Kom godt i gang med Display annoncering
På Googles Displaynetværk har du mulighed for, at lave bannerannoncering på flere millioner forskellige hjemmesider og apps. Det vigtigste her er, at segmentere din målgruppe ned, så du viser dine annoncer mod de mest relevante målgrupper.
Vi bruger vores erfaring til, at hjælpe dig med at ramme de rigtige personer med de rette budskaber – og sikre, at din annoncering bliver så målrettet som mulig.
Vores tilgang til Display annoncering
Hos Become laver vi en strategi for, hvordan din virksomhed får mest ud af displayannoncer, og hvilket displaynetværk der passer til dine produkter. Vi sørger for, at I får den mest effektive målretning og løbende optimering på jeres annoncer samt placeringer. Det er utrolig vigtigt for os, at I altid får mest ud af jeres annoncebudget.
Vi kan hjælpe med
- Målretningsanalyse
- Opsætning af Display annoncer
- Målretning mod remarketing, inmarket-segments eller andre målretninger
- Løbende splittest af bannere, målretninger etc.
- Overvågning af sporing og effekt ved annoncering
LAD OS TAGE EN SNAK

Om Google Display annoncering
Google Displaynetværket er push-markedsføring – og fungerer rigtig godt for dig der ønsker, at øge efterspørgslen efter et specifikt produkt eller kampagne.
Ligesom andre af Googles marketingkanaler, så betaler du kun når brugerne klikker på dine annoncer – på Displaynetværket er CTR typisk mellem 0,2%-0,7%, og klikpriserne er typisk 1-4 DKK. Dette betyder, at du først og fremmest får en enormt stor eksponering for pengene.
Derfor Display annoncering
Med Google Displaynetværket kan du ud til 90% af internettets brugere. Du kan altså med al sandsynlighed finde din målgruppe, og påvirke nye såvel som gamle kunder til at købe hos din virksomhed.
Google Displaynetværket dækker over mere end tre millioner hjemmesider og apps. Det er steder som din målgruppe besøger, og som du kan vise spændende annoncer i flotte formater.
Med Google Displaynetværket kan du:
- Promovere dit brand
- Skabe større produktkendskab
- Øge salget
- Få flere kundeemner
VÆLG EN MARKETINGPAKKE
Eksempel 2
Fra 6.650 kr. pr md
Eksempel 3
Fra 10.450 kr. pr md
Hvordan arbejder Become med Display annoncering?
På Displaynetværket kan vi lave push-annoncering mod brugerne i målgruppen. Her kan vi målrette vores budskaber mod brugerne uden for Google, og derved påvirke og have berøring med målgruppen både først og sidst i beslutningsfasen.
Vi arbejder altid for, at generere konverteringer til en god pris per konvertering. Vi ved, at det er vigtigt, at de budskaber vi sender ud til målgruppen på Displaynetværket skal matche det sted kunden er i beslutningsfasen.
Vi bruger Displaynetværket til, at skabe efterspørgsel og herefter målrette budskaber mod brugere der har besøgt websitet
Vi vil via et godt sporingssetup sikre, at der er så stor gennemsigtighed for annoncering – både for os og jer som kunde.
Tekst vs. billedannoncer
Det er utrolig svært, at overbevise mulige kunder ved hjælp at en søgeannonce på kun 95 tegn, så derfor er billedannoncer givet godt ud. Med billeder kan du gøre så kunderne kan danne sig et indtryk af, hvad de køber. Det er meget lettere at få kunden i mål med et billede.
Mennesker tænker visuelt, hvilket betyder at du kan udnytte dette med Google Display annoncering. Der findes utallige fordele ved brug af billedannoncer.
Når du laver billedannoncer, så kan du i højere grad være kreativ end ved brug af annoncer med udelukkende tekst. Du kan bruge farver, logo etc. til at sætte stemningen for, hvad du bliver associeret med.
Vi anbefaler, at man bruger de farver som passer til din virksomheds visuelle identitet/tema, da det vil skabe genkendelse. Derudover, så er det en god idé at indsætte ens logo i billedannoncer, da man dermed sikrer synlighed omkring jeres brand.
Hvilke formater og størrelser skal man vælge?
Du har som udgangspunkt ca. 20 forskellige bannerstørrelser at vælge imellem. Som annoncør vil du opleve stor forskel i performance alt efter hvilken størrelse du vælger.
Ifølge Google er disse størrelser top-performende:
- Medium Rectangle (300×250)
- Large Rectangle (336×280)
- Leaderboard (728×90)
- Half Page (300×600)
- Large Mobile Banner (320×100)
Når du har valgt dine bannerstørrelser, så skal du vælge et format. En undersøgelse lavet af AdRoll viste, at dynamiske bannere havde en 267% højere CTR end gennemsnittet. Så har du muligheden for, at lave bannere i GIF, HTML5, eller AMP-format, så bør du gøre det.
Hvordan skal jeg lave mine bannere?
Der findes en række forskellige måder at lave bannere på. Den traditionelle tilgang er via Photoshop / Illustrator, hvor du kan lave bannere i alverdens formater og størrelser.
Har du ikke photoshop-kompetencer, så frygt ikke. Der findes nemlig næsten lige så gode alternativer, hvis du gerne vil igang.
Bannersnack.com er et godt alternativ til Photoshop, hvor du kan producere dine bannere til alle dine kanaler. Med Bannersnack.com kan du lave de såkalde banner sets, hvilket giver dig mulighed for at oprette og redigere mange annoncer på én gang, og det kan være en kæmpe tidsbesparelse.
Google Display & remarketing
Remarketing er et effektivt værktøj til at geneksponere en målgruppe der tidligere har udvist interesse for din virksomhed. Forudsætningen for, at kunne bruge denne funktion er, at du får oprettet dine lister i Google Analytics. Laver du dine remarketing-lister i god tid vil de være propfyldt med varme personer inden sæson salget peaker,- hvilket giver dig et stort forspring.
Men hvilke og hvor mange remarketinglister skal du så oprette? Så mange som overhovedet muligt.
En god tommelfingerregel er, at oprette generelle lister baseret på tid siden sidste besøg.
- Alle besøgende (3 dage)
- Alle besøgende (7 dage)
- Alle besøgende (10 dage)
- Alle besøgende (14 dage)
- Alle besøgende (30 dage)
- Alle besøgende (60 dage)
- Alle besøgende (120 dage)
Denne tilgang giver dig nu mulighed for, at udskifte budskaberne betinget af hvor lang tid siden en given person har besøgt dit website. En person der har besøgt din webshop for 2 dage siden er højst sandsynligt mere købsparat end flertallet, og bør derfor have mere salgsorienterede budskaber.
Læs vores indlæg om dynamisk remarketing her for mere information.
Hvornår bør jeg overveje at fokusere på Display annoncering?
Beslutningen om at komme i gang med Google Display annoncering kan være udfordrende.
Vi anbefaler særligt ,at man bør overveje at fokusere på Display annoncering hvis dit produkt f.eks. har en længere beslutningsproces. Du bør også overveje at bruge Display annoncering, hvis du skal ramme bredt ud til målgruppen. Med Google Displaynetværket kan du ramme en stor målgruppe, da den dækker to millioner hjemmesider og apps.
Du bør også overveje at investere i Google Display annoncering, hvis du allerede har en del trafik, som du ønsker skal konverteres. Med Google Display kan man ramme ens målgruppe igen med remarketing annoncer. Ved at påminde mulige kunder om jeres produkt forøger I chancen for, at de ender med at konvertere.
