Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Uddannelser og skoler

HVORDAN TILTRÆKKER DU ELEVER, KURSISTER OG STUDERENDE?

Digital markedsføring for Uddannelser og skoler

Hvert år skal tusindvis af børn, unge og forældre vælge skole eller uddannelse. Det starter lige fra grundskolen og forsætter med efterskoler, højskoler, gymnasier, fagskoler, universiteter og videregående uddannelser. Og som voksen kan du vælge alverdens kurser og efteruddannelser. 

Hos Become har vi specialiseret os i at hjælpe uddannelsesinstitutioner og skoler med at tiltrække elever gennem digital markedsføring.

Hos Become har vi hjulpet uddannelser og skoler som:

Det er et kæmpe valg, når unge skal vælge uddannelse

Når vi samarbejder med skoler, kursus- og uddannelsesinstitutioner, dykker vi først og fremmest ned i den enkelte institutions sæsonudsving, når det kommer til rekruttering af nye studerende. De fleste skoler har vigtige skæringsdatoer og ansøgningsfrister, som markedsføringen skal planlægges efter.

Men det handler ikke kun om at være synlig på de rigtige tidspunkter. Det er i den grad også vigtigt, at vi finder ud af, hvad der er vigtigt for de unge, når de skal vælge studie. Flertallet af de unge har selvfølgeligt faglig interesse for faget, men undersøgelser viser, at de også har andre prioriteter. Mange kigger på mulighederne for at få et spændende job efter uddannelsen, det faglige og sociale miljø, den geografiske placering samt studieformen. Derfor er det en god idé at bruge både de nuværende og tidligere elever som ambassadører, når vi skal tiltrække nye.

Vi oplever ofte, at der ligger en kommunikationsopgave i at nedbryde fordomme. I mange lokalområder hersker der gamle fordomme omkring forskellige skoler, og i samfundet generelt har vi masser af forestillinger om, hvilke typer mennesker der skal tage hvilke uddannelser. Vi kan bruge digital markedsføring til at vise, at der i det danske uddannelsessystem er plads til forskellighed.

Sådan har vi hjulpet Aarhus Business College

Aarhus Business College er en af landets største handelsskoler. Become har siden 2014 hjulpet Aarhus Business College med at udruste forældre til at navigere rundt i junglen af uddannelsestilbud.

Dimission_HHX_10-HHX-VE-dimission-2022-aspect-ratio-1204-594-1

3 udfordringer, vi kan hjælpe uddannelser og skoler med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som uddannelser, kurser og skoler er flest.

Vi skal tiltrække nye hvert år

Det siger sig selv, at det er hårdt arbejde, når man hvert år – og måske endda flere gange om året – skal tiltrække nye elever eller kursister. Det handler om opmærksomhed blandt målgruppen, relevante budskaber, timing og et positivt omdømme.

Det vrimler med fordomme

Der findes næppe mange andre brancher, hvor fordomme og myter sætter så stort et præg. Derfor arbejder vi ofte med budskaber, der viser mangfoldighed og åbenhed – og passer på med at tale ind i fordomme relateret til køn, formue, prestige osv.

Det er et kæmpe valg i livet

Når unge mennesker skal vælge uddannelse, så står de overfor et af de største valg, de nogensinde har skullet tage. Og de har SÅ mange muligheder. Derfor har vi god erfaring med at gå rådgivende til værks, så de unge og deres forældre kan træffe valget på et oplyst grundlag.

Sådan har vi hjulpet Learnmark Horsens

Hos Become har vi et fast samarbejde med Learnmark Horsens omkring Google-annoncering og andre ad hoc-opgaver. Og så fungerer vi som løbende sparringspartner. Hør kommunikationschef, Elisabeth Damkjær, fortælle.

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Målrettet online annoncering: Med organiske opslag på sociale medier når I primært ud til dem, der kender jer i forvejen. Ved at bruge annoncekroner på Google Ads og sociale medier, når vi længere ud til den rette målgruppe.
  2. Brug jeres elever til at skabe indhold: Slip tøjlerne og giv jeres nuværende elever mulighed for at skabe indhold. De er helt sikkert super gode til det og kan skabe en unik identifikation gennem videoindhold, virtuelle rundture på skolen, interviews og generelle indtryk af uddannelsesmiljøet.
  3. Prøv kræfter med de nye kanaler: De unge er oftest de første til at kaste sig over de nye kanaler. Prøv at eksperimentere med at lave indhold til nye kanaler – også gerne mens de stadig er nye. I kan jo starte med at komme på TikTok?
  4. Gør opmærksom på, hvad uddannelsen kan bruges til: Hele 85% af de studerende nævner, at muligheden for at få et spændende job efter endt uddannelse har været afgørende for studievalget. Desuden vil 62% gerne have et job, hvor de kan gøre en positiv forskel for andre.
  5. Ja, vi skal stadig huske forældrene: De unge mennesker snakker med mor og far, når de skal vælge uddannelse. Derfor er det en god idé at lave et kampagnespor målrettet forældre. Det kunne eksempelvis være annoncer, en landingsside eller et automatisk mailflow, der giver information om uddannelsen, beskæftigelsesmulighederne, åbent hus arrangementer og andre nyheder.

Vi skal huske forældrene

77% af de unge taler med deres mor, når de vælger uddannelse, mens 61% taler med deres far og 58% taler med vennerne.

Kilde: Epinion

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Digital marketingstrategi for skoler og uddannelser

Vi deler ud af vores erfaringer med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som uddannelsesinstitutioner og skoler er flest. 

Skal vi hjælpe dig med at tiltrække studerende?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner