Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Bolig, byggeri og anlæg

Hvordan tiltrækker du kunder og projekter?

Digital markedsføring for Bolig, byggeri og anlæg

Bolig- og byggebranchen har været hårdt ramt efter uforudsigelige år med rente- og prisstigninger, forsyningsproblemer og mangel på arbejdskraft. Det har for flere resulteret i lav forbrugertillid og et dyk i efterspørgslen af services og ydelser.

Udfordringerne sætter krav til den måde, du skaffer kunder og projekter.

Uanset om du er ejendomsmægler, VVS’er, gartner eller bygherrer, kan vi hos Become hjælpe din forretning gennem digital marketing. Vi hjælper både B2B og B2C. 

Hos Become har vi hjulpet virksomheder som:

Øget digitalisering medfører ikke mindre personlig service – tværtimod

Det er en klassisk opfattelse i byggebranchen, at kunderelationer udelukkende skabes og vedligeholdes gennem personlig kontakt, vejledning og salg. At digital marketing faktisk ikke er noget, der hører hjemme.

Men du skal ikke være bekymret for, at nærværet og den personlige service forsvinder ved implementeringen af digital marketing. Tværtimod. 

Digitaliseringen gør det faktisk kun nemmere for dig at etablere og vedligeholde en god kundekontakt.

Du kan med fordel bruge de digitale kanaler til at promovere relevant og overbevisende indhold, der adresserer dine kunders specifikke behov og udfordringer. Og forklare, hvorfor netop I er de helt rigtige til at hjælpe dem.

Brug cases, positive anmeldelser og thought leadership markedsføring til at opbygge tillid og slå fast, at du er eksperten på dit område.

Når du deler ud af din viden, så er du samtidigt lettere at finde. Vi ved nemlig, at dine kunder researcher online.

Sådan har vi hjulpet KIBO Sikring

KIBO Sikring er totalleverandør af sikringsløsninger inden for mekanisk sikring og elektronisk overvågning – og dermed kerneeksempel på en kompliceret og nørdet salgsproces.

Hos Become hjælper vi KIBO med marketingstrategi, annoncering, SEO og linkbuilding.

3 udfordringer, vi kan hjælpe byggebranchen med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som virksomheder i byggebranchen er flest.

Vi vil gerne have loyale kunder

En god kundeservice er alfa og omega, når det gælder loyale kunder. Du må udvise troværdighed, viden og nærvær – både offline og online. Kunderne vender tilbage til dem, der har givet en god oplevelse gennem hele købsrejsen.

Vi vil gerne have flere leads

Leads kommer gennem hårdt arbejde. Der skal gøres en indsats for, at kunderne rækker ud til dig. Brug derfor inbound og outbound markedsføring til at blive synlig og give kunderne mulighed for online at sætte sig godt ind i din virksomhed.

Vi vil styrke vores omdømme

Uanset om du er VVS’er, arkitekt, anlægsgartner eller bygherrer, så er dit omdømme afgørende for at tiltrække og fastholde kunder. Brug anmeldelser, vidensdeling og cases til at opbygge tillid og gøre potentielle kunder trygge ved dig.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Del ud af relevant viden og gør dig til troværdig ekspert: Først og fremmest skal du kende din målgruppe – og forstå deres behov. Derefter skal du give dem den information, de søger. Det kan være indhold i form af videopræsentationer, blogindlæg, whitepapers omkring jeres løsninger, kundecases, anmeldelser, tydelige priser og produktinformationer. Alt sammen for at opbygge tillid og demonstrere ekspertise.
  2. Gør det nemt at komme i kontakt: I bør i den i grad arbejde databaseret og målrettet med konverteringsoptimering, så I kan omsætte flest muligt besøgende til leads. Overvej eksempelvis, at hvis andelen af besøgende, der kontakter dig via dit website, øges fra 1 % til 2 %, så fordobles antallet af leads. Sørg for, at hjemmesiden er informativ, brugervenlig, hurtig, mobiloptimeret og har tydelige CTA’er.
  3. Duk op, når kunderne søger på Google: Ved at optimere jeres hjemmeside mod relevante søgeord kan I forbedre jeres synlighed i søgeresultaterne på Google og tiltrække mere målrettet trafik. Ved at gøre brug af søgeannoncer på Google Ads kan du desuden få mulighed for at målrette annoncer til specifikke målgrupper, der er i markedet.
  4. Byg stærke relationer med e-mail marketing: E-mail marketing er smart, da vi får en direkte mulighed for at tale til vores kunder. Her kan vi fortælle om nyheder, services, rabatter, muligheder for merkøb m.m. Gennem automatisering og segmentering kan vi desuden gøre vores e-mails ekstra relevante og skabe stærkere bånd til kunderne.
  5. Ja, sociale medier er relevante for byggeri, bolig og anlæg: Skab synlighed på sociale medier. Husk, at du sælger til mennesker, ikke virksomheder. Ved at bruge annoncekroner kan du desuden nå ud til lige netop din målgruppe. Undersøgelser viser, at beslutningstagere ikke kun har antennerne ude, når de er på arbejde. Faktisk researcher 69% i løbet af arbejdsdagen, mens hele 73% gør det om aftenen og 51% i weekenden.

Har du brug for hjælp for at komme i gang?

Tid er vores mest dyrebare valuta

“Det er i overvejende grad tidsbesparelse, der driver den professionelle indkøber mod online indkøbskanaler. Det er ikke fordi, at indkøberen ikke værdsætter en relation til sælgeren, men både webshoppen og e-mailen er oftere anvendt, når virksomhedens indkøb skal klares.” 

Kilde: Dansk Industri.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Webinar: 192 dages B2B kunderejse? Sådan fastholder du kundernes interesse

Ved du ikke hvordan skal du fastholde din kundes interesse, når kunderejsen kan strække sig over et halvt år?

I dette webinar giver vi dig svar på,  hvad for noget indhold, hvilke kanaler og data du kan bruge for at fastholde din kundes interesse.

Vil du HAVe HJÆLP TIL DIN MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner