Become handler om at blive til noget
Men hvad skal man blive?
Hvornår er man blevet til noget?
Og hvad så, når man er blevet det, man satte sig for at blive – eller man ender med at blive noget helt andet, end man troede?
Det er store spørgsmål, det ved vi godt.
Og hvad har det overhovedet med digital markedsføring at gøre?
Det er egentlig ret simpelt.
For hvis du spørger os, er man aldrig færdig med at blive til noget.
Hverken i livet eller når vi snakker digital markedsføring.
Okay, ret tung sammenligning, vi ved det. Men leg lige med
Da du var barn, drømte du måske om at blive brandmand, ballerina, berømt eller noget helt fjerde. Vi drømte selv om at blive bl.a. advokatballerina, Batman og sommerferie for evigt. Det blev vi ikke. Heldigvis.
Fordi vi fandt ud af at blive til noget bedre (og fordi Batman-jobbet var optaget).
Ligesom dig. Du drømte næppe om at drive din egen forretning eller arbejde som markedsføringsansvarlig, da du var 5 år gammel. Men du fandt ud af, at du ville være rigtig god til det, så du ændrede retning.
Måske er det lige præcis derfor, du sidder her i dag.
Fordi du har brug for en sparringspartner, der kan hjælpe dig med at nå de mål, du har sat for din forretning – eller finde ud af, hvordan din forretning kan blive til noget helt andet og måske bedre, end du havde forestillet dig.
Men hvordan bliver man så til noget – altså, gennem digital markedsføring?
Verden er omskiftelig. Så det skal din forretning også være.
Derfor starter du med at vælge et markedsføringsbureau der forstår, at verden ikke er sort og hvid, at planer kan (og ret ofte skal) ændres, at hardcore data ikke er alt, og at det at købe markedsføring ikke er det samme som at købe rugbrød.
Sådan et markedsføringsbureau er Become
Og det lyder måske lidt ukonkret, men det er hele pointen. Fordi vi opererer i en verden af modsætninger og ukonkretheder. I spændingsfeltet mellem estimater og resultater, data og mavefornemmelse, viden og uvished, business og bullshit, hvor det ikke altid handler om at vælge side, men finde et godt sted midtimellem.
Dét er vores kernefortælling, vores ‘why’, manifest, DNA. Ja, kært barn har mange navne, men for os handler det om, at vi i fællesskab har defineret, hvem vi er, og hvad vi står for.
Og selvom det er ukonkret, så har vi forsøgt at gøre det konkret med 6 afsnit, der omfavner alt det, vi står for.
Målrettethed vs. målbarhed
Alle os i Become er født ind i en verden med digitalt vokseværk.
Vi er den sidste generation, der husker drejetelefoner, modems og tricket til at fikse en ond omgang båndsalat.
Og vi er de første til at opleve sociale medier og at leve med en konstant strøm af information fra det aldrig sovende internet.
Med et ben i begge verdener har vi mind set til at forstå, hvordan man arbejder målrettet ud fra det digitale billede, som det er lige nu – og evnen til at vide, at alt ikke er og behøver være målbart.
Business frem for bullshit
Markedsføring er som udgangspunkt varm luft, indtil strategien er sat i værk og de første resultater er i hus.
Men du har regninger der skal betales, og det har vi også. Derfor vil vi gerne vise dig resultater og ‘value for money’ hurtigt.
Vi tør skære igennem og sige, når din retning er forkert eller dit mål er urealistisk.
Fordi, du vil gerne tjene penge og udvikle din forretning – og vi vil være det bureau, der hjælper dig derhen.
Følelser og fornuft
Hos Become tror vi på data og måling, men vi ved også godt, at data aldrig kan stå alene, ligesom det ikke er alt, der kan måles.
Fordi god forretning også bygger på den gode mavefornemmelse, og den skal være med i alt, hvad vi laver.
Vi bruger alle de tekniske muligheder, men når alle beslutninger tages, bliver der også mærket efter i maven.
Dedikeret og distanceret
Vi er ekstremt dedikerede til vores arbejde og går altid til opgaven med faglig stolthed, passion og en lyst til at blive bedre. Nogle gange drømmer vi om nye features eller sidder til sent om aftenen, fordi vi gerne vil løse det sidste problem og bare ikke kan slippe udfordringen.
Men vi er også helt almindelige mennesker med familier, kæledyr og hobbies, som vi glæder os til at komme hjem til hver dag. At holde fri og restituere er mindst ligeså vigtigt for os, særligt i en branche, der har været notorisk kendt for overarbejde og stress.
Sorte tal og samfundsansvar
Vi lægger ikke skjul på, at vi driver forretning for at tjene penge – ligesom vi gerne vil hjælpe dig med det samme.
Vi lever efter mantraet: “Vi skal tjene penge – men ikke så mange, at vi ikke har det sjovt. Vi skal have det sjovt – men ikke så sjovt, at vi ikke tjener penge.”
For os betyder det, at vi vil drive en fornuftig og driftig forretning og tilbyde vores ansatte en konkurrencedygtig løn.
Men vi vil også have plads til projekter, som ikke giver penge i kassen, men bare støtter en god sag. Derfor hjælper vi NGO’er, underviser gratis og giver den som censorer på videregående uddannelser.
Uddannede og uvidende
Vi ved en masse om online markedsføring – men vi ved også, at vi endnu ikke har set alt inden for vores branche. Derfor ved vi godt, at vores vigtigste kompetencer ikke nødvendigvis er dem, vi har på papiret lige nu, men dem, vi har nysgerrigheden til at erhverve os i fremtiden.
