Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Aarhus Business College

Digital kampagne skaber kendskab og tiltrækker rekordmange nye studerende

Aarhus Business College

Aarhus Business College er en af landets største handelsskoler. I mere end 150 år har de uddannet unge og voksne i erhvervsuddannelser og kurser.

I 2014 kom de til os med en problemstilling. Undervisningsministeriet indførte nemlig ændringer på vejledningsområdet. De betød, at otte ud af ti folkeskoleelever ikke længere havde krav på uddannelsesvejledning, når de skulle vælge en ungdomsuddannelse. Vejledningen blev overladt til mor og far.

Derfor har vi siden 2014 hjulpet Aarhus Business College med at udruste forældre til at navigere rundt i junglen af uddannelsestilbud.

Mål

At ruste forældre til at vejlede unge, når de skal vælge uddannelse – så flere vælger Aarhus Business College.

Løsning

At lave en kampagne, der via et mailflow uddanner forældrene gennem artikler og interviews.

+
52.085
Personer besøgte hvemervigtig.dk fra december 2014 til november 2021
+
755
Søgte ind på Aarhus Business College i 2015 – det var første år kampagnen kørte, og det højeste i skolens 150 år lange historie
+
8.750
Personer tilmeldte sig mailflowet fra 2014 til 2021
Becomes arbejde

Hvad har vi gjort?

På baggrund af problemstillingen har vi udarbejdet kampagnesitet hvemervigtig.dk, samt et mailflow på 7 mails til forældre med uddannelsesparate unge. På sitet kan forældre læse mere om kampagnen og tilmelde sig mailflowet.

Kampagnen blev lanceret første gang i december 2014 og kører stadig.

Mailflowet har til formål at uddanne forældrene til at vejlede deres uddannelsesparate unge, når de skal vælge ungdomsuddannelse. Det gøres med et miks af artikler om Aarhus Business College, interviews med eleverne og forældre til studerende, samt information om uddannelsesvalg generelt.

Kampagnesitet markedsføres gennem målrettede annoncer på Facebook, LinkedIn og Google. Via annoncerne videresendes forældrene til kampagnesitet eller tilmelder sig mailflowet direkte.

“Become er en meget værdifuld sparrings- og samarbejdspartner for os. De hjælper både på det taktiske niveau og får eksekveret på de digitale kanaler. Vi er glade for samarbejdet, der nu har varet i over 6 år. Become er proaktive med udvikling med nye ideer og platforme, hvilket har gjort vi kan fastholde succeserne – og stadig mærke effekten”

– Janne Broholt, Aarhus Business College

Opgaver

Become har hjulpet Aarhus Business College med:

Forældre-kampagnen: Du er vigtig 

Inspirations-kampagnen: HHX giver adgang 

Gamification-kampagnen: HHX-spillet

Facebook Ads 

LinkedIn Ads

Google Ads – bannere

Google Ads – søgeannoncer

Alt annoncering for EUX Business

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tobias Olesen

Kundechef & Partner

Vores cases

Se vores resultater

SS_1542e
KD Emballage
CASE: Sådan hjælper Become KD Emballage med B2B-markedsføring.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med KD Emballage her...
Kglteater_19
Det Kongelige Teater
CASE: Become hjælper Det Kongelige Teater med alt, der rimer på digitalt.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med Det Kongelige Teater her...
Case - become  - 3
A.C. Perchs Thehandel
CASE: 14 års samarbejde om digital markedsføring.
Bliv klogere på Becomes samarbejde med A.C. Perchs Thehandel her...