I samarbejde med Videncenter for Digital Handel holder vi d. 23. oktober webinar om datahåndtering som virksomhed
Data er blevet beskrevet som den “nye olie” – en kilde af stor værdi, som næsten ureguleret er blevet brugt til både innovation og misbrug.
Men data-sherifferne er vågnet op, og GDPR, Digital Services Act og E-privacy-direktivet er blot nogle af de regler og reguleringer, som ændrer data-landskabet for at beskytte forbrugerne.
Til dette webinar tager vi et kig på udviklingen i data og hvordan man som virksomhed kan arbejde proaktivt med datahåndtering.
Fra ureguleret “mining” til “privacy-first”
I de tidlige dage kunne virksomheder næsten uhindret “mine” (eller indsamle) data fra forbrugerne – på godt og ondt. Det betød, at en stor mængde viden var tilgængelig på tværs af virksomheder og landegrænser.
Denne viden kunne bruges til fx at skabe personaliserede brugeroplevelser. Men den kunne også misbruges til at påvirke vælgere, som bl.a. Cambridge Analytica skandalen var et eksempel på (læs om sagen hos DR her).
Den uhindrede “mining” er blevet afløst af et “privacy-first”-princip, hvor virksomheder skal minimere indsamling og anvendelse af data.
På dette webinar bliver du klogere på, hvordan virksomheder navigerer i denne nye verden, hvor privatliv og datasikkerhed er i fokus.
Webinaret afholdes d. 23. oktober kl. 13-14.
Tilmeld dig her
KLIK HER FOR AT TILMELDE DIG WEBINARET
Webinaret er ikke fokuseret på tekniske løsninger, men søger derimod at give en samlet forståelse for principperne bag god dataskik. Det kræver ingen forhåndsviden at deltage.
Webinaret gennemføres i samarbejde med Videncenter for Digital Handel.