Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

WEBINAR

Fra det vilde data-vest til lov og orden

I samarbejde med Videncenter for Digital Handel holder vi d. 23. oktober webinar om datahåndtering som virksomhed

Data er blevet beskrevet som den “nye olie” – en kilde af stor værdi, som næsten ureguleret er blevet brugt til både innovation og misbrug.

Men data-sherifferne er vågnet op, og GDPR, Digital Services Act og E-privacy-direktivet er blot nogle af de regler og reguleringer, som ændrer data-landskabet for at beskytte forbrugerne.

Til dette webinar tager vi et kig på udviklingen i data og hvordan man som virksomhed kan arbejde proaktivt med datahåndtering.

Fra ureguleret “mining” til “privacy-first”

I de tidlige dage kunne virksomheder næsten uhindret “mine” (eller indsamle) data fra forbrugerne – på godt og ondt. Det betød, at en stor mængde viden var tilgængelig på tværs af virksomheder og landegrænser.

Denne viden kunne bruges til fx at skabe personaliserede brugeroplevelser. Men den kunne også misbruges til at påvirke vælgere, som bl.a. Cambridge Analytica skandalen var et eksempel på (læs om sagen hos DR her).

Den uhindrede “mining” er blevet afløst af et “privacy-first”-princip, hvor virksomheder skal minimere indsamling og anvendelse af data. 

På dette webinar bliver du klogere på, hvordan virksomheder navigerer i denne nye verden, hvor privatliv og datasikkerhed er i fokus.

Webinaret afholdes d. 23. oktober kl. 13-14.

Tilmeld dig her

KLIK HER FOR AT TILMELDE DIG WEBINARET

Webinaret er ikke fokuseret på tekniske løsninger, men søger derimod at give en samlet forståelse for principperne bag god dataskik. Det kræver ingen forhåndsviden at deltage.

Webinaret gennemføres i samarbejde med Videncenter for Digital Handel.

Webinaret giver dig svar på:

  • Hvordan data blev samlet uden regler, og hvad det betød for innovation og privatliv.

  • Hvordan love som GDPR og Digital Services Act har ændret landskabet, og hvorfor de er vigtige.

  • Eksempler på virksomheder, hvor det har kostet dyrt at ignorere privatlivsregler.

  • Eksempler på virksomheder, der prioriterer datasikkerhed og vinder kundernes tillid.

  • Principper for god data-etik og bud på, hvordan du som virksomhed kan arbejde proaktivt med datahåndtering

Fordragsholdere

Bjarke Bekhøj

Direktør & partner