• 51 91 09 99
  • Ny kunde
  • Gratis viden
  • Priser
  • Kontakt
  • Google Ads Bureau
    • Google Ads Bureau
    • Display-annoncering
    • YouTube-annoncering
    • Google Ads videoer
    • Google Ads FAQ
    • Google Grants
  • Analytics
  • Facebook Ads
  • SEO
  • Andre ydelser
    • Google Tag Manager
    • Google Optimize
    • LinkedIn annoncering
    • Bing Ads
    • E-mail automatisering
    • MailChimp
    • Foredrag
    • Webdesign
    • WordPress udvikling
    • Woocommerce
    • Læring
  • Referencer
  • Blog
  • Job
  • Om os
  • Afdelinger
  • Referencer
  • Priser
  • Gratis viden
  • Ny kunde?
  • Kontakt
  •   51 91 09 99
  • Google Ads
    • Google Ads Bureau
    • Display-annoncering
    • YouTube-annoncering
    • Google Ads videoer
    • Google Ads FAQ
    • Google Grants
  • Analytics
  • Facebook Ads
  • SEO
  • Flere ydelser
    • Google Tag Manager
    • LinkedIn annoncering
    • Bing Ads
    • E-mail automatisering
    • MailChimp
    • Foredrag
    • Webdesign
    • WordPress udvikling
    • WooCommerce
  • Info
    • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Om Become
    • Beruf & Compell fusionerer
    • Afdelinger
    • Samfundsansvar
    • Job hos Become

 

Dødspændende Zombieløb slår rekorder


Zombieløbet 2018

Vestegnen er i undtagelsestilstand, da en farlig virus er brudt ud. Inficerede zombier vandrer hvileløst rundt og jager de levende mennesker, der i bestræbelserne på at redde sig selv og København, løber fra sikkerhedszone til sikkerhedszone på den udfordrende trailrute.

Zombieløbet 2018 blev en skræmmende, stor succes.

Et rekordstort fremmøde, der talte 1615 deltagere var troppet op – enten forklædt som zombier eller modige kondiløbere. Sidstnævnte skulle traditionen tro kæmpe sig vej gennem et mudret og barskt terræn – og ikke mindst skrækindjagende zombier – i og omkring Vallensbæk Mose.

Trods de mange forhindringer kom størstedelen levende i mål, mens andre måtte lade livet til zombierne. Men det er vilkårene. Zombieløbet er bestemt ikke en dans på røde roser, men til gengæld spækfyldt med action.

“Samarbejdet med Become har været ganske professionelt, og mit indtryk er, at I virkelig har styr på, hvad I laver. Det har tydeligvis været en succes at indgå samarbejde med jer, resultaterne lyver ikke, og vi vil helt sikkert bruge jer næste år til at markedsføre Zombieløbet.”

– Kristoffer Nyrup, Zombieløbet

Become overtog i 2018 styringen af det markedsføringsmæssige arbejde omkring Zombieløbet. Illustreret via ovenstående diagram har vores arbejde tydeligvis haft god effekt, og resultatet blev en markant stigning i antallet af tilmeldinger fra de foregående år.

 

Opgaven

Markedet for diverse forhindringsløb har i de senere år undergået en eksplosiv udvikling, hvilket har afstedkommet en høj konkurrence. Arrangører af diverse events kæmper hårdt for at at lokke deltagere til, og det er her Becomes kompetencer kommer i spil.

Opgaven var selvsagt at opnå så mange tilmeldinger som muligt. Antallet af tilmeldinger til Zombieløbet var de forgående år stagneret, så vi i Become opsatte en effektiv marketingskampagne for at øge opmærksomheden om eventet og opnå en højere tilmeldingsrate end tidligere.

Løsningen

Med det budget vi havde til rådighed, besluttede vi at koncentrere annonceringen gennem Facebooks platform.

Annonceringen blev inddelt i forskellige blokke og fokusset skiftede alt afhængig af, hvor lang tid der var til deadline for tilmeldingen. I første omgang var målet at ramme bredt med interaktioner i et geografisk afgrænset område – ca. 50 km. rundt om Vallensbæk, hvor Zombieløbet skulle foregå.

Vi opsatte målretningen til specifikt at ramme tidligere løbsdeltagere og derudover folk, der gennem interesseangivelser med stor sandsynlighed ville finde eventet interessant.

Interesser som løb og zombierelaterede film blev vægtet højt i den forbindelse. Efterfølgende blev alle, der havde interageret med annoncerne i form af tagget, liked, kommenteret og delt anvendt til at målrette budskaber.

Frem til d. 6 september var omdrejningspunktet for annoncerne FOMO (Fear of missing out), hvilket kom til udtryk ved, at der blev uddelt gratis trøjer til de deltagere, der ville tilmelde sig før førnævnte dato. “Skynd dig at tilmelde dig og få din gratis trøje”, lød et af budskaberne, der viste sig at have god effekt.

Den første målretnings- og budskabskampagne markerede indledningen på den hidtil største interaktion om eventet, der er målt til dato.

Med få uger tilbage af tilmeldingsfristen intensiverede vi graden af FOMO, da der var godt gang i billetsalget. Målgruppen blev derfor gentagende gange mindet om, at det stod knapt til med billetter, samtidig med de blev eksponeret for en nedtælling til eventets start.

Resultatet

Ca. 400 flere tilmeldte til forskel fra året før, hvilket er en stigning på 34 %, og samtidig et rekordstort felt af løbere og zombier. En så høj stigning i antallet af tilmeldinger var over al forventning. Vi satser på, at dette kun var startskuddet, og at vi næste år kan hjælpe Zombieløbet med endnu flere deltagere.

Her er et screenshot, der på bedste vis illustrerer, hvor mange der rent faktisk interagerede med vores Facebook-opslag, og vi er stolte af, at vi formåede at skabe så stor hype om eventet.

 

Her kan du følge med i Zombieløbet på Facebook, så du kan deltage næste gang – og her er hjemmesiden.

Modtag vores nyhedsbrev

om digital markedsføring

Nyhedsbrev footer
HVEM ER BECOME?

Become er et digitalt marketingbureau med speciale i Google Ads, Google Analytics og Facebook Ads. Vi har mange års erfaring på tværs af brancher - og denne erfaring bruger vi blandt andet til at undervise.

Hos Become har vi ingen lange bindingsperioder, og vores samarbejder går derfor på tillid, performance og data.

  • Kategorier:
  • Google Ads
  • Facebook Ads
  • Google Analytics
  • SEO
  • Display Ads

LAD OS TAGE EN SNAK

Emil Zacho-Petersen

Partner

52 10 50 63

ezp@become.dk

Ring Mig Op

Become

CVR: 33588461
info@become.dk
51 91 09 99

Become Aarhus

Sønderskovvej 7
8520 Lystrup
71 99 75 15

Become København

Frederiksberg Allé 104,2.
1820 Frederiksberg C
91 55 55 33

Become Hillerød

Herredsvejen 2
3400 Hillerød
30 73 59 72

Client Partners Verified

Modtag vores nyhedsbrev

om digital markedsføring

Nyhedsbrev footer