Sådan har vi hjulpet Den Gamle By
I Become hjælper vi Den Gamle By med digital markedsføring. Målet er større synlighed, trafik og konverteringer. Brugerne skal inspireres og få lyst til at planlægge et besøg, deltage i events og købe billetter.
Kontakt os: +45 51 91 09 99
Turisme, kultur og oplevelser
Vil du tiltrække gæster og sælge oplevelser?
Vi ved, at I er en forskelligartet branche, der rummer alt fra forlystelsesparker, teatre, spillesteder og fodboldklubber til museer, rejseselskaber, hoteller og restauranter. Fælles er, at I arbejder målrettet for at tiltrække gæster og sælge unikke oplevelser.
Hos Become har vi gennem mange år specialiseret os i branchen og hjulpet små og store organisationer med at tiltrække besøgende online.
Det er ingen hemmelighed, at man i oplevelsesøkonomien kan mærke, når tiderne skifter. I en presset økonomi vil forbrugerne ofte blive mindre tilbøjelige til at bruge penge på sjov og dermed også oplevelser. Men heldigvis gælder det også omvendt.
Samtidigt er det kendetegnende for branchen, at konkurrencen er hård. Der er mange aktører, der forsøger at tiltrække de samme publikummer, turister eller gæster. I princippet konkurreres der også mod sofaen derhjemme, hvor danskerne har adgang til uendelig underholdning på diverse streamingtjenester m.m.
Vil du tiltrække besøgende, er det derfor altafgørende, at du har styr på din målgruppe, dine budskaber og den data, der kan hjælpe dig med at blive endnu skarpere. For jagten på de besøgende skal sættes ind online. Det er på nettet, gæsterne får inspiration til deres næste kulturbegivenheder, undersøger mulighederne og måske også køber billet. Og kan de ikke se, at du tilbyder det, de leder efter – så vælger de bare noget andet.
I Become hjælper vi Den Gamle By med digital markedsføring. Målet er større synlighed, trafik og konverteringer. Brugerne skal inspireres og få lyst til at planlægge et besøg, deltage i events og købe billetter.
Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som oplevelses- og kulturvirksomheder er flest.
Vi hjælper med at skabe opmærksomhed og øge kendskabet blandt målgruppen gennem push marketing og relevant indhold. Her er det vigtigt, at der ikke kun sættes ind i højsæsonen, men at vi lægger en plan for hele året.
Der kan være langt fra tanke til handling, når man køber billet. Derfor arbejder vi databaseret med at ramme potentielle gæster i overvejelsesfasen og gøre det attraktivt for dem at foretage det endelige køb eller besøg.
Selvom budgetterne er små, ser vi ofte at marketingkronerne går til klassiske outdoor- eller avisreklamer. Lægger du pengene online, får du i stedet bedre muligheder for målretning og opfølgning. Og hey, så behøver det ikke koste alverden.
Become hjælper Det Kongelige Teater med online markedsføring, så de teaterglade danskere bliver inspireret til at købe billetter til de næste store shows og små intime stykker.
Become hjælper AaB med en bred palet af online markedsføring, der bidrager positivt til klubbens omdømme, bringer AaB tættere på sine fans, samt udvikling og udvider erhvervsnetværket.
Har du brug for hjælp til at komme i gang?
85,3 procent af danskerne har i løbet af et år deltaget i en kulturel aktivitet som at se film i biografen, gå i teater, til koncerter eller besøge museer, kunstgallerier og historiske monumenter.
Kilde: Eurostat
Vi deler ud af vores erfaringer med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som oplevelses/turisme/kultur-virksomheder er flest.
Tobias Olesen
Kundechef & Partner