Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Pleje- og sundhedssektoren

HAR du Udfordringer MED din markedsføring?

Digital markedsføring for Pleje- og sundhedssektoren

Som marketingmedarbejder kan sundhedssektoren være en svær bane at navigere i. Konkurrencen er hård og der er regler, der skal overholdes.

Hos Become hjælper vi alt fra apoteker, fertilitetsklinikker og psykologer til fitnesscentre og beauty-brands.

Sammen får vi potentielle kunder til at se jer og forstå, hvordan I kan løse specifikke udfordringer for dem – så de vælger jer.

Hos Become har vi hjulpet organisationer i PLEJE- OG SUNDHEDSSEKTOREN som:

Har du styr på reglerne for markedsføring?

Der er mange regler i forbindelse med markedsføring af sundheds- og plejeprodukter. Det gælder eksempelvis Metas egne politikker, men også generelle nationale love og regler.

På Meta må man som udgangspunkt godt annoncere for medicinske produkter og helseprodukter, så længe man ikke bruger vildledende påstande eller genererer negative selvopfattelser. Men der er undtagelser. Det er ikke tilladt på Meta at køre annoncer, der promoverer receptpligtig medicin eller farlige stoffer som fx usikre kosttilskud eller bestemte væksthormoner. Ved annoncering af seksuelle eller reproduktive produkter må fokus ikke være på seksuel nydelse, og annoncerne skal være målrettet personer over 18 år.

Lovgivningen på området fortæller bl.a. at udsagn ikke må virke overdrevne eller skræmmende. Det kan også være vanskeligt at markedsføre sig på pris, da man ikke må tilskynde kunder og patienter med store tilbud og rabatter som fx “her og nu”-tilbud.

Hos Become er vi ikke jurister, men vi hjælper jer gerne med digital markedsføring og rådgivning. 

Sådan har vi hjulpet A-apoteket

Hos Become hjælper vi A-apoteket med at markedsføre Apoteket-online.dk. A-apoteket er en kæde af apotekere, hvor næsten hver anden danske apoteker i dag er med. 

Vores samarbejde tæller alt fra SEO, Google Ads, Meta Ads og email marketing til strategi, gamification og tracking.

3 udfordringer, vi kan hjælpe dig med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du støder på indenfor pleje- og sundhedssektoren.

Digital synlighed og leadgenerering

Mange virksomheder i sektoren har brug for at øge deres synlighed og tiltrække flere kvalificerede leads online. Brug inbound og outbound markedsføring til at blive synlig, indhente leads og give kunderne mulighed for at sætte sig ind i din virksomhed. 

Compliance og privatlivsbeskyttelse

Sundheds- og plejebranchen er underlagt særlige regler og lovgivning. Vi er ikke jurister, men vi hjælper gerne med at få din markedsføring til at overholde retningslinjer for beskyttelse af privatliv, herunder cookie-compliance og GDPR.

Patient- og kundeloyalitet

Tillid og opbygning af positivt omdømme er afgørende for at tiltrække og fastholde kunder. Brug anmeldelser, kundecases og personlig kommunikation til at opbygge tillid og gøre kunderne trygge ved at vælge dig.

Sådan har vi hjulpet Colosseum Tandlægerne

Hos Become hjælper vi Colosseum Tandlægerne med at øge synligheden i områderne nær deres klinikker. Det gør vi gennem målrettede annoncer på Google.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Del ud af relevant viden og gør dig til troværdig ekspert: Kend din målgruppe – og forstå deres behov. Giv dem den information, de søger i form af videopræsentationer, blogindlæg, anmeldelser, tydelige priser eller produktinformationer. Det skaber tillid, faglighed og god kundeservice.
  2. Hav fokus på den gode kundeservice: At møde dine kunder fysisk giver dig mulighed for at yde en nærværende og personlig service, som du hverken kan give eller få online. Engagerede medarbejdere med højt kundefokus er en stor del af virksomhedens omdømme og overordnede brand. Sørg også for at dit personale er sat godt ind i både jeres forretning og produkter, så de kan være troværdige sælgere og eksperter på jeres område.
  3. Gør det nemt at konvertere: I bør i den i grad arbejde databaseret og målrettet med konverteringsoptimering, så I kan omsætte flest muligt besøgende til leads. Overvej eksempelvis, at hvis andelen af besøgende, der kontakter dig via dit website, øges fra 1% til 2%, så fordobles antallet af leads. Sørg for, at hjemmesiden er informativ, brugervenlig, hurtig, mobiloptimeret og har tydelige CTA’er.
  4. Skab synlighed på Google og de sociale medier: Ved at optimere jeres hjemmeside mod relevante søgeord kan I forbedre jeres synlighed i søgeresultaterne på Google og tiltrække mere målrettet trafik. Derudover kan du bruge annoncekroner på Google Ads og sociale medier til at nå ud til lige netop din målgruppe og nå potentielle nye kunder. 
  5. Hold dit “online butiksvindue” opdateret: Mange købsrejser starter med online research – også dem, der ender i en fysisk butik. Det gælder uanset, om du sælger et produkt eller en ydelse. Brug Google My Business til at synliggøre jeres fysiske lokation, kontaktinformationer og åbningstider.
 

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Den researchende forbruger

69% af forbrugerne er tilbøjelig til at lave online research af et produkt eller brand inden for pleje og sundhed, efter de er stødt på det på sociale medier.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Vil du HAVe HJÆLP TIL MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner