Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Snapchat Ads

Tiden er inde til Snapchat-annoncering
Snapchat Ads
Tiden er inde til Snapchat-annoncering

For mange er Snapchat en overset annonceplatform, men faktisk oplever mange annoncører succes med det sociale medie. 

I Danmark har 2,5 millioner mennesker en bruger på snapchat. Her af er 55% kvinder og 45% mænd. Brugerne åbner i gennemsnit Snapchat 30 gange om dagen og de bruger i gennemsnit appen 30 minutter dagligt. Det er ret flotte tal. 

I Become er vi specialister sociale medier og annoncering. Skal vi hjælpe dig med at nå ud til din målgruppe på Snapchat?

Virksomheder, der stoler på vores service

Snapchat som kommunikationsplatform 

Snapchat bruges af mange som daglig kommunikationsplatform. Appen bruges primært til at sende billeder, korte videoer og tekst mellem venner. Det særlige ved Snapchat er, at billederne og tekstbeskederne forsvinder igen. Afsenderen af snappen bestemmer selv, om billedet skal forsvinde efter 1-10 sekunder eller når modtageren klikker væk. 

Snapchat platformen inkluderer ikke likes eller følgere, som mange andres sociale medier. Det handler mere om at kommunikere med sine venner og have det sjovt med skøre filtre eller sjove spil.

Snapchat går op i, at folk skal have det godt med sig selv, når de bruger platformen. Og det er lykkedes. Hele 95 % af brugerne siger, at Snapchat får dem til at føle sig gladere sammenlignet med andre apps. Det betyder, at annoncører på Snapchat kan ramme brugerne, når de er glade og dermed mere åbne for påvirkning til køb.

Muligheder for annoncering på Snapchat

Kameraet og andre kreative elementer er bærende op Snapchat, hvilket også har indflydelse på annonceringen på platformen. Som annoncør er du nødt til at lave dine annoncer med billeder, kreativer eller videoer i forskellige formater. 

Vi mennesker optager visuel information hurtigere og bedre end vi opfanger tekst. Derfor er det ikke nogen dårlig ting, at vi på Snapchat arbejder med alene visuelle annoncer. Det kreative og kameaet som afgørende element på platformen gør også, at man kan tage nogle nye og anderledes annonceringsformater i brug. 

Du kan på Snapchat annoncere med Augmented Reality, hvor du mixer den virkelige verden med dine annoncer. Du kan lade Snapchat-brugeren interagere med et 3D billede af dit produkt, lade dem “køre” en virtuel tur i en ny bil eller lade brugeren prøve en ny hårfarve på deres eget hår. Mulighederne for annoncering og Augmented Reality er utallige. Du kan også designe filtre, som Snapchat brugeren kan lægge ovenpå deres billeder eller videoer. 

Augmented Reality og filtre på snapchat lægger samtidigt op til deling, da Snapchat-brugeren kan sende videre til sine venner og på den måde sprede annoncen yderligere.

Nej, Snapchat er ikke kun for børn 

Der er en sejlivet myte, at snapchat mest bare er for børn – men den holder ikke. Deres forældre er også med på ‘snappen’. Faktisk er kun en femtedel af brugerne under 17 år. 

Aldersfordelingen på Snapchat er nemlig:

21,1% er 13-17 år

39 % er 18-24 år 

22 % er 25-34 år 

13,4 % er 35-49 år 

Og 3,7% er 50+ år.

Kilde: Distribution of Snapchat users worldwide as of January 2022, by age and gender, Statista. 

Fordele ved at bruge Snapchat Ads 

Et af de særlige ting ved Snapchats brugere er, at flere da ikke bruger særligt mange andre sociale medier. Det er svært at sige præcist hvorfor – men måske er det netop fordi, folk ser mediet mere som et kommunikationsredskab end et socialt medie. Dette betyder, du på Snapchat får en unik mulighed for at ramme brugere, som du ville få svært ved at fange på andre sociale meider. 

En anden fordelen ved Snapchat annoncering er, at brugerne altid er online. De bruger snapchar når de vågner, når de går i seng, når de tager bussen eller er til fest. Hele tiden.  Det giver dig gode muligheder for at få dit budskab leveret. 

Hvad koster annoncer på Snapchat?

Annoncepriserne på Snapchat er svære at definere generelt, fordi det afhænger meget af konkurrenceniveauet – altså hvor mange der forsøger at ramme samme målgruppe med annoncer. 

Men faktisk oplever vi generelt billigere klikpriser og visninger end fra andre annonceringsplatforme, nok fordi der netop er færre annoncører. En tommelfingerregel er, at det koster omkring 20 kr. for 1.000 visninger. Men igen – det afhænger af din annonces kvalitet og størrelsen på din målgrippe og konkurrencen. 

Det er dig, der lægger budgettet – vi får det optimale ud af dine annoncekroner. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Rapportering af resultater 

Hos Become går vi meget op i, at resultater skal være overskuelige og synlige for kunden. Derfor laver vi løbende rapporteringer, hvor vi præsenterer data og snakker om resultaterne.

Vi laver altid customized rapporter, så vi kan følge med i præcis det, som I gerne vil have. Det kunne eksempelvis være jeres rækkevidde hver måned, hvor mange besøgende I har på jeres hjemmesiden, videovisninger eller salg på hjemmesiden på baggrund af jeres annoncer fra Snapchat. 

Det kan vi hjælpe med

Det er ikke vigtigt om du er nybegynder på Snapchat eller om du allerede har prøvet kræfter med mediet. Vi hjælper dig på dit niveau og finder de annonceringsformer, der giver mest mening for dig. 

Vi hjælper med alt fra opsætning af annoncer til løbende optimering og overvågning af kampagner. Det kan være du allerede har noget eksisterende materiale, hvis kan tage udgangspunkt i? Ellers hjælper vi med at bygge noget godt op fra bunden. 

Et samarbejde med Become

I Become er vi specialister i annoncering på sociale medier. Vi hjælper dig med at skræddersy en strategi, der passer til dig og din virksomhed. Du bliver tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. 

Du er velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål til Snapchat eller lyst til en uforpligtende snak om digital markedsføring. 

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner