Derfor e-mail automatisering
Med e-mail automatisering kan du opnå nemmere og billigere markedsføring. Det er en strategi som man helt klart bør prøve kræfter med uanset om man er B2B eller B2C. E-mails er en super effektiv måde at fastholde og ramme ens målgruppe. Flere analyser viser, at e-mail marketing er den kommunikationskanal med højest CLV (Customer Lifetime Value), fordi man kan skabe en direkte relation til ens kunder.
Du kan opnå en masse forskellige ting ved at automatisere dit e-mail system:
- Der er tid at spare: Der er meget tid at spare, hvis man får automatiseret hele eller bare dele af sin e-mail markedsføring. De automatiske e-mail flows skal bare sættes op én gang, og derefter skal man kun løbende lave justeringer og optimere.
- Du kan målrette markedsføringen: Med automatiseret e-mails kan du personliggøre dit indhold således, at målgruppen rammes på det rigtige tidspunkt med relevant indhold. Ved at målrette ens e-mails kan man tage hensyn til både modtagerens interesser og adfærd.
- Du kan øge salget og omsætningen: Ved at arbejde med automatiske e-mails får du god mulighed for, at fastholde interessen hos dine kunder. Det vil have en positiv påvirkning på salget, omsætningen og væksten i din virksomhed.
Man kan lave mange forskellige automatiserede e-mail flows. Det kan for eksempel være flows som bliver triggered af forskellige ting. Triggered e-mails har typisk 8 gange så mange kliks, som en normal e-mail.
LAD OS TAGE EN SNAK
Vores tilgang til e-mail automatisering
Vores tilgang til e-mail automatisering er, at skabe værdi for vores kunder gennem forskellige former for automatiseringer. De løsninger som vi laver skal bidrage til, at du kan fastholde kunder i længere tid. Det skal føre til flere salg, højere omsætning samt vækst i din virksomhed.
Det er svært i dag at fastholde kundernes opmærksomhed, og derfor er det essentielt at få opsat et godt automatiseret email flow. Fokus i automatiserede e-mail flows skal være på, at pleje leads frem for at forpeste dem med irrelevant spam.
Vi kan hjælpe med:
Vi hjælper med tre kategorier i forbindelse med e-mail automatisering:
- Strategi og analyse: Med udgangspunkt i jeres behov og mål udarbejder vi en strategi for jeres e-mail automation. Udarbejdelsen sker på baggrund af jeres tilgængelige data samt vores erfaringer.
- Implementering: Efter strategien er på plads, så hjælper vi med implementeringen. Opsætningen vil tage udgangspunkt i jeres kunders rejser. Før opsætningen aktiveres, så tester vi e-mails samt opsætningens levering.
- Rapportering: Efter igangsættelsen laver vi løbende overvågning, optimering og rapportering. Optimeringen baseres på den data som løbende kommer ind om brugernes interaktion med dine e-mails.
Hvor i marketing tragten er automatiserede e-mails?
Vi foreslår, at man tænker hele marketingstrategien med ind i sin annoncering. Dette kan for eksempel gøres med udgangspunkt i nedenstående strategi ?
På denne måde går I fra en kold målgruppe til en købende kunde. Ved at pleje målgruppen effektiviserer I jeres marketingbudget på de personer som er klar til at købe jeres produkt eller ydelse.
E-mails har en vigtig rolle i denne strategi, da e-mails er den mest direkte måde at gå fra konvertering til salg. For hver gang du investerer 1 krone i e-mail markedsføring får du 43 gange igen. Det kræver selvfølgelig en indsats fra dig og nogle effektive mails.
Hvorfor er e-mail automatisering vigtigt?
Automatiserede e-mail har en langt højere åbnings- og klikfrekvens end standard e-mails. Som nævnt ovenfor kan du spare både tid og penge ved at automatisere dine e-mails. Du kan derudover få en øget omsætning.
Med vores e-mail automatiserings produkter kan du overlade arbejdet med opsætning til os. Du vil få den rette rådgivning, som gør en forskel for din virksomhed således, at der skabes positive resultater. Vores abonnement-løsninger frigiver din tid, så du kan fokusere på de mere unikke og kreative faktorer for din forretning. Vi er specialister inden for digital markedsføring. Du får derfor Become som sparringspartner for din markedsføringsmæssige situation, hvor du kan trække på vores specialistviden.
Hvordan arbejder Become med e-mail automatisering?
Der er mange måder, hvorpå en virksomhed kan arbejde med e-mail automatisering. Hos Become interesserer vi os for, at opnå en længerevarende relation med vores kunder.
Rent praktisk har vi gjort det sådan, at når man tilmelder sig vores nyhedsbrev, så bliver man tildelt et tag afhængig af, hvilken side man har tilmeldt sig på. For eksempel, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev fra et blogindlæg omhandlende SEO, så vil du blive tildelt tagget SEO. På den måde kan vi give de tilmeldte de nyheder som de primært er interesseret i.
I forbindelse med vores B2B whitepaper lavede vi en struktur, hvor man først fik et flow om B2B emner, og derefter kom man over i et flow omkring Become. Hvis man derimod tilmeldte sig vores nyhedsbrev fra forsiden af Become.dk, så vil man bare få en velkomst mail og derefter Om Become flowet.
Eksempler på automatiske e-mails
Du kan opsætte en masse forskellige automatiske e-mail flows som vil gavne din virksomhed på mange måder.
Man kan lave et e-mail flow til folk, som enten har klikket ind på et specifikt produkt eller endda har gemt noget i deres indkøbskurv, men ikke har gennemført købet. Disse besøgende indikerer, at de har en særlig interesse og er købsparate. Det er derfor vigtigt, at minde dem om deres indkøbskurv og lokke dem til at færdiggøre købet.
Man kan overordnet lave mange forskellige automatiske e-mails:
- En e-mail der kommer automatisk, når modtageren har gennemført et køb
- En e-mail der kommer automatisk, når modtageren ikke har købt noget i en længere periode
- En e-mail der kommer automatisk, når modtageren tilmelder sig nyhedsbrevet
- En e-mail der kommer automatisk, når modtageren har fødselsdag med f.eks. en rabatkode
Husk at gøre dig umage med dine automatiske e-mails, læseren falder kun for det, hvis det en rigtig god mail. Du kan også lokke dem med en rabatkode eller tilbud, hvis de køber inden x antal dage.
Hvilken marketingplatform arbejder Become med?
Hos Become har vi erfaring med automatiserede e-mails i både Heyloyalty, Klavio, ActiveCampaign og Mailchimp. Der findes utrolig mange forskellige markedsføringsværktøjer, men vi oplever at ActiveCampaign præsterer på et niveau højere end de andre.
Måling af mails
Det er utrolig vigtigt at kunne måle ens trafik fra ens automatiserede e-mails. Vi anbefaler derfor, at man får forbundet ens mailsystem med Google Analytics. Vi bruger f.eks. ActiveCampaign, som vi har forbundet med vores Google Analytics, hvilket betyder at vi kan følge, hvilken adfærd vores læsere har på hjemmesiden.
Det er essentielt, at sætte ordentlig tracking på ens trafik for at kunne få en sand guldmine af indsigter om bl.a. din målgruppe. Hvis du ikke opsætter det korrekt fra starten, så risikerer du at spilde tid og penge på dine e-mails. Man kan nemlig bruge dataen fra ens hjemmeside til, at se hvorvidt man rammer ens målgruppe korrekt med de automatiserede e-mails.
Hvornår bør jeg overveje at fokusere på e-mail automatisering?
Beslutningen om at komme i gang med e-mail automatisering kan være udfordrende, da det for mange virker som et stort projekt. Der kan være utallige andre årsager til, hvorfor man anser det som udfordrende.
En af de årsager som vi møder hos Become er spørgsmålet om, hvor meget tid man skal investere i automatiserede e-mails. Det er en god ide, at investere lidt mere tid i opsætningen samt trackingen af dine automatiserede e-mails, da afkastet oftest er højt.