Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Email automation

Få mere ud af din emailmarketing ved at automatisere det
Email automation
Automatisér dine emails

Marketing automation er stormet frem inden for de seneste år – og i denne succesfortælling spiller email marketing hovedrollen.  

Ved at automatisere din email markedsføring, kan du nemlig spare tid og samtidigt gøre din kommunikation endnu mere personlig. 

Hos Become hjælper vi dig med email automatisering, der giver mening for dig. Det kan være vi skal opsætte et velkomstflow til dit nyhedsbrev? Sende mails til kunder, der forlader en fyldt kurv på webshoppen? Eller sende rabatkoder på medlemmernes fødselsdage? 

Bliv klogere på email automation her.

Virksomheder, der stoler på vores service

Tag email marketing til næste niveau 

Email automation er hovedkræften bag den bølge af marketing automation, der er skyllet ind over brancen de seneste år.

Og det er ikke uden grund. Det kan nemlig for de fleste betale sig at prøve kræfter med email marketing – uanset om du er B2B eller B2C. 

Med email automation bruger vi teknologi til at gøre din markedsføring både nemmere og billigere. I stedet for at vi igen og igen sidder manuelt og sender emails og materiale ud, så kan vi nemlig automatisere hele processen og på den måde frigive tid, som du kan bruge på noget andet.

Ved hjælpe af forskellige tools kan vi styre, hvad der sendes, hvem det sendes til og fra, samt hvornår det skal sendes afsted. Forestil dig, hvad det kan skabe af værdi for dig og din virksomhed, hvis du sender en email automatisk afsted til potentielle kunder, hvis de f.eks. mangler at afslutte deres køb.

Hvorfor bruge email automation?

Der er mange forskellige grunde til at automatisere dit email system: 

  • Der er tid at spare: Du sparer tid, hvis du får automatiseret hele eller bare dele af din email markedsføring. De automatiske mail-flows skal blot sættes op én gang, og derefter skal du kun løbende lave justeringer og optimere.

  • Du kan målrette markedsføringen: Med automatiserede mails kan du personliggøre dit indhold således, at målgruppen rammes på det rigtige tidspunkt med relevant indhold. Ved at målrette dine mails kan du tage hensyn til både modtagerens interesser og adfærd. 

  • Du kan øge salget og omsætningen: Ved at arbejde med automatiske mails får du god mulighed for at fastholde interessen hos dine kunder – og slå til med den rigtige timing. Det vil højt sandsynligt have en positiv påvirkning på salget, omsætningen og væksten i din virksomhed. 

Fordele ved e-mail automation

Automatiserede e-mail har en langt højere åbnings- og klikfrekvens end standard e-mails. Som nævnt ovenfor kan du spare både tid og penge ved at automatisere dine e-mails.

Faktisk får triggered emails typisk 8 gange så mange kliks som en normal email. 

Med vores hjælp til e-mail automatisering kan du overlade arbejdet med opsætning til os. Du vil få den rette rådgivning, der gør en forskel for din virksomhed og skaber positive resultater. Vores abonnement-løsninger og automatiseringer frigiver din tid, så du kan fokusere på de mere unikke og kreative faktorer for din forretning.

Vi er altid klar på en uforpligtende snak, hvis du gerne vil høre mere, hvad vi kan gøre for netop din virksomhed.

Hvornår giver det mening at sende automatiske mails?

Det korte svar er: Nu. Hele tiden. Og igen.

Beslutningen om at komme i gang med e-mail automatisering kan være udfordrende for nogen, da det for mange virker som et stort projekt, der tager tid at få i gang. Men det er tid, du hurtigt tjener ind.

Det smarte ved email automation er netop, at du kan opsætte mails til at blive “triggered” af forskellige ting. Så de bliver sendt ud, når timingen er bedst – uden du gør noget.

Der findes mange forskellige tidspunkter, hvor du kan bruge email automation til at fange opmærksomheden hos dine eksisternede eller potentille kunder. Se eksempler her:

Eksempler på email automation

  • Et automatisk velkomstflow på nyhedsbrevet, hvor du fortæller om din virksomhed
  • Fødselsdagsmail til fødselarer, hvor du tilbyder gratis fragt eller 10% på næste køb
  • Automatiske reminder mails efter køb: “Løber du snart tør for kaffe? Fyld op igen” eller “Tid til servicetjek af cyklen”
  • Klassiske nyhedsbreve med nyttig information, der er tilpasset efter diverse målgrupper
  • Inspiration til, hvordan din virksomhed kan hjælpe den enkelte og imødekomme deres behov – baseret på hvilke landingssider brugeren har besøgt
  • Automatisk evalueringsskema efter en kunde eksempelvis har gennemført et online kursus
  • “Forladt kurv”-mail, der bliver triggered, hvis en bruger har efterladt en fyldt kurv på webshoppen
  • Triggeret personlige mails fra din sælger, hvis en besøgende har opnået et høj leadscore og eksempelvis besøgt din pris-side (fungerer særligt til B2B)

Husk som altid at gøre dig umage med dine automatiske e-mails, læseren “falder kun for det”, hvis det en rigtig god mail.

Tools til email automation 

Hos Become er vi specialister i marketing automation og mestrer mange forskellige tools. Nogle af de mest kendte og anvendte tools er:

  • MailchimpHeyloyalty, Klavio, ActiveCampaign, der fokuserer på e-mail automation.
  • Salesforce, der er et CRM-system, som har nogle rigtig gode funktioner i forhold til marketing, men især er fokuseret på salg.
  • HubSpot, der fungerer som et mere bredt CRM-system med en masse funktioner – herunder gode muligheder for email automation.
  • Der findes også tools, der minder kunden om, at de har varer tilbage i deres kurv på en webshop, såsom Shopify’s Abandoned Cart Reminder.

Med de fleste tools kan du få informationer omkring, hvad kunden “foretager sig” i den tilsendte e-mail. Det kan f.eks. være at kunden klikker på en “Læs mere her”-knap om et bestemt emne. Her fra kan du så tilpasse de næste mails i forhold til de aktioner, som kunder tager og ikke tager. Du lærer på den måde dine nuværende og potentielle kunder bedre at kende.

HubSpot til marketing automation

Jo mere marketing automation, du bruger, desto flere programmer og systemer, skal du formentligt have adgang til. Vi ser eksempelvis ofte, at man har forskellige systemer til e-mail automatisering, planlægning af social medier, mødebooking, kontaktoplysninger (CRM), leadscoring osv.

Alt dette kan du med fordel samle i HubSpot.

Så snart du begynder at omfavne flere former af marketing automation, vil vi anbefale dig at samle det hele ét sted. Det kan både spare tid, give støre overblik og sikre, at data samles ét sted. HubSpot er verdens førende inbound marketing platform og CRM-system. Det bør overvejes, hvis du er ved at have snablen godt nede i marketing automation-maskinen.

Ved at samle det hele, vil du forventeligt få et mere effektivt og værdifuldt redskab, der kan hjælpe dig igennem alle aspekterne i din salgsprocess.

Måling af mails 

Det er utrolig vigtigt at kunne måle trafikken og resultaterne fra de automatiserede e-mails. Vi anbefaler derfor, at du får forbundet dit mailsystem med Google Analytics. Vi bruger f.eks. HubSpot, som vi har forbundet med vores Google Analytics, hvilket betyder at vi kan følge, hvilken adfærd vores læsere har på hjemmesiden.  

Det er essentielt at sætte ordentlig tracking på din trafik for at kunne få en sand guldmine af indsigter om bl.a. din målgruppe. Hvis du ikke opsætter det korrekt fra starten, risikerer du at spilde tid og penge på dine e-mails. Du kan nemlig bruge dataen fra din hjemmeside til at se, hvorvidt du rammer din målgruppe korrekt med de automatiserede e-mails. Læs mere om tracking her.

Becomes tilgang til email automatisering

Det er svært i dag at fastholde kundernes opmærksomhed, og derfor er det essentielt at få opsat gode automatiserede email flows. Fokus i automatiserede e-mail flows skal være på at pleje leads frem for at belemre dem med irrelevant spam.  

Vores tilgang til e-mail automatisering er at skabe værdi for vores kunder gennem forskellige former for automatiseringer. De løsninger, som vi laver, skal bidrage til at du kan fastholde kunder i længere tid. Det skal føre til flere salg, højere omsætning og vækst i din virksomhed. 

Hvad kan vi hjælpe med?

Vi hjælper med tre kategorier i forbindelse med e-mail automatisering: 

  • Strategi og analyse: Med udgangspunkt i jeres behov og mål udarbejder vi en strategi for jeres email automation. Udarbejdelsen sker på baggrund af jeres tilgængelige data, samt vores erfaringer.

  • Implementering: Efter strategien er på plads, hjælper vi med implementeringen. Vi kan både opsætte mails, som I har skrevet – eller hjælpe med selve udarbejdelsen af mailindholdet også. Før opsætningen aktiveres, så tester vi emails, teknik og tracking.

  • Rapportering: Efter igangsættelsen laver vi løbende overvågning, optimering og rapportering. Optimeringen baseres på den data som løbende kommer ind om brugernes interaktion med dine e-mails. 

Et samarbejde med Become

I Become er vi specialister i markedsføring og marketing automation for både B2C og B2B. Vi hjælper dig med at skræddersy en strategi, der passer til dig og din organisation – og med at føre den ud i livet. 

Vi har ingen standardløsninger, men omsætter planer til resultater ved at sætte os ind i kundens forretning og visioner. På den måde kan vi levere netop det, du har brug for. 

Du bliver tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Fortæl os om din organisation, dine mål og behov – så sammensætter vi det helt rigtige team af specialister til dig. Kontakt os for en uforpligtende snak.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner