Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Søgemaskineoptimering | SEO bureau

Bliv fundet, når dine kunder leder
Søgemaskineoptimering
Becomes tilgang til SEO

Med søgemaskineoptimering (SEO) hjælper vi dig mod toppen af søgeresultaterne. 

Jo mere af søgemaskinernes forside du “ejer”, desto større er sandsynligheden for at besøgende klikker sig ind til dit site. Derfor er det en god idé at være gode venner med søgemaskiner som Google. Det gælder både med annoncer fra Googles Ads, men i den grad også i de organiske søgeresultater. Vi er specialister i SEO-arbejde, der får søgemaskinerne til at prioritere din hjemmeside højt. 

Virksomheder, der stoler på vores service

Vær til stede, når der søges på Google & Bing

Med søgemaskineoptimering (SEO) sikrer du, at dit site er fintunet til organisk Google, såvel som Google Ads. Med SEO er hjemmesiden optimeret til Googles ranking faktorer og retningslinjer, hvilket er med til at sikre en god brugeroplevelse når de sender besøgende ind til dit site fra søgemaskinerne.

Når din målgruppe søger efter dit brand eller produkt i søgemaskiner som Google og Bing, så er SEO med til at sikre, at din hjemmeside fremstår godt overfor din målgruppe. Det gør vi bl.a. via tilpassede budskaber, der giver mening for din målgruppe, dynamiske landingssider, samt en forbedret loadhastighed. Become er ikke bare et SEO-bureau, men et full-service digitalt marketing bureau, og vores ønske i et samarbejde er derfor, at hele dit udtryk til omverdenen er i orden og gennemtænkt.

Jo mere synlig din virksomhed eller dit produkt er, jo bedre er du stillet i kampen om kunderne. Kvaliteten af jeres kommunikation, er med til at sikre salget af produkter og ydelser, så derfor giver det mening at lave velovervejede budskaber.

Derfor skal du have fokus på søgemaskineoptimering (SEO) i din samlede markedsføring

Jo mere af Googles forside du “ejer”, jo større er sandsynligheden for klik til dit site og øget omsætning. Det gælder både med Googles AdWords annoncer, men også i de organiske resultater og med din firmaprofil på Google My Business.

Lad os hjælpe dig med at lægge planen og eksekvere den. Er målet at din virksomhed bliver fundet? Et produkt? Er det kun ved lokale søgninger, eller vil du findes i Tyskland? Alt dette er noget, vi sammen kan se på.

Vores tilgang til SEO

Vores tilgang som bureau, til søgemaskineoptimering (SEO) er at skabe værdi for vores kunder, gennem forskellige SEO-indsatser. Vores løsning skal bidrage til, at din hjemmeside øger sit antal af visninger og kliks i Google. Det fører til flere besøgende, leads, salg, opkald og opskrivninger til events eller nyhedsbreve.

SEO betyder at der foretages en indsats på de konkrete variable, som øger din placering i søgemaskinerne herunder Google. Denne indsats medfører, at din hjemmeside får bedre placeringer i søgeresultatsiden (SERP), hvilket øger din synlighed, som giver flere kliks. 

Der er konkurrence på at opnå gode placeringer på de forskellige søgeord. Derfor er SEO en vedvarende proces, som er en god investering at vedligeholde. 

SEO-mæssigt kan vi hos Become hjælpe med en række SEO-tiltag og -rådgivning i din markedsføring

  • Søgeordsanalyse
  • Teknisk analyse og optimering
  • Content marketing
  • Rapportering
  • Rådgivning til SEO-arbejde
  • Linkbuilding

Hvorfor er SEO vigtigt som led i din samlede markedsføring?

SEO er en disciplin, som har til formål, at give din virksomhed mere trafik fra søgemaskinerne på baggrund af en bedre placering i SERP. 55% af alle klik går til de tre første resultater i SERP, hvor 97% aldrig klikker sig videre til side to. Derfor er der meget værdi i at ligge på side ét og gerne top tre i SERP.

Når mennesker søger på Google, er det ofte for at finde svar på konkrete spørgsmål eller finde den rigtige leverandør til et produkt. 

Du har muligheden for at ramme dine potentielle kunder tidligt i købsprocessen. Benyt din mulighed for at øge dine kunders tillid ved at give dem information af høj kvalitet gennem søgemaskineoptimeret indhold.

De kunder som ved, hvad de skal have, og der er klar til at købe, forsøger gerne at finde en leverandør via en søgning. Der kan ligge en betydelig konkurrencemæssig fordel i, at have en god placering i SERP i forbindelse med de kunder, som befinder sig langt i købsprocessen. 

Google har udviklet en algoritme, hvis mål er at levere et godt resultat for deres brugere. Derfor arbejder Google meget med at tyde brugernes intentioner med deres søgninger. Hvis en bruger søger efter svar på et problem, så vil SERP finde artikler, som måske kan besvare spørgsmålet.

Når der søges efter produkter eller ydelser, vil Google tyde dette og komme med bud på forskellige leverandører af produkterne. Som virksomhed kan man drage fordel af dette ved at have en søgemaskineoptimeret hjemmeside, blog eller webshop.

Med vores SEO-produkter kan du overlade arbejdet med søgemaskineoptimering til os. Du vil få den rette rådgivning, som gør en forskel for din virksomhed, således der skabes positive resultater. Vores abonnement-løsninger frigiver din tid, så du kan fokusere på de mere unikke og kreative faktorer for din forretning. Vi er specialister inden for digital markedsføring. Du får derfor Become som sparringspartner for din markedsføringsmæssige situation, hvor du kan trække på vores specialistviden.

Hvad gør du når dine kunder har en AdBlocker installeret og dine betalte annoncer forsvinder som dug fra solen? Så sørger du for at have implementeret en SEO-indsats, da Adblockere ikke filtrerer de organiske søgeresultater fra. SEO er på den måde en sikkerhed for, at du altid kan kommunikere til din målgruppe og fange deres opmærksomhed på Google, Bing, Duckduckgo,  og andre søgemaskiner.

Læs også YouTube SEO

Hvordan arbejder Become med SEO?

Der er mange måder, hvorpå en virksomhed kan arbejde med SEO. Hos Become interesserer vi os for en fremtidssikret og længerevarende SEO-indsats. Vi lægger derfor vægt på en indsats, hvor vi arbejder tæt sammen med vores kunder, der tager udgangspunkt i de væsentligste faktorer for rangering.

Der er over 200 faktorer for rangering på Google, så der er mange muligheder for at opnå en topplacering. Det giver mening at sortere i faktorerne for rangering, fordi der er forskel på, hvad der giver mest i forhold til SEO.

Når Become arbejder med SEO, fokuserer vi faktisk på tre hovedkategorier for at styrke organisk trafik og evt. annoncetrafik:

  • De indholdsmæssige aspekter ved hjemmesiden
  • De tekniske aspekter ved hjemmesiden
  • Hjemmesidens autoritet

Inden for ovenstående kategorier, ligger der en lang række underliggende variable, der udgør, hvor et resultat lander i SERP. Kategorierne besidder en naturlig berøring, som gør det essentielt at arbejde med alle tre. Det er vigtigt, at se holistisk på sin markedsføring og herunder også SEO.

Det konkrete arbejde med at søgemaskineoptimere landingssider handler grundlæggende om, at optimere hjemmesidens indhold, teknik og autoritet. Dette arbejde sikrer, at din hjemmeside er relevant i forbindelse med de søgninger som brugerne foretager. Arbejdet skal på den måde sikre bedre placeringer på Google, som i sidste ende kan betyde mere trafik og salg for din virksomhed.

Vores arbejde er funderet i vores viden som specialister inden for markedsføring, og best practises inden for søgemaskineoptimering. Derved består arbejdet i at analysere, hvad der skal gøres indholdsmæssigt, teknisk og autoritetsmæssigt på hjemmesiden. Det gør vi gennem en datadrevet tilgang, hvor data er grundlaget for vores beslutninger. 

I SEO-arbejdet lægger vi særligt vægt på følgende elementer:

  • En eksekverbar søgeordsanalyse
    • LSI-analyse, så du ved, hvad du skal skrive i dine tekster og rådgivning om brugen af LSI-analyserne
  • Hastighedsoptimering af hjemmeside med fokus på tung javascript, css og billeder
  • Schema Markup / Structured Data 
  • Hjemmesidens responsivitet og dermed mobilvenlighed
  • Indholdets kvalitet og længde på hjemmesiden
  • Linkbuilding, domæne alder og side-kvalitet
  • Oprydning på hjemmesiden: 404-sider, 301 redirects, ekstern link-spam og døde links
  • Optimerede billeder på hjemmesiden med fokus på img-alt-tags
  • Lokal SEO
  • Meta beskrivelser og -titler

SEO er en iterativ proces, hvor der løbende kan analyseres og optimeres på forskellige variabler. På den måde er vi med til at sikre jeres progression løbende når det gælder jeres markedsføring i forhold til søgemaskinerne. 

Hos Become ønsker vi at skabe længerevarende relationer, hvor vi skaber værdi på den lange bane med søgemaskineoptimering. Det er vores mål, at din organisation blomstrer på baggrund af vores ekspertise omkring SEO og din viden omkring din niche. Det er vores erfaring, at det er i det længerevarende forhold, hvor værdien skabes.

Google Search Console er et vigtigt værktøj i ethvert SEO-arbejde, hvad enten du kører WordPress, Wix, Umbraco, Prestashop eller Squarespace, så anbefaler vi altid at du har Google Search Console installeret på dit website.

Hvordan arbejder vi med en hjemmesides autoritet?

Become arbejder med hjemmesidens autoritet på flere måder. Der er elementer, som har større betydning end andre. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad der skal laves først. På den måde sikrer vi, at din virksomhed kommer godt fra start.

Indholdet på hjemmesiden er det vigtigste element i forhold til SEO og markedsføring generelt. Det er her, hvor de vigtigste byggesten i forbindelse med trafik og konverteringer skabes. Vi rådgiver derfor også herom når det gælder autoritet, således den samlede SEO-indsats bliver så relevant som muligt.

Det gode indhold giver mulighed for at modtage links og linke ud til relevante kilder i forhold til indholdet. Derudover giver det også mulighed for intern backlinking frem og tilbage når det er relevant. Links er vigtige i forbindelse med at øge synligheden i SERP, hvilket kan give mere trafik og dermed salg. 

Become arbejder også med det som vi kalder ødelagte links eller broken linkbuilding. Hvis du har disse ødelagte links, som linker til din hjemmeside, så kan der være meget værdi at hente ved at foretage de rigtige tiltag. Det er derfor essentielt at lokalisere disse broken links, der i udgangspunktet ikke skaber den værdi de har muligheden for.

En anden måde vi arbejder med hjemmesidens autoritet på er anmeldelser internt og eksternt på hjemmesiden. Selvom det nogle gange betyder, at det ikke er en direkte rangeringsfaktor, så har det en betydning for jeres samlede forretning. Det arbejde vi laver her, kan altså være med til at skabe mere salg på trods af det ikke direkte påvirker jeres rangering på Google at fokusere på eksterne anmeldelser. Det giver bestemt troværdighed, at kunderne får svar i Google Reviews og på Trustpilot, fordi det giver andre kunder vished om, at I interesserer jer for jeres kunder.

Hvilke CMS-systemer er vi specialiseret i angående SEO?

Overordnet set kan vi yde rådgivning om SEO i forhold til alle CMS-systemer, da der er nogle generelle regler, som altid går igen. Vores rådgivning afhænger derfor ikke af, hvilket CMS-system din organisation benytter.

I forhold til eksekveringen af SEO, er vi specialiserede i flere CMS-systemer, særligt WordPress. Vi er også velbevandrede i systemer som Umbraco, Prestashop, Wix og Squarespace. Vi anbefaler for det meste WordPress fordi systemet er så åbent og har så mange muligheder.

Systemer som Umbraco, Prestashop, Wix og Squarespace er ikke noget problem for vores SEO-specialiserede marketingspecialister hos Become. Vi kan eksekvere SEO fra A-Z og rådgive dig i forhold til jeres ønsker angående placeringer i SERP, samt hvilke typer af struktureret data (Schema.org), der passer til jeres forretning.

Skulle vi vælge et andet system SEO-mæssigt end WordPress, kan Umbraco være et godt bud, da det er Open Source og udviklet i .net, samt har mange exceptionelle muligheder SEO-mæssigt præcist som WordPress. I sidste ende afhænger valget af CMS desuden af dit behov og kompetencer, så det er slet ikke sikkert du har brug for en enorm løsning. Lad os vejlede dig herom og være din sparringspartner på hele din markedsføring.

Hvornår bør jeg overveje at fokusere på SEO?

Beslutningen om at komme i gang med SEO, kan være en udfordring. Det kan der være mange årsager til. En af de årsager som vi møder hos Become er spørgsmålet om, hvor hurtigt SEO virker. 

Dette spørgsmål afhænger meget af konkurrencen på de enkelte søgeord. Derfor indleder vi ofte med en søgeordsanalyse så vi har et overblik over den samlede SEO-indsats. Det giver et overblik over de muligheder der er, hvorefter der samtidig kan foretages en vurdering af, hvor indsatsen skal lægges. Uanset om der er tale om optimering af en ny hjemmeside eller at arbejde videre med den gamle hjemmeside, så kan vi sørge for at det grundlæggende for de gode placeringer i Google er på plads.

SEO-indsatsen er ofte længerevarende, men i nogle tilfælde kan SEO også fungere på den korte bane. Det afhænger blandt andet af din niche og din domæneautoritet. 

Som Google Ads Bureau anbefaler vi ofte en kombination af Google Ads og SEO, for at sikre et kontinuerligt flow af kunder til din virksomhed på kort og lang sigt. Vi ser et sporingssetup baseret på Google Analytics som en essentiel del af din markedsføring. Med sporing i Google Analytics, kan vi sammen med dig måle effekten af jeres SEO- og markedsføringsinsdats, samt opsætte konverteringsmål såsom salg af varer og formularudfyldelser. Det giver os et overblik over, hvad der virker i markedsføringen af jeres varer og ydelser, samt hvad vi kan skrue på for at øge jeres ROAS.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner