Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Rådgivere og konsulenter

Tilbyder du specialiseret viden og rådgivning?

Digital markedsføring for Rådgivere og konsulenter

Konkurrencen i rådgivnings- og konsulentbranchen er intens, da der ofte er mange med lignende ekspertområder. Når det er sagt, så er branchen også bred. Der findes rådgivningsvirksomheder inden for alt fra  jura, økonomi og revision til strategi og ledelse samt IT,  innovation og bæredygtighed. 

Uanset om du rådgiver privatpersoner eller virksomheder, så kan vi hos Become hjælpe dig med at få potentielle nye kunder til at se dig og forstå, hvordan du kan løse specifikke problemer for dem – og hvorfor de skal vælge netop dig.

 

Hos Become har vi hjulpet rådgivere og konsulenter som:

Dine kunder googler dig - og dit website skal leve op til det

En af de allervigtigste tendenser, du som rådgivningsvirksomhed bør forholde dig til, er researching. Vi bliver alle dygtigere til at researche og finde information på nettet – og dette gælder især en målgruppe, der er på jagt efter viden. 

Er det så godt eller dårligt nyt, når man er en rådgivningsvirksomhed, der lever af at sælge viden? Både og. Det sætter som minimum krav til, at du lever op til målgruppens forventning om tilgængelighed og information omkring dine ydelser. 

Groft sagt gider jeres potentielle kunder ikke tale med jer, hvis de kan undgå det – før de er afklaret. Derfor er I nødt til at udarbejde relevant og overbevisende indhold, der adresserer de specifikke behov og udfordringer hos kunden – og ikke mindst forklarer, hvorfor netop I er de helt rigtige til at hjælpe dem. 

Din hjemmeside skal give svar på det, de søger. Jo mere kompleks dine rådgivningstjenester er, desto klarere og mere letforståeligt skal dine ydelser kommunikeres.


Sådan har vi hjulpet Sopra Steria

Sopra Steria er en konsulentvirksomhed inden for rådgivning, digitalisering og innovation. Hos Become arbejder vi målrettet med at øge synligheden for Sopra Steria gennem blandt andet SEO og Google Ads.

3 udfordringer, vi kan hjælpe dig med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som rådgivningsvirksomheder er flest.

Vi vil gerne skille os ud fra de andre

Hvorfor er du bedre end de andre, der sælger tilsvarende løsninger? Vi hjælper dig med at finde skarpe budskaber og være synlig blandt din målgruppe. Vi skal vise, at du har akkurat det, kunderne mangler – eller ikke vidste, de manglede.

Vi vil gerne have flere leads


Leads falder sjældent ned fra himlen – de kommer gennem hårdt arbejde. Du må gøre en indsats for, at kunderne rækker ud til dig. Brug inbound og outbound markedsføring til at blive synlig og give kunderne mulighed for online at sætte sig godt ind i din virksomhed. 

Vi vil styrke vores omdømme


Uanset om du er IT-konsulent, revisor, advokat, marketingkonsulent eller ekspert i bæredygtighed: Opbygning af et positivt omdømme er afgørende for at tiltrække og fastholde kunder. Brug anmeldelser og kundecases til at opbygge tillid og gøre potentielle kunder trygge ved at vælge dig.

Sådan har vi hjulpet Vinderstrategi

Hos Become hjælper vi Vinderstrategi med at få mest muligt ud af deres marketingbudget gennem forskellige kanaler og nogle til tider lidt skøre idéer, der bliver ført ud i livet.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Del ud af relevant viden og gør dig til troværdig ekspert: Først og fremmest skal du kende din målgruppe – og forstå deres behov. Derefter skal du give dem den information, de søger. Det kan være indhold i form af videopræsentationer, blogindlæg, whitepapers omkring jeres løsninger, kundecases, anmeldelser, tydelige priser og produktinformationer. Alt sammen for at opbygge tillid og demonstrere ekspertise.
  2. Gør det nemt at komme i kontakt: I bør i den i grad arbejde databaseret og målrettet med konverteringsoptimering, så I kan omsætte flest muligt besøgende til leads. Overvej eksempelvis, at hvis andelen af besøgende, der kontakter dig via dit website, øges fra 1 % til 2 %, så fordobles antallet af leads. Sørg for, at hjemmesiden er informativ, brugervenlig, hurtig, mobiloptimeret og har tydelige CTA’er.
  3. Duk op, når kunderne søger på Google: Ved at optimere jeres hjemmeside mod relevante søgeord kan I forbedre jeres synlighed i søgeresultaterne på Google og tiltrække mere målrettet trafik. Ved at gøre brug af søgeannoncer på Google Ads kan du desuden få mulighed for at målrette annoncer til specifikke målgrupper, der er i markedet.
  4. Byg stærke relationer med e-mail marketing: E-mail marketing er smart, da vi får en direkte mulighed for at tale til vores kunder. Her kan vi fortælle om nyheder, services, rabatter, muligheder for merkøb m.m. Gennem automatisering og segmentering kan vi desuden gøre vores e-mails ekstra relevante og skabe stærkere bånd til kunderne.
  5. Vis menneskerne bagved: Vi stoler på mennesker, ikke på virksomheder. Derfor er det en god idé at du som rådgivningsvirksomhed sætter ansigter på dit brand. Brug de sociale medier til at skabe synlighed med videoer, hvor du deler ud af din viden. Med målrettet annoncering og opslag på fx LinkedIn kan både chefer og medarbejdere styrke deres netværk og nå ud til beslutningstagere og potentielle kunder. 

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Derfor skal du dele ud af din viden

53% bruger thought leadership-indhold til at vurdere en potentiel udbyder af løsninger.

Kilde: LinkedIn.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Webinar: Leadgenerering for B2B-virksomheder

Vi giver dig inspiration til, hvordan I som marketing-team binder jeres salg og marketing sammen – og på den måde bygger en stærk pipeline af relevante virksomheder i jeres målgruppe, som jeres sælger kan tage kontakt til.

Vil du HAVe HJÆLP TIL MARKETING?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner