Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Finans og forsikring

HVAD GØR DU FOR AT TILTRÆKKE NYE KUNDER?

Digital markedsføring for Finans og forsikring

Finanssektoren fremstår for mange som en labyrint af ensartede tilbud og svære valg. Mange har samme bank som forældrene, tager ikke stilling til pension og nørder sig ikke ned i deres forsikringer. Men uanset hvor kedeligt et rygte branchen har, så er den en grundsten i vores samfund og repræsenterer en vigtig del af den enkelte danskers muligheder og ressourcer. 

Derfor er det afgørende for finans- og forsikringsbranchen at være til stede for brugerne – også online. Her skal man kunne skille sig ud og kommunikere sine unikke værditilbud klart og overbevisende.

Uanset om du arbejder for en bank, et forsikringsselskab, en pensionskasse eller handler med aktier, så kan vi hos Become hjælpe dig.

 

Hos Become har vi hjulpet virksomheder i finans- og forsikringsbranchen som:

Bind salg og marketing sammen med leadgenerering

Der er flere måder, hvorpå banker, forsikrings- og pensionsselskaber kan drive forretning på. Du kan vente på, at kunderne kommer til dig – eller du kan gøre dit bedste for selv at nå ud til potentielle nye kunder. 

I finans- og forsikringsbranchen er det en fordel at vise dine kunder, at du er ekspert på dit fagområde. Det styrker troværdigheden, når I deler ud af viden. Det skal være let for potentielle kunder at finde den hjælp, de søger. 

Vi plejer at sige: Jo mere kompleks dine rådgivningstjenester er, desto klarere og mere letforståeligt skal dine ydelser kommunikeres.

Med digital leadgenerering kan du desuden skabe relevante leads – uanset om du arbejder B2C eller B2B. Ved at dele ud af viden gennem fx whitepapers eller webinarer, kan du til gengæld få kontaktinformation fra interesserede leads. Konktakterne kan modtage yderligere viden gennem e-mail marketing eller opkald fra sælgere. 

Hos Become kan vi hjælpe med at skabe synlighed og effektivt tiltrække nye leads. Vi hjælper kunderne med at forstå, hvordan I kan løse specifikke problemer for dem – og hvorfor de skal vælge netop dig. 

Sådan har vi hjulpet Djurslands Bank

Djurslands Bank er lokalbanken i Østjylland. Hos Become hjælper vi dem derfor med at øge synligheden i lokalområdet gennem målrettede digitale kampagner med de rette budskaber.

3 udfordringer, vi kan hjælpe dig med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som finans- og forsikringsvirksomheder er flest.

Vi vil gerne have flere leads

Leads kommer gennem hårdt arbejde. Der skal gøres en stor indsats for, at kunderne rækker ud til dig. Brug inbound og outbound markedsføring til at blive synlig og give kunderne mulighed for at sætte sig godt ind i din virksomhed online.

Vi vil styrke vores omdømme

Opbygning af et positivt omdømme er afgørende for at tiltrække og fastholde kunder. Det kan I gøre ved brug af anmeldelser, kundecases og værdifulde kundeoplevelser for at opbygge tillid og gøre potentielle kunder trygge ved at vælge dig. 

Vi vil gerne skille os ud

Hvorfor er du bedre end de andre, der sælger tilsvarende løsninger? Vi hjælper dig med at finde skarpe budskaber, være synlig blandt målgruppen og vise, at du har den viden, kunderne mangler – eller ikke vidste, de manglede. Det kræver data og god forståelse af kundernes adfærd.

Sådan har vi hjulpet KIBO Sikring

KIBO Sikring er totalleverandør af sikringsløsninger inden for mekanisk sikring og elektronisk overvågning – og dermed kerneeksempel på en kompliceret salgsproces. Hos Become hjælper vi KIBO med marketingstrategi, annoncering, SEO og linkbuilding.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Vis menneskerne bagved: Vi stoler på mennesker, ikke på virksomheder. Derfor er det en god idé at du sætter ansigter på dit brand. Brug sociale medier til at skabe synlighed gennem videoer, hvor du deler ud af din viden. Med målrettet annoncering og opslag på f.eks. LinkedIn kan både chefer og medarbejdere styrke deres netværk og nå ud til beslutningstagere og potentielle kunder.
  2. Del ud af relevant viden og gør dig til troværdig ekspert: Først og fremmest skal du kende din målgruppe – og forstå deres behov. Derefter skal du give dem den information, de søger. Det kan være indhold i form af seminarer, webinarer, kundecases eller anmeldelser. Indholdet kan hjælpe med at positionere din virksomhed som en ekspert inden for feltet og tiltrække leads, der søger information. Alt sammen for at opbygge tillid og demonstrere ekspertise.
  3. Duk op, når kunderne søger på Google: Ved at optimere jeres hjemmeside mod relevante søgeord kan I forbedre jeres synlighed i søgeresultaterne på Google og tiltrække mere målrettet trafik. Ved at gøre brug af søgeannoncer på Google Ads kan man desuden få mulighed for at målrette annoncer til specifikke målgrupper, der er i markedet.
  4. Byg stærke relationer med e-mail marketing: E-mail marketing er smart, da vi får en direkte mulighed for at tale til vores kunder. Her kan vi fortælle om nyheder, services eller relevant information. Gennem automatisering og segmentering kan vi desuden gøre vores e-mails ekstra relevante og skabe stærkere bånd til kunderne – og i sidste ende øge konverteringsraten.
  5. Gør det nemt at komme i kontakt: I bør i den grad arbejde databaseret og målrettet med konverteringsoptimering, så I kan omsætte flest muligt besøgende til leads. Overvej eksempelvis, at hvis andelen af besøgende, der kontakter dig via dit website, øges fra 1 % til 2 %, så fordobles antallet af leads. Sørg for, at hjemmesiden er informativ, brugervenlig, hurtig, mobiloptimeret og har tydelige CTA’er.

Har du brug for hjælp for at komme i gang?

Er der forskel på indhold til B2B og B2C?

Ja, forbrugere er ofte mere følelsesladede i deres beslutninger, mens virksomheder ofte har flere beslutningstagere involveret og derfor er mere tilbøjelige til at basere beslutninger på tungere information. 

Kilde: Trust Signals.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Webinar: Leadgenerering for B2B-virksomheder

Vi giver dig inspiration til, hvordan I som marketing-team binder jeres salg og marketing sammen – og på den måde bygger en stærk pipeline af relevante virksomheder i jeres målgruppe, som jeres sælger kan tage kontakt til.

Vil du HAVe HJÆLP TIL MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner