Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

AaB

Digital kampagne på Facebook udvider AaB’s erhvervsnetværk

AaB – Hele Nordjyllands Hold

AaB er hele Nordjyllands stolthed, samlingspunkt og fodboldflagskib i toppen af den danske Superliga. En professionel klub både på og udenfor banen. For fodbold handler nemlig ikke kun om målscorer og stjernespillere – men mindst lige så meget om alt det kommercielle uden for banen. 

Derfor hjælper Become AaB med en bred palette af online markedsføring, der bidrager positivt til klubbens omdømme, bringer AaB tættere på sine fans, samt udvikling og udvider erhvervsnetværket.

Hør Jesper fra AaB fortælle om samarbejdet med Become:

I denne case dykker vi ned i en kampagne for AaB’s erhvervsnetværk.

Mål

At udbrede kendskabet til og øge opbakningen til AaB’s erhvervsnetværk

Løsning

At indhente relevante B2B-leads på Facebook, som efterfølgende kan kontaktes for mere information om erhvervsnetværket

506
kvalificerede B2B-leads for kun 3.690 kr.
7,3
kr. pr. B2B-lead, der deltog i konkurrencen
93.192
visninger til relevante erhvervsfolk på 1 uge
Becomes arbejde

Hvad har vi gjort?

For at udbrede kendskabet til og øge opbakningen til AaB’s erhvervsnetværk igangsatte vi en Facebook-kampagne bestående af en Facebook Lead Ad og en kampagne-quiz. 

Konceptet var en konkurrence om 4 VIP-borde i en skybox til den næste hjemmekamp på Aalborg Portland Park. De fire vindere kunne hver dele oplevelsen med 3 af deres forretningsforbindelser, samt mere end 700 andre erhvervsfolk. 

For at ramme relevante målgrupper gjorde vi brug af retargeting og push-målgrupper mod erhvervsfolk i Nordjylland. Når erhvervsfolk på Facebook deltog i konkurrencen gav de AaB mulighed for at kontakte dem efterfølgende til en snak om erhvervsnetværket. 

Alt i alt et godt eksempel på, hvordan man med en relativt simpel opsætning kan skabe stor værdi for sine annoncekroner gennem skarp målretning og effektiv kampagneopsætning.

Become en af vores gode partnere, og de hjælper os med alt fra at rekruttere nye partnerskaber til at fylde stadion op via online kampagner og digital fokus. Become er gode til også at kigge på, hvor er det vi skal hen om et halvt eller om et helt år med vores markedsføring. Og hvad for nogle tendenser, vi ser i markedet. Vi er meget glade for samarbejdet med Become.

- Jesper Elkjær, Kommerciel Direktør i AaB

Opgaver

Become har hjulpet AaB med:

  • Facebook Ads
  • Digitale kampagner  
  • Rådgivning i online markedsføring 
  • Strategisk sparring om indhentning af sponsorater 
  • Tekstforfatning til website
  • PR-arbejde

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner

Vores cases

Se vores resultater

Kglteater_19
Det Kongelige Teater
CASE: Become hjælper Det Kongelige Teater med alt, der rimer på digitalt.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med Det Kongelige Teater her...
Case - become  - 3
A.C. Perchs Thehandel
CASE: 10 års samarbejde om digital markedsføring.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med A.C. Perchs Thehandel her...
Design uden navn (2)
Vinderstrategi
CASE: Sådan hjælper Become med at understøtte Vinderstrategis markedsføring.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med Vinderstrategi her...