Mål og optimér din markedsføring
Med en Google Analytics 4 opsætning kan du måle, analysere og optimere værdien af trafikken på din hjemmeside. Hvis du ikke gør det, risikerer du at spilde tid og penge på din online markedsføring.
Google Analytics er suverænt det mest udbredte webanalyse-værktøj og bruges på millioner af hjemmesider og webshops. En god opsætning udviklet af Become kan give dig værdifuld indsigt.
Hvis den bliver implementeret og brugt korrekt, er en Google Analytics opsætning en sand guldmine af indsigt om bl.a. din målgruppe, dine trafikkilder og værdien af din hjemmeside og markedsføring.
Hos Become er vi certificerede Google Analytics-specialister og vi kan hjælpe dig med sporing på din hjemmeside – uanset om det er en ny eller eksisterende konto som du arbejder med.
LAD OS TAGE EN SNAK
En Google Analytics 4 Opsætning af Become
Vi opsætter Google Analytics med henblik på, at kunne spore på den trafik der kommer ind på dit website og dermed få data på “hvem” de er, hvad deres adfærd er og om de opfylder de mål og events vi ønsker de skal opfylde. Alt dette med henblik på at kvalificere trafikken, men også for at optimere kvaliteten af trafikken, samt undersøge websitets evne til at konvertere trafikken til kunder.
Vi sikrer først og fremmest at din tracking er korrekt implementeret – ofte via Google Tag Manager. Herefter opsættes mål og events, så du/vi kan måle på trafikken.
Med Become, så ejer du selv din opsætning og dermed dine data
Vores etiske retningslinjer er med til at gøre os til foretrukken leverandør på markedet inden for digital markedsføring idet vi ikke har binding på vores abonnementer, og det er vores kunder som ejer deres egen data. Med en opsætning fra Become, skal du ikke være bange for, at vi tager dine data. I tilfælde af, at du stopper samarbejdet med os, så tager vi ikke din opsætning fra dig. Du ejer selv din opsætning, fordi det er det eneste, som er etisk forsvarligt.
Hvordan installeres Google Analytics?
Google Analytics installeres ofte af en udvikler eller af en specialist. En af vores udviklere og specialister sidder klar til at hjælpe jer med dette, med mindre I internt har IT-folk eller specialister til sådanne opsætninger.
Installation af Google Analytics sporingskoden foretages rent teknisk i <head>-sektionen, når det er helt korrekt. Denne korrekte metode er helt klart, hvad vi anbefaler. Det sikrer også, at koden rent teknisk bliver indlæst rigtigt, hvilket har betydning for, hvor godt din opsætning indsamler de værdifulde data.
Husk det ikke er nok bare at installere sporingskoden, da der også skal laves en opsætning ift. filtre, mål, målgrupper og remarketing. Alt det hjælper vi med når du køber en opsætning fra Become. Vi har opsætninger, der fungerer både ift. WordPress, Wix, Prestashop, Umbraco, og mange andre CMS-systemer. Kontakt Become og hør mere om, hvad vi kan gøre for dig ifm. en ny opsætning af sporing på din hjemmeside.
Hvordan foretages opsætning af mål i Google Analytics?
Korrekt opsætning af mål i Google Analytics er essentielt, fordi det giver mulighed for at måle på, hvilke trafikkilder, der skaber værdi. Ydermere giver det også mulighed for at se, hvad brugernes adfærd er på websitet før de konverterer til et salg eller en opringning.
Hvis brugere besøger sider, der indeholder særlig information omkring produkter og ydelser inden de konverterer, er dette værdifuld viden i markedsføringen. Derfor er opsætningen af Google Analytics og mål så vigtigt, da det kan give en idé om, hvad vi skal lave mere af i vores digitale markedsføring.
Kontakt Become nu, og få hjælpe til at opsætte Google Analytics, og hør mere om, hvad vi ellers kan hjælpe med ift. digital markedsføring.
Google Analytics version 4
Google Analytics version 4, giver nye muligheder ift. en mere cookieløs fremtid. Det betyder, at via en Google Analytics 4 installation, opgraderer vi vores setup med ny AI-drevet indsigt og prediction-analyse.
Vi får en dybere publikumsintegration med Google Ads, der gør det muligt at målrette annoncer bedre.
I Google Analytics 4 får vi kodeløs hændelsessporing (event-tracking), så det nu er muligt at spore på forskellige parametre som videoafspilninger mm., uden vi skal kode en masse fra bunden. Med version 4, bliver enkelte installationer ift. event-tracking altså lettere og billigere at sætte op.
Få bedre data end konkurrenterne med en opsætning fra Become
Data er i dag en afgørende konkurrenceparameter i online markedsføring. Hos Become er vi certificerede i Google Analytics. Vi kan hjælpe dig med at få:
- Korrekt sporing på hjemmesiden
- Forbedret datakvalitet i Google Analytics
- Målsporing og tragtvisualisering
- Udvidet sporing af brugernes adfærd
Alt i alt får du mere og bedre data – og vi hjælper dig med at omsætte det hele til viden og handling.
Hvad er Google Analytics?
Google Analytics er et værktøj til at spore eller tracke, hvad brugerne på din hjemmeside laver. Det betyder ganske enkelt, at du kan se dine hjemmesidebrugeres adfærd på din hjemmeside ved at installere Google Analytics-sporingskode på dit website. Når du har din sporingskode opsat på din hjemmeside, er du godt i gang med din opsætning. Der er helt klart flere elementer, som er relevante at få foretaget opsætning på ifm. værktøjet som helhed. Det kan være opsætning ift. mål, så du får et let overblik over, hvad du gerne vil opnå med din digitale tilstedeværelse. Opsætning af mål kan ydermere bruges ift. Google Ads.
Dertil vil vi gerne påpege, at den data du får ud af at anvende værktøjet, kun har værdi, hvis du kan finde ud af at fortolke på dataen, eller har samarbejdspartnere, der kan hjælpe dig med at fortolke på din data. Vi hjælper dig meget gerne i gang med Google Analytics, så hvis du søger nye samarbejdspartnere ifm. opsætning og brug af dine Google Analytics data, så er du meget velkommen til at kontakte Become.
Hvorfor bruge Google Analytics?
Google Analytics er utroligt kraftfuldt, avanceret og nemt at komme i gang med. Derfor bliver det brugt flittigt på millioner af store og små hjemmesider, til at måle effekten af annoncering, sociale medier, søgemaskiner, etc.
Hvad koster Google Analytics?
Det er et gratis værktøj, Google stiller til rådighed. Det betyder at dine konkurrenter sandsynligvis allerede har sat det op og måske er de også gået i gang med at bruge det, men mange kender ikke mulighederne i Analytics og ender derfor med en meget grundlæggende eller simpel opsætning. Vi kan hjælpe dig med korrekt sporing, uanset om du sælger varer, timer eller budskaber.
Hvad siger vores kunder?
Vores langvarige samarbejde med Become bliver ved med at fortsætte fordi de leverer en høj ekspert service, er altid er kontaktbare og til en fair pris.
Martin Andersen
AMLADCYKLER
⭐⭐⭐⭐⭐
Lad os tage en uforpligtende snak og se, hvordan vi kan hjælpe dig i gang med din Google Analytics opsætning.
Hjælp til Google Analytics ifm. opsætning, undervisning mm.
Hvis du mangler hjælp til Google Analytics, så er Become klar til at hjælpe dig med vores ekspertise. Hvad enten det gælder opsætning, analyse eller undervisning ifm. Google Analytics, er vores specialister klædt på til at hjælpe dig.
Sørg altid for at din Google Analytics-opsætning, er opsat således værktøjet passer til dine behov. Det gælder både ift. Google Ads- og Google Search Console-linkning, til korrekt opsætning af e-handelsindstillinger og filtre.
Med dine unikke sporingsoplysninger, kan du fordelagtigt nyde godt at den data du kan indsamle via din ejendom på Google Analytics. Du bestemmer også selv, hvem du vil give adgang til dine data, og hvad disse brugere skal kunne gøre.
SEO og Google Analytics som værdiskabende elementer i din markedsføring
I din Google Analytics opsætning kan du tracke trafik fra flere kanaler. Det inkluderer SEO som en trafikkanal. Du kan se, hvor dine besøgende lander fra SEO, og via Google Search Console, kan du se, hvad brugernes søgeord har været på søgemaskinen. Gennem disse informationer, kan du analysere dig frem til, hvor du skal lægge din energi ift. din hjemmeside. Det er værdifuldt, fordi du via en databaseret tilgang, kan analysere dig frem til, hvad der giver mening at gøre på dit site, som kan skabe værdi for dit firma.
Med en opsætning fra Become, køber du dig bl.a. ind på et overblik, som er let at anvende, da opsætningen af mål giver mening. Du får en opsætning, der har en let tilgængelig brugergrænseflade.
Med en Google Analytics opsætning fra Become kan du spore dine besøgende fra forskellige medier, der henviser til din hjemmeside, som går udover søgemaskiner. Du kan spore besøgende fra visse reklamer, herunder Facebook, Instagram, YouTube, pay-per-click (PPC) netværk, e-mail-marketing, samt links i PDF-dokumenter.
Google Analytics som et værktøj i rapportering til at skabe merværdi for din forretning
Rapportering er essentielt ift. marketing, og enhver virksomhed, der bruger penge på markedsføring, hvad enten den er digital eller fysisk, bør have rapportering. Google Analytics er et godt værktøj når det gælder rapportering ift. de digitale indsatser, men giver også mening, ift. den fysiske markedsføring, idet alt din markedsføring bør give udslag i en eller anden retning. Hvis din hjemmeside er omdrejningspunkt for din digitale eller fysiske markedsføringsindsats, hvilket de fleste webshops må sige at være, så kan en Google Analytics opsætning skabe meget værdi for din virksomhed.
Hos Become benytter vi Google Analytics’ data ifm. med vores kunders rapportering. På den måde, kan vi og kunderne følge med i, hvad der virker i kundernes markedsføring. Det sikrer en databaseret tilgang, hvor vi hos Become i fællesskab med kunderne kan skabe merværdi ud fra de tendenser vi ser i dataen. Det gør vi ved at skrue og dreje på markedsføringen baseret på de tendenser vi ser i Google Analytics opsætningen.
IP-filtrering som en del af en god Google Analytics opsætning
Med den rette IP-filtrering opsat sikrer vi også, at dine trafikdata fra Google Analytics er fri for støj. Det betyder ganske enkelt at din opsætning ikke er fyldt med ligegyldig information. IP-filtreringen kan filtrere trafik fra i dataen, hvilket kan være intern trafik fra medarbejdere eller samarbejdspartnere. Dermed får vi i højere grad trafik, der viser et mere nøjagtigt billede af kundetilstrømning eller interesse for de produkter, der udbydes på sitet.
Spamtrafik anbefaler vi også at filtrere fra i Google Analytics-opsætningen, hvilket i nogle sammenhænge kan være et løbende arbejde alt afhængigt af jeres site og behov.
Google Analytics Undervisning
Become underviser i Google Analytics på bestilling, og til forskellige arrangementer via blandt andet Google Succes Online. Undervisning i Google Analytics foretages på begynderniveau helt op til de dybdegående og tekniske kendskab. Der er meget at lære om når vi taler om brugen af Google Analytics som led i et setup til sporing i den digitale markedsføring.
Andreas Solgaard er vores Google Analytics ekspert, og kan oplære dig fra begynder til det niveau af ekspert inden for sporing du drømmer om at blive. Du lærer de grundlæggende elementer ift. en GA-opsætning, og hvad du bør kigge efter for at forbedre opsætningen.
Google Analytics undervisning kan sikre at din trafikdata kan bruges på Google Ads ifm. remarketing eller strategisk analyse
At bygge et godt setup til at tracke trafikken til din hjemmeside er ikke blot at installere Google Analytics på sitet. Der er flere indstillinger, der bør tilses ift. at kunne bruge trafikdataen strategisk på et senere tidspunkt. Hvad enten du skal lave remarketing via Google Ads eller analysere den data du får ind, er der nogle særlige mekanismer, som skal være opsat rigtigt. Alt dette kan Andreas Solgaard vejlede dig i, hvilket giver dig de bedste forudsætninger for at benytte din data fra Google Analytics til dine relevante ønsker.
Lyder Google Analytics Undervisning interessant for din organisation, eller skal I have hjælp til at opsætte værktøjet korrekt? Så kontakt Become i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe med Google Analytics.