Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Webshops og e-handel

Sælger du dine varer online?

Digital markedsføring for Webshops og e-handel

E-handel er en yderst konkurrencepræget branche, hvor webshops kæmper benhårdt om kundernes opmærksomhed og loyalitet på nettet.

Uanset om du sælger strikketøj, skiferier, sofaborde, skakspil, syltetøj eller sølvsmykker, så kan vi hos Become hjælpe dig med at blive synlig hos dine kunder og skabe salg online.

Hos Become har vi hjulpet disse webshops:

Forbrugerne kan handle når som helst og hvor som helst

Der er god grund til, at online shopping er mere populært end nogensinde. Det er nemt, og forbrugerne kan handle når som helst og hvor som helst. Uanset om de sidder i sofaen, i bussen, på arbejde, ligger i sengen eller er på toilettet – så har de adgang til alverdens webshops med et utal af varer, der lynhurtigt kan leveres til hoveddøren.

Men betyder det så, at det er let at være webshop? Nok ikke, for det store udvalg giver også et stort antal konkurrenter.

Derfor må du som webshop gøre det tydeligt overfor potentielle købere, hvorfor de skal vælge dig fremfor de andre. Det handler bl.a. om at tilbyde de bedste produkter, fair priser, brugervenligt webdesign, høj service og hurtig levering.

Og allermest vigtigt er det, at du er synligt til stede og er top of mind, når kunderne er i markedet. Det kan være ved at have et stærkt brand, ligge i toppen af søgeresultaterne eller gennem målrettet annoncering på de sociale medier.

Sådan har vi hjulpet A.C. Perchs Thehandel

Become hjælper A.C. Perchs Thehandel med at sikre rentabel markedsføring via tæt samarbejde på tværs af markedsføringsplatforme i Danmark og Norge. Det har vi gjort i mere end 10 år. 

3 udfordringer, vi kan hjælpe webshops med

Hos Become har vi bred erfaring med, hvordan du kan bruge digital markedsføring til at løse de udfordringer, du sidder med, hvis du er som webshops er flest.

I vil være mere kendte

Der er mange webshops, der kæmper om de samme kunder. Vi hjælper dig med at være synlig blandt målgruppen og til stede netop, når kunderne er i markedet. I skal vise, at I har akkurat det, kunderne mangler – eller ikke vidste, de manglede.

I vil øge omsætningen

Der kan være langt fra tanke til handling, når forbrugerne oser på internettet. De kigger en masse og undersøger markedet, før de køber. Hvis din hjemmeside driller eller du ikke giver tydeligt svar på deres spørgsmål, så smutter de til konkurrenten. 

I vil have loyale kunder

Det er vigtigt at opbygge tillid og troværdighed online. Både før og efter købet skal kunderne stole på, at de får den ønskede vare og service. Kunder vender tilbage til dem, der har givet en god oplevelse hele vejen fra levering til evt. returnering.

Sådan har vi hjulpet Spirekassen

Spirekassen er en lille virksomhed uden en marketingansat. I stedet bruger de Become til både rådgivning og eksekvering af deres digitale markedsføring. 

5 konkrete ting, du burde arbejde med - fordi de virker

  1. Konverteringsoptimering: I bør i den i grad arbejde databaseret og målrettet med konverteringsoptimering, så I kan omsætte flest muligt besøgende til betalende kunder. Overvej eksempelvis, at hvis andelen af besøgende, der køber på din webshop, øges fra 1 % til 2 %, så fordobles dit resultat. Sørg for, at webshoppen er brugervenlig, hurtig, mobiloptimeret og nem at navigere i.
  2. Duk op, når kunderne søger på Google: Ved at optimere jeres webshop og varer mod relevante søgeord kan I forbedre jeres synlighed i søgeresultaterne på Google og tiltrække mere målrettet trafik. Ved at gøre brug af shopping– og søgeannoncerGoogle Ads kan du desuden få mulighed for at målrette annoncer til specifikke målgrupper, der er i markedet.
  3. Skab synlighed på de sociale medier: Med en aktiv tilstedeværelse på de sociale medier får du mulighed for at engagere din målgruppe, skabe opmærksomhed omkring produkter og tilbud samt opbygge en loyal følgerskare. Ved at bruge annoncekroner kan du nå ud til lige netop din målgruppe.
  4. Gør dig til en troværdig ekspert i det, du sælger: Det kan være nyttigt at dele relevant indhold som f.eks. blogindlæg, guides og produktanmeldelser, der kan opbygge tillid og autoritet blandt kunderne. Især kundeanmeldelser af din webshop kan også styrke kundetilliden og overbevise potentielle kunder om at foretage køb.
  5. Nå dine loyale kunder med e-mail marketing: E-mail marketing er smart, da vi får en direkte mulighed for at tale til vores kunder. Her kan vi fortælle om nyheder, rabatter, gratis forsendelse og eller andre gode incitamenter til at købe. Gennem automatisering og segmentering kan vi desuden gøre vores e-mails ekstra relevante og skabe stærkere bånd til kunderne.
Har du brug for hjælp til at komme i gang? 

Vi handler mere og mere fra mobilen

Mobilen har overhalet computeren i antallet af brugere, der handler online. Det er altså vigtigere end nogensinde, at din webshop er responsiv og mobilvenlig.

Det kan du forvente af et samarbejde med Become

  • Vi hjælper dig med digital markedsføring, rådgivning, strategi og eksekvering. Og vi gør os umage for at skabe resultater, du kan mærke. Ligesom vi har gjort det for de mere end 1150 glade kunder, som vi har hjulpet siden 2011.
  • Vi udfordrer og er proaktive med nye idéer. Måske skal I prøve en ny platform? Skal vi teste indhold af, I aldrig har lavet før? Eller i højere grad arbejde med automatisering?
  • Marketing er en bred disciplin, og intet menneske kan være bedst til hele paletten. Derfor er vi hver især nørdede omkring forskellige discipliner inden for marketing. Så vi kan sammensætte det team, der passer til dine udfordringer.
  • Du får direkte adgang til en eller flere faste specialister, så du altid kan ringe til en, du kender – og som kender dig. Der er ingen mellemled. Vi står altid til rådighed, hvis du har brug for sparring eller lokummet brænder.
  • Vi er vilde med data og tracking, men vi ved også, at ikke alt kan måles. Derfor er vores rådgivning baseret på både data, forretningsforståelse og god mavefornemmelse – sådan en får man nemlig efter mere end 12 år i branchen.
  • Vi har ingen lange bindingsperioder, så hvis du mod forventning skulle være utilfreds, kan du let smutte igen. Det har vi tillid til, at du ikke gør. Vi er her for at hjælpe – og gør det også uden at lade taxameteret køre hver gang.

Her er de 10 fejl, vi ofte ser webshops lave i markedsføring

Hos Become har vi gennem tiden fået adgang til mange forskellige online marketing setups – og der er nogle fejl, som vi ser gå igen og igen. Bliv klogere på dem her.

Skal vi hjælpe dig og din webshop?

Vi kontakter dig

Tobias Olesen

Kundechef & Partner