Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Byggesagkyndig.nu

Markant vækst med mobiloptimeret website

Byggesagkyndig.nu

Hos Byggesagkyndig.nu er rådgivning i fokus. Hvad enten det handler om forsikringssager, byggetilsyn eller skimmelsvampe, giver Byggesagkyndig deres kunder den nødvendige byggetekniske sparring og rådgivning, som hjælper dem hele vejen.

Flere og flere af Byggesagkyndigs kunder besøger websitet via deres smartphone, hvorfor behovet for et mobilvenligt website er vokset.

Et nyt, mobiloptimeret website

Ved årsskiftet lancerede byggesagkyndig deres nye website. I forbindelse med dette stod vi for at sikre, at relanceringen skete uden tab af SEO-værdi.

Det betød, at vi via grundigt forarbejde kunne videregive den SEO-værdi, som var opbygget på det gamle website, til det nye website. Man kan nemlig risikere at miste den opbyggede værdi, når man lancerer et nyt website, hvis man ikke er opmærksom på, hvordan det skal gøres.

En del af det grundige forarbejde inden lancering af websitet var blandt andet:

Redirects

Det er vigtigt at sikre, at så meget af værdien fra det gamle website føres med over på det nye. Med en 301 redirect overføres værdien af den gamle URL til den nye URL.

Titler og meta descriptions

I forhold til Googles læsning og forståelse af den nye hjemmeside er det vigtigt, at fastholde så meget som muligt af det gamle indhold til at starte med. Det hjælper Google til hurtigere at forstå overgangen fra et gammelt til et nyt website.

Indeksering af det nye site

Ikke alt på en hjemmeside skal indekseres og dermed vises i søgeresultaterne.

Becomes arbejde

En ændring der kan mærkes

Fordi det tidligere website ikke var mobiloptimeret, er der i princippet søgninger på Google, som de ikke har fået. Men er forandringen så til at mærke?

Det kan man vist roligt sige!

Byggesagkyndig har blandt andet oplevet en vækst på 785% i trafik fra Google-søgninger på mobil samt en stigning på 311% i antal henvendelser fra mobil via websitet. Med andre ord er det altså også henvendelser, som de potentielt ville være gået glip af med det gamle website, som ikke var mobiloptimeret.

“Become har været uundværlige ved relanceringen af vores nye, mobiloptimerede website. Med dem ved roret var der fuldstændig styr på overleveringen af digitale værdier fra det gamle website til det nye, og vi har allerede oplevet en enorm effekt ved at have fokus på mobiloptimering.”

– Kristian Svendsen Direktør, Byggesagkyndig.nu

SAMARBEJDET

Det hjælper vi Byggesagkyndig.nu med:

Søgemaskineoptimering

Google Ads-optimering

Bannerannoncering

YouTube-annoncerng

Online markedsføringsstrategi

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner

Vores cases

Se vores resultater

Kglteater_19
Det Kongelige Teater
CASE: Become hjælper Det Kongelige Teater med alt, der rimer på digitalt.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med Det Kongelige Teater her...
Case - become  - 3
A.C. Perchs Thehandel
CASE: 10 års samarbejde om digital markedsføring.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med A.C. Perchs Thehandel her...
Sopra-Steria
Sopra Steria
CASE: Become øger kendskabet til Sopra Steria.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med Sopra Steria her...