Derfor LinkedIn annoncering
LinkedIn er en oplagt mulighed for dig, som ikke kan ramme hele din målgruppe via Facebook eller Google. En fjerdedel af alle danskere er aktive på LinkedIn, og oftest har de hele deres CV uploadet.
På LinkedIn kan du bl.a. annoncere dit firma via:
- Sponsoreret indhold
- Tekstannoncer
- Dynamiske annoncer
- Sponsorerede ‘InMails’ (direkte beskeder i målgruppens indbakke)
- Lead annoncer
LinkedIn er verdens største professionelle sociale netværk og annoncer kan målrettes via mange forskellige parametre, således du er sikker på at ramme din målgruppe. Det er især en god platform for især B2B-virksomheder at annoncere på, hvilket skyldes, at du på LinkedIn kan segmentere dine målgrupper ud fra:
- Jobtitler
- Medlemskab af grupper
- Industrier
- Virksomheders størrelse
- Alder + køn
- Anciennitet
- Kompetencer
- Og en masse andet
LAD OS TAGE EN SNAK

Vores tilgang til LinkedIn annoncering
Vores tilgang til LinkedIn annoncering er at finde frem til dét der fungerer for den enkelte kunde på det givne tidspunkt via en analyse dette virksomhed, branche, konkurrenter og målgruppe. Vi hjælper med at opsætte en effektiv annoncekampagne således, at I kan ramme jeres målgruppe samt tiltrække kandidater til jeres jobopslag.
Vi kan bl.a. hjælpe med:
- Leadgenerering
- Remarketing
- Målrettede indlæg
Hvorfor er LinkedIn annoncering vigtigt?
Der er en række fordele ved annoncering på LinkedIn:
- Avancerede målretning muligheder fx. jobtitler
- Mulighed for at målrette annoncer på specifikke lande og sprog
- Kontrol over bud-strategi og budget
- Måling og analyse
- Betaling pr. click samt mulighed for automatisk optimering af budstrategi.
LinkedIn annoncering er særligt vigtigt, hvis du sælger B2B. Du finder flest potentielle kunder, som allerede er indstillet på forretning via LinkedIn. Det betyder, at dine leads vil være af højere kvalitet. Gensalg til eksisterende kunder, via LinkedIn annoncering er også oplagt.
Hvilke bud-modeller er der på LinkedIn?
Er du i tvivl om, hvordan bud-modellerne er på LinkedIn? På LinkedIn kan dit budget kontrolleres på tre forskellige måder:
- Et samlet beløb: Denne metode er relevant for dig, som skal levere resultater hurtigt for et specifikt beløb.
- Et dagligt budget: Med denne metode skal din kampagne løbe over en længere periode med et specifikt dagligt budget.
- Budgivning: Her specificerer du det beløb, som du villig til at give for fx. kliks (CPC), visninger (CPM) eller leverede InMails.
VÆLG EN MARKETINGPAKKE
Eksempel 2
Fra 6.650 kr. pr md
Eksempel 3
Fra 10.450 kr. pr md
Hvordan arbejder Become med LinkedIn annoncering?
Become arbejder struktureret med annoncering på LinkedIn for forskellige kunder. LinkedIn bruges primært til at skabe trafik samt leads, men står aldrig alene i en annoncestrategi. Annonceringen kan både bruges til at samle op og genaktivere brugere, der har vist interesse via andre kanaler og til at skabe den indledende interesse blandt nye potentielle leads. Det fører til flere besøgende, leads, salg, opkald etc.
Konkret kan vi sørge for:
- Vejlede dig i forbindelse med fastsættelse strategi, målgruppe og budget
- Hjælpe med annoncetekster
- Opsætte remarketinglister samt målgrupper
- Opsætte og splitteste dine annoncekampagner
- Opsætte konverteringssporing i bl.a. Google Analytics og LinkedIn
Hvornår bør jeg overveje at fokusere på LinkedIn annoncering?
LinkedIn er en interessant platform, hvis du ønsker at ramme en mere professionel specificeret målgruppe. Hvis du for eksempel sælger et værktøj til online markedsføring er det en god idé at bruge LinkedIn til at ramme dem, som arbejder som markedsføringsspecialister etc.
Annoncering på LinkedIn kan være omkostningsfuldt sammenlignet med andre kanaler, men kvaliteten af dine leads kan dog være højere. Det skyldes, at du kan målrette dine annoncer efter titler, virksomhed og meget mere. Er du skarp på din målgruppe og hvem der er indkøbere i virksomhederne, så er LinkedIn en platform for dig. For at få succes på LinkedIn skal du dog være knivskarp på segmentering, hvilket vi kan hjælpe dig med.
Vi er specialister i LinkedIn annoncering!
Som du kan høre så er vi meget dedikerede indenfor vores fag, og elsker at dele ud af vores viden. Ønsker du at annoncere på LinkedIn, men har din tvivl omkring hvordan du skal komme i gang? Tøv ikke med at kontakte os! Vi vil besvare dine spørgsmål efter bedste evne og snakken er 100 % uforpligtende.
Du kan kontakte os her.