Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Turisme, kultur og oplevelser

Vil du tiltrække gæster og sælge oplevelser?

Digital markedsføring for Turisme, kultur og oplevelser

Vi ved, at I er en forskelligartet branche, der rummer alt fra forlystelsesparker, teatre, spillesteder og fodboldklubber til museer, rejseselskaber, hoteller og restauranter. Fælles er, at I arbejder målrettet for at tiltrække gæster og sælge unikke oplevelser.

Hos Become har vi gennem mange år specialiseret os i branchen og hjulpet små og store organisationer med at tiltrække besøgende online.

Hos Become har vi hjulpet oplevelseR som:

Jagten på de besøgende skal sættes ind online

Det er ingen hemmelighed, at man i oplevelsesøkonomien kan mærke, når tiderne skifter. I en presset økonomi vil forbrugerne ofte blive mindre tilbøjelige til at bruge penge på sjov og dermed også oplevelser. Men heldigvis gælder det også omvendt.

Samtidigt er det kendetegnende for branchen, at konkurrencen er hård. Der er mange aktører, der forsøger at tiltrække de samme publikummer, turister eller gæster. I princippet konkurreres der også mod sofaen derhjemme, hvor danskerne har adgang til uendelig underholdning på diverse streamingtjenester m.m.

Vil du tiltrække besøgende, er det derfor altafgørende, at du har styr på din målgruppe, dine budskaber og den data, der kan hjælpe dig med at blive endnu skarpere. For jagten på de besøgende skal sættes ind online. Det er på nettet, gæsterne får inspiration til deres næste kulturbegivenheder, undersøger mulighederne og måske også køber billet. Og kan de ikke se, at du tilbyder det, de leder efter – så vælger de bare noget andet.

Sådan har vi hjulpet Den Gamle By

I Become hjælper vi Den Gamle By med digital markedsføring. Målet er større synlighed, trafik og konverteringer. Brugerne skal inspireres og få lyst til at planlægge et besøg, deltage i events og købe billetter.

3 udfordringer, vi kan hjælpe dig med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som oplevelses- og kulturvirksomheder er flest.

1. I vil være mere synlige

Vi hjælper med at skabe opmærksomhed og øge kendskabet blandt målgruppen gennem push marketing og relevant indhold. Her er det vigtigt, at der ikke kun sættes ind i højsæsonen, men at vi lægger en plan for hele året.

2. I drømmer om flere gæster

Der kan være langt fra tanke til handling, når man køber billet. Derfor arbejder vi databaseret med at ramme potentielle gæster i overvejelsesfasen og gøre det attraktivt for dem at foretage det endelige køb eller besøg.

3. I har begrænset budget

Selvom budgetterne er små, ser vi ofte at marketingkronerne går til klassiske outdoor- eller avisreklamer. Lægger du pengene online, får du i stedet bedre muligheder for målretning og opfølgning. Og hey, så behøver det ikke koste alverden.

Sådan har vi hjulpet:

Det Kongelige Teater

Become hjælper Det Kongelige Teater med online markedsføring, så de teaterglade danskere bliver inspireret til at købe billetter til de næste store shows og små intime stykker.

AaB

Become hjælper AaB med en bred palet af online markedsføring, der bidrager positivt til klubbens omdømme, bringer AaB tættere på sine fans, samt udvikling og udvider erhvervsnetværket.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Målrettet online annoncering: Med organiske opslag på sociale medier når I primært ud til dem, der kender jer i forvejen. Ved at bruge annoncekroner på Google Ads og sociale medier, når vi længere ud til den rette målgruppe.
  2. Gør dig umage med det visuelle indhold: Oplevelsen starter online. Brug video og billeder til at skabe liv, gøre folk nysgerrige og give modtageren lyst til at engagere sig.
  3. Kundeanmeldelser og testimonials: Kunder researcher på nettet, når de skal planlægge deres næste ferie eller oplevelse. Derfor er det en god idé at opfordre gæster til at lave anmeldelser, da den – forhåbentligt – positive feedback kan styrke tilliden og motivationen hos andre mulige gæster.
  4. Giv et godt førstehåndsindtryk online: Få styr på, hvad der kommer frem, når gæster søger efter jer. Udover positive anbefalinger skal du også have en pæn og informativ hjemmeside, der giver svar på praktiske informationer, viser flotte billeder, giver overblik over det, du tilbyder samt gør det nemt at booke eller købe billet.
  5. Hold dig gode venner med dine ambassadører: Brug remarketing-muligheder og automatisering til at nå de folk, der allerede kender jer. Det er ofte en fordel at arbejde målrettet med gensalg til loyale kunder gennem f.eks. årskort, maillister eller kundeklubber.

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Danskerne er kulturelle europamestre

85,3 procent af danskerne har i løbet af et år deltaget i en kulturel aktivitet som at se film i biografen, gå i teater, til koncerter eller besøge museer, kunstgallerier og historiske monumenter.

Kilde: Eurostat

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Digital marketingstrategi for turisme- og kulturbranchen

Vi deler ud af vores erfaringer med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som oplevelses/turisme/kultur-virksomheder er flest.

Skal vi hjælpe med at tiltrække gæster?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner