DET FÅR DU MED BECOME SOM DIN GOOGLE ADS SAMARBEJDSPARTNER
Uanset om du har en webshop eller en simpel hjemmeside, kan du bruge Google Ads til at opnå flere kunder. Og afkastet af hver en investeret krone kan måles med Google Analytics.
Vi er Google Ads specialister og vil gerne hjælpe dig godt i gang med at annoncere eller optimere dine nuværende kampagner.
LAD OS TAGE EN SNAK

OPSÆTNING AF GOOGLE ADS SPECIALISTER
Hos Become hjælper vi dig med, at komme godt i gang med din annoncering på Google Ads, med at opsætte din Google Ads-konto, dine kampagner og din målretning efter “best practice” og sikrer dig, at du kommer godt fra start med din annoncering. I din annonceringsstrategi anbefaler vi du bruger Google Analytics til at måle og rapportere på din markedsføring.
Vi laver søgeordsanalyser ud fra dine produkter, dine konkurrenter og din hjemmeside, via en række søgeordsværktøjer. Alt dette i samarbejde med dig, så vi også udnytter din ekspertise på markedet samt din viden om netop din målgruppe og vores ekspertise indenfor online annoncering, Google Ads-opsætning og målretning.
Opstart af Google Ads indebærer
- Oprettelse og opsætning af Google Ads-konto
- Søgeordsanalyse (bl.a. baseret på hjemmesiden, konkurrenter samt div. søgeordsværktøjer)
- Dialog om målsætning, målgruppe, budget, budskab, mv.
- Opsætning af Google Ads-kampagner og -annoncegrupper på søgenetværket (inkl. annoncetekster og søgeord)
- Oprettelse af annonceudvidelser (så annoncen fylder så meget som muligt)
- Splittesting af annoncetekster, så vi kommer ud med budskaberne på den bedst mulige måde
DET SIGER KUNDERNE
Vi benytter Become som samarbejdspartner til flere af vores kunder og både vi og vores kunder er rigtig glade for samarbejdet.
Hele teamet bag Become er profesionelle og dedikerede, hvilket gør at vores kunder har oplevet et markant løft i kvaliteten, i arbejdet med Google Adwords.
⭐⭐⭐⭐⭐
– Lasse Møller, Markedschef – Benjamin_Creative
Du er i trygge hænder!
I 2017 valgte vi at flyttet vores online aktiviteter, som Google Adwords og displayannoncering fra et større mediebureau til Become og er meget glade for samarbejdet.
Hos Become er man i trygge hænder, de er yderst kompetente og har stort indblik i og forståelse for de behov vi har som shoppingcenter med en bred og uhomogen målgruppe.
Become har lavet vores Adwords optimering, hvilket har spillet en stor rolle i væksten af besøgende på vores hjemmeside og i SlotsArkaderne det seneste år. Vi ser frem til fortsat vækst i samarbejdet med Become.
⭐⭐⭐⭐⭐
– Christina Nymand Nielsen, Center marketing manager – SlotsArkaderne
Become har løftet vores digitale synlighed til det næste niveau. Der ydes utrolig kompetent vejledning i alle aspekter af digital markedsføring.
Den løbende dialog og afrapportering – giver et fantastisk indblik i konverteringsrater og samtidig tryghed i, at vi får fuld valuta for vores Adwords budget.
⭐⭐⭐⭐⭐
– Jacob Haugaard, Urbanrangercamp.dk
HVAD ER GOOGLE ADS?
Med Google Ads har du mulighed for, at vise annoncer for din målgruppe, når de søger på Google efter dit produkt. Google Ads er en måde, hvorpå du kan sende betalt trafik ind til din side, på nøje udvalgte søgetermer.
Du får altså mulighed for, at betale dig til gode placeringer på Google, overfor kunder der har et behov som du kan opfylde.
Vi hjælper dig med, at få sat dine kampagner godt op og sørger løbende for, at du får vist de rette annoncer, på de rette tidspunkter, på de bedst mulige placeringer til den bedst mulige pris.
VORES TILGANG TIL GOOGLE ADS-ARBEJDE
Se figuren nedenfor og læs om vores metode til at give vores kunder mest kvalitet for pengene. Du er velkommen til at sende en besked, hvis du har spørgsmål eller ringe til os.
Hvad er Google Ads (også kendt som Google annoncer), og hvordan fungerer disse?
Hvert sekund udføres der lige omkring 2,3 millioner søgninger på Google. Størstedelen af sider med søgeresultater, også kendt som SERPs, indeholder annoncer i form af Google Ads. Disse annoncer bliver betalt af virksomheder. Google-annoncerne er en fremragende måde at føre relevant og kvalificeret trafik til en hjemmeside. Alt dette er muligt på grund af søgealgoritmer, som spiller sammen med menneskers søgninger efter produkter eller tjenester, som virksomheder tilbyder.
Hvad er Google-annoncer?
Google tilbyder annoncer, der vises i søgeresultaterne i deres søgemaskine ved hjælp af Google AdWords (nu Google Ads), eller annoncer, som vises på andre websteder gennem Display-netværket og Googles AdSense-program.
Der er to sektioner af betalte Google-annoncer, en over de “naturlige”, (som også er kendt som de organiske links) og en nederst på resultatsiden. De organiske placeringer kan opnås gennem SEO.
Her kan du lære, hvad Google Ads er, hvordan Google Ads fungerer, og hvorfor du bør investere i Google-annoncering.
Google Ads
De sponsorerede resultater eller annoncerne fra Google Ads mærkes med et grønt “Annonce”-mærke. Resultaterne, der vises under annoncerne, kaldes organiske resultater.
Google tilbyder også såkaldte display-annoncer, der vises på Google Displaynetværket. Displaynetværket er en betydelig samling af eksterne tredjepartswebsteder, der har samarbejdet med Google. Disse tredjepartswebsteder har på den måde accepteret at vise Google-annoncer.
Google-annoncer på Displaynetværket kan være form af tekst, billeder, video eller rich media-format og kan målrettes forskelligt. Der er derfor mange muligheder i forhold til at annoncere på Google. Det inkluderer remarketing og bannerannoncer, der kan være særdeles værdiskabende, hvis du har mange besøgende i overvejelsesfasen.
Hvis du bruger AdSense, vises dine annoncer i de valgte områder på et websted. Denne mulighed er som reelt billig og kan således bruges til at skabe salg eller øge brand kendskab.
Hvorfor vises Google reklamer?
En Google Ads auktion er fokuseret på nøgleord, som annoncørerne vælger. Ofte anvendes gerne en liste med nøgleord, der skal målrettes til, og som er relevante for deres forretningstilbud.
Her er det en kunst at vælge de ord, som folk sandsynligvis bruger, når de søger efter produkter og ydelser.
En annoncør byder på disse søgeord og baserer hvert bud på, hvor meget de er villige til at betale for en Google-brugers klik på deres annonce. Dette bud bliver således kombineret med et kvalitetsresultat. Dette kvalitetsresultat tildeles af Google. Det er baseret på kvaliteten af den annonce som foreslås ud fra en række variable. På denne måde bestemmer Googles algoritme, hvad for nogle Google-annoncer, der vises i SERP. Når de enkelte brugere klikker på annoncerne, betaler annoncøren en pris på baggrund af den strategi som er valgt. Det kan være en pris pr. Klik (CPC), der beregnes i forhold til en konkret formel, kaldet Google Ads CPC-formlen. Det er på den måde her, at udtrykket Pay-Per-Click (PPC) stammer fra.
Hvordan fungerer Google Ads auktionen
Google Ads er baseret på omfattende og kompliceret auktionssystem, som finder sted hver gang en Google bruger udfører en søgning via søgemaskinen. På den måde kan der blive vist de annoncer som annoncørerne tilrettelægger til brugerne af platformen.
For at “vinde” auktionerne og få vist en Google-annonce for relevante søgeord, optimeres der på kvalitetsresultatet, samt budbeløbet. Denne fremgangsmåde er med til at sikre den annonceplacering som bliver udfaldet. Fremgangsmåden for god optimering er at kombinere variablene kvalitetsresultat sammen med budbeløbet. De fremhævede faktorer herunder påvirker dit kvalitetsresultat betydeligt:
- Relevansen af den enkelte annonce for søgeforespørgslen
- Relevansen af det enkelte søgeord for din annoncegruppe
- Relevansen af din annonce i forhold til destinationsside
- Den historiske klikfrekvens (CTR) for annoncen og dennes annoncegruppe
- Det samlede historiske resultat for Google Ads kontoen
Som Google Ads bureau, arbejder vi aktivt med quality score for at sikre at dine annoncer bliver vist på de bedste placeringer. Det aktive arbejde med quality score, sikrer ikke kun placeringerne for dine annoncer, men kan også sænke klikpriserne for dine annoncer. Gennem dette aktive arbejde med den samlede kvalitet af annocerne, kan vi skalere forretningen.
VÆLG EN MARKETINGPAKKE
Eksempel 2
Fra 6.650 kr. pr md
Eksempel 3
Fra 10.450 kr. pr md
Vi er certificerede Google Premier Partnere til gavn for dig. Med vores direkte kontakter til Google, kan vi fremskynde løsninger og trække på Googles ressourcer når du fx går ind på et nyt marked.
LAD OS TAGE EN SNAK

GOOGLE ADS OPTIMERING
Først og fremmest er det vigtigt at forstå, at Google Ads ikke er en engangsopsætning, hvorefter det hele bare kører på skinner – det hele kører, men det kører som oftest af skinnerne, hvis ikke man hele tiden optimerer ud fra den data man får ind.
Vi sørger for, at du hele tiden bliver fundet på de rigtige søgeord, byder således at du får de mest lønsomme placeringer og hjælper dig med at få så højt et kvalitetsresultat som muligt – kvalitetsresultatet er Googles vurdering af din relevans i forhold til det enkelte søgeord.
Desto større relevans Google vurderer du har, desto bedre placeringer og billige klikpriser får du.
Det er altså yderst vigtigt, at du hele tiden optimerer ud fra den data, Google Ads indsamler til dig, for at sikre at du vises på de korrekte tidspunkter, på de bedste placeringer og til den mest lønsomme pris.
Optimering – Google Ads indebærer
- Løbende optimeringer
- Søgeordsoptimering (tilføjelse af søgeord der performer og ekskludering af negative søgeord)
- Splittesting mellem annoncer (evt. oprettelse af annoncetekster der matcher kampagner, tilbud eller andet tidsbestemt)
- Løbende budjusteringer
- Løbende arbejde med at skaffe bedre kvalitetsresultater
- Løbende arbejde med præcision af målretning (tid, sted og placering)
- Månedlig rapport
- Løbende overvågning
MULIGHED MED GOOGLE ADS
Der findes i Google Ads en lang række andre muligheder end blot almindelig annoncering i Googles søgenetværk. Muligheder der – hvis de bruges korrekt og til de rette formål – er yderst værdifulde.
Nedenfor ses en kort beskrivelse af disse – en beskrivelse der kan uddybes hvis ønsket.
Søgenetværkets muligheder
Search-kampagne: Den hyppigste brugte annonceringsform i Google Ads. Her kan du byde ind på specifikke søgeord og derved være synlig med dit budskab, når brugerne laver relevante søgninger i Google.
RLSA-kampagne (Remarketing Lists for Search Ads): Giver mulighed for at målrette annoncetekster/bud særligt mod tidligere besøgende af siden.
DSA-kampagne (Dynamic Search Ads): Er en dynamisk kampagne, som er god hvis man har stor udskiftning i sit produktsortiment (eksempelvis på en tilbuds-landingside).
Shoppingkampagne: Også kaldet “billedannoncer” – her bliver dine produkter vist visuelt, når en kunde søger efter det på Google.
Displaynetværkets muligheder
Displaykampagne: Annoncer på Googles displaynetværk – Du har mulighed for at vise bannere med kampagner, dit brand eller lignende overfor brugere der surfer rundt på diverse hjemmesider – disse kan målrettes meget specifikt mod netop din målgruppe. Google Display er på den måde godt at bruge overfor personer, som har vist interesse i dit brand eller din type af produkter.
Remarketing på displaynetværket: Annoncer på Googles displaynetværk overfor kunder der tidligere har besøgt din side.
Dynamisk Remarketing: Denne er ligesom “Remarketing på displaynetværket”, her bliver dine annoncer blot vist som billedannoncer, det vil sige at hvis en bruger har kigget på et specifikt produkt, har du mulighed for at vise netop dette produkt for brugeren de næste x antal dage efterfølgende.
YouTube-kampagner: Her har du mulighed for at annoncere på YouTube ved enten tekstannoncer eller videoannoncer.
Du kan læse mere om Display annoncering og YouTube annoncering her på Become.dk.
De generelle fordele ved at have en høj kvalitetsscore
- Lavere omkostninger – Google belønner deres annoncører med høje kvalitetsresultater ved at sænke prisen pr. klik (CPC) og således hjælpe med at forbedre ROI.
- Højere eksponering – Når du har opnået høje kvalitetsresultater, vises dine annoncer oftere i bedre positioner på SERP. Du vises på den måde oftere i toppen kontra bunden af siden. Det giver dig muligheden for at få flere klik og konverteringer uden at skulle øge dine klikpriser.
Google-annonceomkostninger
Omkostningerne ved Google-annoncer kan varierer baseret på en række faktorer. PEST-forhold, brancheforhold og konkurrenceforhold er relevante for dine kampagner og der er et samspil mellem kvaliteten af dine reklamekampagner, søgeord og endnu mere. Alt dette tager vi ejerskab over hos Become, således du kan fokusere på din forretning.
I USA er de gennemsnitlige priser pr. klik for Google-søgeannoncer samlet set for alle brancher omkring 16 kr. På andre geografiske placeringer er de gennemsnitlige omkostninger til Google-annoncer ofte meget lavere. Det kan have noget at gøre med, at der blandt andet er brug for flere high-paid jobs i USA som advokater og revisorer, som i høj grad trækker gennemsnittet op.
Er Google Ads noget for din virksomhed? Det er meget sandsynligt et stort ja. Potentialet er stort taget omkostninger kontra indtjening i betragtning. For alle brancher giver det mening at føre på Google Ads med den rigtige strategi. Det hjælper vi også med hos Become således i kommer godt fra start. Vi tror så meget på vores løsninger at vi har nul månedlig binding på vores abonnementer. Vi har således lave indgangsbarrierer hos Become, da vi ikke binder dig i eksempelvis 6 måneder. Du kommer på et abonnement næsten uden binding, da vi kun har 1 måneds binding for at sikre god offboarding. Når du kommer på en aftale med Become, går vi straks i gang med at skabe værdi for dit firma.
Google Ads har en lang række annonceringsmuligheder og kan være kompliceret. Det hjælper vi dig med, så du selv har mere tid til at udvikle forretningen. Vi er specialiseret og kæmper for at opnå det nødvendige engagement gennem betalt søgning eller displayannoncering. Vores tilgang er datadrevet, så vi tager de rigtige beslutninger undervejs, der sikrer maksimal værdi.
Vi maksimerer virkningen af dine Google Ads-annoncer og -kampagner, således de fungerer optimalt for din virksomhed. Vi foretager de forbedringer som gør udfaldet for din ROI og fremtidige vækst i forretningen.
