Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Google Ads og PPC BUREAU

Få mere ud af dit markedsføringsbudget med vores hjælp

Vi mestrer Google Ads

Uanset om du har en webshop eller en simpel hjemmeside, kan du bruge Google Ads til at opnå flere kunder. Afkastet af hver en investeret krone kan måles med Google Analytics.

Vi er Google Ads specialister og vil gerne hjælpe dig godt i gang med at annoncere eller optimere dine nuværende kampagner.

Virksomheder, der stoler på vores service

DET FÅR DU MED BECOME SOM DIT GOOGLE ADS BUREAU 

Uanset om du har en webshop eller en simpel hjemmeside, kan du bruge Google Ads til at opnå flere kunder. Afkastet af hver en investeret krone kan måles med Google Analytics.

Vi er Google Ads specialister og vil gerne hjælpe dig godt i gang med at annoncere eller optimere dine nuværende kampagner.

Opsætning af Google Ads Specialister

Hos Become hjælper vi dig med at komme godt i gang med din annoncering på Google Ads. Vi hjælper med at opsætte din Google Ads-konto, dine kampagner og din målretning efter “best practice” og sikrer dig, at du kommer godt fra start med din annoncering. I din annonceringsstrategi anbefaler vi du bruger Google Analytics til at måle og rapportere på din markedsføring.

Vi laver søgeordsanalyser ud fra dine produkter, dine konkurrenter og din hjemmeside, via en række søgeordsværktøjer. Alt dette i samarbejde med dig, så vi også udnytter din ekspertise på markedet samt din viden om netop din målgruppe og vores ekspertise indenfor online annoncering, Google Ads-opsætning og målretning.

Opstart af Google Ads indebærer

  • Oprettelse og opsætning af Google Ads-konto
  • Søgeordsanalyse (bl.a. baseret på hjemmesiden, konkurrenter samt div. søgeordsværktøjer)
  • Dialog om målsætning, målgruppe, budget, budskab, mv.
  • Opsætning af Google Ads-kampagner og -annoncegrupper på søgenetværket (inkl. annoncetekster og søgeord)
  • Oprettelse af annonceudvidelser (så annoncen fylder så meget som muligt)
  • Splittesting af annoncetekster, så vi kommer ud med budskaberne på den bedst mulige måde
 

Hvad er Google Ads?

Med Google Ads har du mulighed for at vise annoncer for din målgruppe, når de søger på Google efter dit produkt. Google Ads er en måde, hvorpå du kan sende betalt trafik ind til din side på nøje udvalgte søgeord.

Du får altså mulighed for at betale dig til gode placeringer på Google overfor kunder, der har et behov, som du kan opfylde.

Vi hjælper dig med at få sat dine kampagner godt op og sørger løbende for, at du får vist de rette annoncer, på de rette tidspunkter, på de bedst mulige placeringer til den bedst mulige pris.

Sådan arbejder vi som Google Ads bureau

Se figuren ovenfor og læs om vores metode til at give vores kunder mest kvalitet for pengene. Du er velkommen til at sende en besked, hvis du har spørgsmål eller ringe til os.

Hvad er Google Ads (også kendt som Google annoncer), og hvordan er det de fungerer?

Hvert sekund udføres der lige omkring 2,3 millioner søgninger på Google. Størstedelen af sider med søgeresultater, også kendt som SERPs, indeholder annoncer i form af Google Ads. Disse annoncer bliver betalt af virksomheder. Google-annoncerne er en fremragende måde at føre relevant og kvalificeret trafik til en hjemmeside. Alt dette er muligt på grund af søgealgoritmer, som spiller sammen med menneskers søgninger efter produkter eller tjenester, som virksomheder tilbyder.

Hvad er Google-annoncer?

Google tilbyder annoncer, der vises i søgeresultaterne i deres søgemaskine ved hjælp af Google AdWords (nu Google Ads), eller annoncer, som vises på andre websteder gennem Display-netværket og Googles AdSense-program.

Der er to sektioner af betalte Google-annoncer, en over de “naturlige”, (som også er kendt som de organiske links) og en nederst på resultatsiden. De organiske placeringer kan opnås gennem SEO.

Her kan du lære, hvad Google Ads er, hvordan Google Ads fungerer, og hvorfor du bør investere i Google-annoncering.

Google Ads-, Adwords- og PPC-bureau – kært barn har mange navne

De sponsorerede resultater eller annoncerne fra Google Ads mærkes med et “Annonce”-mærke. Resultaterne, der vises under annoncerne, kaldes organiske resultater.

Google tilbyder også såkaldte display-annoncer, der vises på Google Displaynetværket. Displaynetværket er en betydelig samling af eksterne tredjepartswebsteder, der har samarbejdet med Google. Disse tredjepartswebsteder har på den måde accepteret at vise Google-annoncer.

Google-annoncer på Displaynetværket kan være form af tekst, billeder, video eller rich media-format og kan målrettes forskelligt. Der er derfor mange muligheder i forhold til at annoncere på Google. Det inkluderer remarketing og bannerannoncer, der kan være særdeles værdiskabende, hvis du har mange besøgende i overvejelsesfasen.

Hvis du bruger AdSense, vises dine annoncer i de valgte områder på et websted. Denne mulighed er som reelt billig og kan således bruges til at skabe salg eller øge brand kendskab.

Hvorfor vises Google reklamer?

En Google Ads auktion er fokuseret på nøgleord, som annoncørerne vælger. Ofte anvendes gerne en liste med nøgleord, der skal målrettes til, og som er relevante for deres forretningstilbud.

Her er det en kunst at vælge de ord, som folk sandsynligvis bruger, når de søger efter produkter og ydelser.

En annoncør byder på disse søgeord og baserer hvert bud på, hvor meget de er villige til at betale for en Google-brugers klik på deres annonce. Dette bud bliver således kombineret med et kvalitetsresultat. Dette kvalitetsresultat tildeles af Google. Det er baseret på kvaliteten af den annonce, som foreslås ud fra en række variable. På denne måde bestemmer Googles algoritme, hvad for nogle Google-annoncer der vises i SERP. Når de enkelte brugere klikker på annoncerne, betaler annoncøren en pris på baggrund af den strategi, som er valgt. Det kan være en pris pr. klik (CPC), der beregnes i forhold til en konkret formel, kaldet Google Ads CPC-formlen. Det er på den måde her, at udtrykket Pay-Per-Click (PPC) stammer fra.

Hvordan fungerer Google Ads-auktionen

Google Ads er baseret på et omfattende og kompliceret auktionssystem, som finder sted hver gang en Google bruger udfører en søgning via søgemaskinen. På den måde kan der blive vist de annoncer som annoncørerne tilrettelægger til brugerne af platformen.

For at “vinde” auktionerne og få vist en Google-annonce for relevante søgeord, optimeres der på kvalitetsresultatet, samt budbeløbet. Denne fremgangsmåde er med til at sikre den annonceplacering, som bliver udfaldet. Fremgangsmåden for god optimering er at kombinere variablene kvalitetsresultat sammen med budbeløbet. De fremhævede faktorer herunder påvirker dit kvalitetsresultat betydeligt:

  • Relevansen af den enkelte annonce for søgeforespørgslen
  • Relevansen af det enkelte søgeord for din annoncegruppe
  • Relevansen af din annonce i forhold til destinationsside
  • Den historiske klikfrekvens (CTR) for annoncen og dennes annoncegruppe
  • Det samlede historiske resultat for Google Ads kontoen
 

Som Google Ads bureau arbejder vi aktivt med quality score (kvalitetsresultatet) for at sikre, at dine annoncer bliver vist på de bedste placeringer. Det aktive arbejde med quality score sikrer ikke kun placeringerne for dine annoncer, men kan også sænke klikpriserne for dine annoncer.

Gennem det aktive arbejde med den samlede kvalitet af annoncerne, kan vi skalere forretningen.

Læs mere om vores værdier som et online markedsføringsbureau

Landsdækkende Google Ads- og PPC-bureau med hjertet på rette sted

Er du klar til at booste din virksomhed og nå et større publikum? Become er et Google Ads- og PPC-bureau dækker Danmark. Med kontorer i København, Aarhus og Holstebro er vi tæt på din virksomhed. Vores dygtige team skaber effektive kampagner, der øger online synlighed og konverteringsrater.

Fra Holstebro til Aarhus og København – vi er dit Google Ads bureau

Become er din loyale samarbejdspartner, der kender dit lokale marked og tilbyder skræddersyede marketingløsninger.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen påpeger i en pressemeddelelse fra 2021, at “Google og Facebooks andel af det samlede danske reklamemarked skønnes at udgøre godt 40 pct.” Jakob Hald, direktør for styrelsen, fremhæver Googles unikke position og adgang til brugernes data. Ifølge Kinsta fra 2023, dominerer Google søgemaskinens markedsandel med en gennemsnitlig markedsandel på 86-96% på verdensplan.

Hos Become anerkender vi hver virksomheds unikke behov og tilpasser vores Google Ads- og PPC-strategier derefter. Vi arbejder tæt sammen med dig for at sikre, at din investering i online annoncering giver de bedste resultater og en positiv ROI. 

Vælg Become som din Google Ads- og PPC-partner for en effektiv løsning, der gør en forskel for din virksomhed.

 
 
 

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Vores cases

Se vores resultater

Sopra-Steria
Sopra Steria
Sopra Steria Sopra Steria er en international konsulentvirksomhed inden for rådgivning, digitalisering og innovation med omkring 45.000...
ff0eaeb8-5cec-4355-9b26-74da64ccd69f
Psykiatrifonden
Psykiatrifonden Psykiatrifonden er en privat velgørende organisation med det formål at bekæmpe psykiske sygdomme og sikre bedre...
Kglteater_19
Det Kongelige Teater
Det Kongelige Teater Det Kongelige Teater har ligget i København siden 1748 og byder i dag på...
Case - become  - 3
A.C. Perchs Thehandel
A.C. Perchs Thehandel øger omsætningen år efter år A.C Perch’s Thehandel er Danmarks ældste theforretning. Den er...
Design uden navn (2)
Vinderstrategi
Vinderstrategi Vinderstrategi er et er et landsdækkende strategi-hus, som hjælper virksomheder med at blive til “vindervirksomheder”. Rådgivningsvirksomheden...
Learnmark Horsens
Learnmark Horsens
Learnmark Horsens Learnmark Horsens er en af Horsens’ største uddannelsesinstitutioner. Skolen tilbyder 10. klasse, ungdomsuddannelser, samt efter-...