Sådan har vi hjulpet Aarhus Business College
Aarhus Business College er en af landets største handelsskoler. Become har siden 2014 hjulpet Aarhus Business College med at udruste forældre til at navigere rundt i junglen af uddannelsestilbud.
Kontakt os: +45 51 91 09 99
Uddannelser og skoler
HVORDAN TILTRÆKKER DU ELEVER, KURSISTER OG STUDERENDE?
Hvert år skal tusindvis af børn, unge og forældre vælge skole eller uddannelse. Det starter lige fra grundskolen og forsætter med efterskoler, højskoler, gymnasier, fagskoler, universiteter og videregående uddannelser. Og som voksen kan du vælge alverdens kurser og efteruddannelser.
Hos Become har vi specialiseret os i at hjælpe uddannelsesinstitutioner og skoler med at tiltrække elever gennem digital markedsføring.
Når vi samarbejder med skoler, kursus- og uddannelsesinstitutioner, dykker vi først og fremmest ned i den enkelte institutions sæsonudsving, når det kommer til rekruttering af nye studerende. De fleste skoler har vigtige skæringsdatoer og ansøgningsfrister, som markedsføringen skal planlægges efter.
Men det handler ikke kun om at være synlig på de rigtige tidspunkter. Det er i den grad også vigtigt, at vi finder ud af, hvad der er vigtigt for de unge, når de skal vælge studie. Flertallet af de unge har selvfølgeligt faglig interesse for faget, men undersøgelser viser, at de også har andre prioriteter. Mange kigger på mulighederne for at få et spændende job efter uddannelsen, det faglige og sociale miljø, den geografiske placering samt studieformen. Derfor er det en god idé at bruge både de nuværende og tidligere elever som ambassadører, når vi skal tiltrække nye.
Vi oplever ofte, at der ligger en kommunikationsopgave i at nedbryde fordomme. I mange lokalområder hersker der gamle fordomme omkring forskellige skoler, og i samfundet generelt har vi masser af forestillinger om, hvilke typer mennesker der skal tage hvilke uddannelser. Vi kan bruge digital markedsføring til at vise, at der i det danske uddannelsessystem er plads til forskellighed.
Aarhus Business College er en af landets største handelsskoler. Become har siden 2014 hjulpet Aarhus Business College med at udruste forældre til at navigere rundt i junglen af uddannelsestilbud.
Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som uddannelser, kurser og skoler er flest.
Det siger sig selv, at det er hårdt arbejde, når man hvert år – og måske endda flere gange om året – skal tiltrække nye elever eller kursister. Det handler om opmærksomhed blandt målgruppen, relevante budskaber, timing og et positivt omdømme.
Der findes næppe mange andre brancher, hvor fordomme og myter sætter så stort et præg. Derfor arbejder vi ofte med budskaber, der viser mangfoldighed og åbenhed – og passer på med at tale ind i fordomme relateret til køn, formue, prestige osv.
Når unge mennesker skal vælge uddannelse, så står de overfor et af de største valg, de nogensinde har skullet tage. Og de har SÅ mange muligheder. Derfor har vi god erfaring med at gå rådgivende til værks, så de unge og deres forældre kan træffe valget på et oplyst grundlag.
Hos Become har vi et fast samarbejde med Learnmark Horsens omkring Google-annoncering og andre ad hoc-opgaver. Og så fungerer vi som løbende sparringspartner. Hør kommunikationschef, Elisabeth Damkjær, fortælle.
77% af de unge taler med deres mor, når de vælger uddannelse, mens 61% taler med deres far og 58% taler med vennerne.
Kilde: Epinion
Vi deler ud af vores erfaringer med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som uddannelsesinstitutioner og skoler er flest.
Tobias Olesen
Kundechef & Partner