Cookies fra din hjemmeside kan være særdeles nyttige for dig at bruge aktivt, da de kan indeholde oplysninger om brugernes adfærd på dit website.
Men for at du kan indsamle cookies, skal du have et stykke kode (også kaldet en pixel eller et script) på din hjemmeside, som kan lagre og tælle de her cookies. Sådan er det også med Google.
AdWords-opsætningen fra remarketing
At lægge dette script ind kræver dog, at du enten har gode kodefærdigheder, at du har en udvikler, eller at du har et program, der hedder Google Tag Manager. Dette program gør det nemmere og mere overskueligt for dig at arbejde med scripts selv. Google Tag Manager kræver dog også, at du (eller din udvikler) har kodefærdighederne i orden, men når først det er klaret, er det kun én gang, du skal lægge det ind.
Vi har samlet en guide til dig, som gennemgår de punkter, du skal igennem for at lave AdWords-opsætningen for remarketing, så du kan få scriptet, som efterfølgende skal sættes ind på din hjemmeside (dette er dog en anden opsætning, som vi ikke vil gennemgå i denne guide).
At du brug for hjælp til Google Ads?
Sådan gør du:
- Åbn AdWords og gå ind på den pågældende konto.
- Klik på ’Delt samling’
- Under ’målgrupper’ klikker man på ’Vis’.
- Under ’Besøgende på website’ klikker man på ’Opsæt remarketing’.
- Herefter klikker du på ’Opsæt remarketing’ (og ikke vinge af i boksen – se nedenstående billede).
- Herefter kan du klikke på ’Se AdWords-tag til website’ for at se script/pixel.
- Hvis du har Google Tag Manager er det tallet ud for ’Conversion-ID’, du skal bruge. Her er der også link til Googles guide til implementering af det script.
Sådan får du det script, der skal ind på din hjemmeside, og hvis du bruger Google Tag Manager, så er det conversion-ID’et, du skal bruge.
Hvis du har spørgsmål til opsætningen, eller til hvordan du får scriptet ind på din hjemmeside, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.