Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Lokal & international SEO

Er målgruppens placeringen vigtig for dig?
Lokal og international SEO
Ram en geografisk målgruppe

Vil du gerne have flere kunder i din butik eller flere gæster på din restaurant?

Lokal SEO handler om at nå ud til de helt rigtige kunder i dit nærområde. Det er relevant for dig, der arbejder med markedsføring for en fysisk butik, en cafe, et teater eller lignende. Alle steder, hvor du gerne vil trække gæster og kunder til din fysiske adresse.

International SEO er relevant for dig, der har vokseværk og bevæger dig ud på andre markeder end det danske. Vi optimerer  din hjemmeside til flere sprog, så du dukker op når dine kunder rundt i verden søger efter dig. 

Hos Become er vi SEO-specialister og hjælper gerne med at skræddersy og udføre den strategi, der passer til netop dig og dine mål. Skal vi tage en snak?

Virksomheder, der stoler på vores service

En strategisk SEO-indsats

SEO er grundstenen for alle hjemmesider. Det påvirker, hvor mange besøgende der kommer til hjemmesiden, hvad relevansen er for dem og om de køber noget i sidste ende. 

SEO-arbejde handler om at lave indhold, der indeholder de rigtige søgeord, så din hjemmeside dukker op øverst på diverse søgemaskiner, såsom Google eller Bing. På den måde genererer vi det, der kaldes for organisk trafik. I modsætning til den betalte trafik, der f.eks. kommer fra Google Ads, så kommer den organiske trafik fra folk, der aktivt laver en søgning på nettet og klikker på et link ind til en hjemmeside. Derudover påvirker SEO-arbejdet også Google Ads’ kvalitetsresultatet, så kører du Google Ads uden at have en seo-indsats, har du meget at vinde.

To vigtige underkategorier er lokal SEO og international SEO, der er med til at bestemme, hvor de besøgende kommer fra. Formålet er afhængigt af virksomhedens størrelse, hvor kunderne skal komme fra, samt hvad deres og dine behov er.

Kom i gang med lokal SEO 

Lokal SEO går ud på at tiltrække kunder fra et specifikt område, en landsdel eller by. Det er en tilgang, der egner sig bedst til mindre virksomheder, der primært vil markedsføre sig til deres kunder i nærområdet. 

Det kan være et pizzaria i Odense, der er fokuseret på at nå ud til nærområdet, da de færreste kører langt for at købe en pizza. Det kan også være en lokal restaurant, en tømrer, en frisør eller et teater. 

Lokal SEO er effektivt for alle, der gerne vil trække gæster og kunder til en fysiske adresse. Generelt kan det være en god tilgang i opstartsfasen af din virksomheds tilstedeværelse online, så dit nærområde kan få øje på dig.

Se vores webinar om lokal markedsføring her.

Få hjælp til international SEO

Hvis du i stedet vil fokusere på ét eller flere lande udenfor Danmark, så begynder vi at snakke om international SEO. Det er især nødvendigt, hvis du ved, du har besøgende fra flere forskellige lande, besøgende der taler flere sprog eller en kombination af disse. 

International SEO er vigtigt, når en virksomhed er begyndt for alvor at få vokseværk og altså ønsker at tiltrække kunder fra flere forskellige lande og markeder.

Her kan du med fordel tilkøbe dig et eller flere domæner, der giver mening i forhold til dine kunder. Det kunne f.eks. være et .com-domæne, hvis hjemmesiden skal være på engelsk og nå ud til mange mennesker verden over. Du kan også vælge at bruge mere landespecifikke domæner, som eksempelvis .de og .se, hvis du vil lave specifikke hjemmesider til det tyske og svenske marked. 

For at en international SEO-strategi skal blive en success, er det vigtigt at alt indholdet bliver skræddersyet til de enkelte markeder, så at indholdet passer i forhold til sproget, tonen og kulturen i landet, samt at URL-strukturen stemmer overens. 

Vi hjælper også med at sikre, at din hjemmeside lever op til de tekniske krav i søgemaskerne såsom hreflang-tags, server-location og brug af korrekte keywords for din niche.

Become tilgang til international og lokal SEO

I Become er vi specialister i SEO. Vi hjælper både med det skriftlige og det tekniske – og står klar til at rådgive og eksekvere uanset om din målgruppe er lokal eller international.

Når vi arbejder SEO starter vi med at definere målgruppen. Hvem er kunderne? Hvor befinder de sig? Hvilket marked tilhører de? Og hvordan kan vi bedst tilgå markedet/markederne? Hvilke søgeord er relevante? Og hvilke potentielle søgeord, bør vi dukke frem på? 

Når vi arbejder internationalt, laver vi en markedsundersøgelse for at forstå markedet ordentligt. Lande er især forskellige, så det er vigtigt at sætte dig ind kulturen og tendenser i landet fra start. Vi vil også analysere på de nuværende konkurrenter, så vi ved, hvad der bliver gjort, og hvad der fungerer på nuværende tidspunkt.

Et samarbejde med Become

I Become er vi specialister i markedsføring. Samarbejder du med os, bliver du tilknyttet en eller flere specialister, der arbejder målrettet efter at opnå dine ønsker og mål. Det hele foregår med løbende dialog, sparring og rapportering, så du trygt kan følge med i forløbet.

Vil du prøve kræfter med søgeordsanalyse, SEO eller Google Ads? Du er altid velkommen til at sende os en besked eller ringe til os, hvis du har spørgsmål. Vi tager også gerne et gratis og uforpligtende møde med mig.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget:

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner