Aarhus Business College
Aarhus Business College er en af landets største handelsskoler. I mere end 150 år har de uddannet unge og voksne i erhvervsuddannelser og kurser.
I 2014 kom de til os med en problemstilling. Undervisningsministeriet indførte nemlig ændringer på vejledningsområdet. De betød, at otte ud af ti folkeskoleelever ikke længere havde krav på uddannelsesvejledning, når de skulle vælge en ungdomsuddannelse. Vejledningen blev overladt til mor og far.
Derfor har vi siden 2014 hjulpet Aarhus Business College med at udruste forældre til at navigere rundt i junglen af uddannelsestilbud.
Mål
At ruste forældre til at vejlede unge, når de skal vælge uddannelse – så flere vælger Aarhus Business College.
Løsning
At lave en kampagne, der via et mailflow uddanner forældrene gennem artikler og interviews.
Becomes arbejde
Hvad har vi gjort?
På baggrund af problemstillingen har vi udarbejdet kampagnesitet hvemervigtig.dk, samt et mailflow på 7 mails til forældre med uddannelsesparate unge. På sitet kan forældre læse mere om kampagnen og tilmelde sig mailflowet.
Kampagnen blev lanceret første gang i december 2014 og kører stadig.
Mailflowet har til formål at uddanne forældrene til at vejlede deres uddannelsesparate unge, når de skal vælge ungdomsuddannelse. Det gøres med et miks af artikler om Aarhus Business College, interviews med eleverne og forældre til studerende, samt information om uddannelsesvalg generelt.
Kampagnesitet markedsføres gennem målrettede annoncer på Facebook, LinkedIn og Google. Via annoncerne videresendes forældrene til kampagnesitet eller tilmelder sig mailflowet direkte.
– Janne Broholt, Aarhus Business College
Opgaver
Become har hjulpet Aarhus Business College med:
Forældre-kampagnen: Du er vigtig
Inspirations-kampagnen: HHX giver adgang
Gamification-kampagnen: HHX-spillet
Facebook Ads
LinkedIn Ads
Google Ads – bannere
Google Ads – søgeannoncer
Alt annoncering for EUX Business