Reklamer på TV 2 Play
Du sidder måske med spørgsmålet: Er der overhovedet nogen, der streamer TV med reklamer? Svaret er ja. I 2024 streamer hver dansker i gennemsnit 1 time og 19 minutter dagligt på tværs af public service-tjenesterne, hvoraf størstedelen har et abonnement med reklamer.
Streaming vinder altså hurtigt store dele af seernes tid, hvilket gør det attraktivt for dig som annoncør. Samtidigt kan du lave en mere præcis målretning og komme i gang for et lavere budget end på traditionelt TV.
I Danmark er det næsten umuligt at tale om TV-streaming uden at nævne TV 2 Play, hvor 1,5 mio. danske husstande streamer hver måned.
Som annoncør er TV 2 Play et attraktivt valg, da de har en brugervenlig platform med skarpe segmenteringsmuligheder.
Reklamer på Disney+
Disney+ er en del af TV 2 Connect, det betyder, at du også kan købe annoncer på Disney+, da TV 2 har indgået et eksklusivt samarbejde med Disney+ om at håndtere reklamesalget på det danske marked. TV 2 er som de eneste i Danmark partnere med Disney+.
Addressable TV-kampagner købt i målgruppen P18+ bliver som udgangspunkt vist på tværs af TV 2 Play og Disney+. Det betyder, at dine reklamer kan nå ud til endnu flere personer i en attraktiv målgruppe.
Disney+ har dog nogle begrænsninger. Kampagner, der er målrettet enten demografiske målgrupper, adfærdsdata eller lignende, vil fortsat kun blive afviklet på TV 2 Play. Det samme gælder for annoncører inden for kategorierne alkohol, pengespil, finans og streaming, som ifølge Disneys retningslinjer ikke kan vises på platformen.
Annoncer til streaming vs. traditionelle TV-reklamer
Annoncer til streaming adskiller sig fra traditionelle tv-reklamer ved at give mulighed for at målrette annoncerne til mere specifikke husholdninger eller seere baseret på forskellige faktorer. Med andre ord bliver reklamerne mere præcist målrettet mod relevante seere, hvilket gør dem mere effektive.
Denne segmentering er ikke mulig i samme grad med traditionelle tv-reklamer. Her vises reklamer i forbindelse med et bestemt program, hvor seergruppen kan være meget bred. Det kan resultere i, at din reklame i større grad bliver eksponeret for personer, der ikke nødvendigvis er interesserede i dit produkt eller din service, hvilket kan føre til spild af annoncekroner.
Annoncer til streaming på fx TV 2 Play, der er “adresseret” efter målbare segmenteringsmuligheder, kaldes også Addressable TV. Vi kalder det bare annoncer til streaming.
Hvordan kommer du i gang med TV 2 Play annoncering?
1. Sørg for at have en video i høj kvalitet
For at annoncere på TV 2 play skal din video leve op til følgende krav:
- Format: 1920 x 1080 (bredformat)
- Kvalitet: High Definition (HD) 1080i/25
- Længde: 6-60 sekunder (jo længere reklamen er, desto højere pris)
2. Vi planlægger din kampagne sammen
Før vi booker en annonce, skal vi have en klar strategi for din kampagne. Overvej målgruppe, budget og tidsplan.
3. Vi booker din kampagne
Når du har sendt os din video, booker vi din kampagne.
4. Kampagnens performance
Når annoncen er live, følger vi løbende resultaterne via TV 2 Connects rapporteringsdashboard og rapporterer videre til dig.
Målgruppemuligheder på TV 2 Play
Med TV 2 Plays annonceplatform får du fleksible segmenteringsmuligheder, der sikrer, at dine kampagner når de helt rigtige målgrupper.
Segmenteringsmulighederne giver dig som annoncør mulighed for at målrette ud fra bl.a. demografi, geografi, adfærd og programmer. Dette sikrer, at reklamerne når de mest relevante seere, hvilket kan øge effektiviteten og reducerer spildte annoncekroner.

Eksempler på segmenter:
- Peter er 45 år, bor i Herning og har interesse for fodbold, rejser og bolig. Peter vil derfor kunne få vist reklamer for fx et bryggeri, et bettingfirma og rejsebureauer.
- Et andet eksempel er en lokal sportsbutik, som vil sælge flere løbesko. De segmenterer efter 26-55 årige, der bor tæt på butikken. Kampagnen vil derfor eksponeres for folk i lokalområdet i alderen 26-55.
Hvad koster det at annoncere på TV 2 Play?
Annoncering på TV 2 Play koster fra 2.000 kr. og op. Det behøver altså ikke at sprænge dit annoncebudget. Du har fuld kontrol over, hvor meget du vil bruge.
Vores anbefaling til budget afhænger af størrelsen på din målgruppe, hvor mange visninger du ønsker og hvor lang en periode, annoncen skal køre. Som altid gælder det, at jo flere annoncekroner, desto flere visninger.
Fordele ved TV 2 Play annoncering
- Seerne kan ikke skippe annoncerne – Det betyder at 97% af alle reklamer på TV 2 Play, bliver set til ende
- Få din reklame på den store skærm – 80% af reklamerne ses på en stor skærm via apple tv. Chromecast eller smart tv
- Lyd spiller en central rolle – 97% af alle reklamerne afvikles med lyd på, hvilket sikrer en fuld opmærksomhed fra seerne
- Langt størstedelen af abonnenterne har adgang til et abonnement med reklamer, hvilket øger synligheden af dine annoncer.
Tænk TV 2 Play ind i dit marketingmix
Selvom TV 2 Play er en god annonceringsplatform til branding og synlighed, så kan ingen platform stå alene og overbevise dine kunder om at vælge netop dig. Derfor er det vigtigt at integrere TV 2 Play som en del af dit marketingmix, så der skabes en rød tråd i dine kampagner.
Et samarbejde med Become
Som TV 2 Play Partner har vi et specialiseret team, der er certificeret til at håndtere annoncering på platformen. Så vil du i gang med relevante annoncer, der rammer netop din målgruppe blandt 1,5 mio. danske husstande, der streamer hver måned?
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med TV 2 Play annoncering.