Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

WEBINAR

Forstå Google Consent Mode V2

Google har sat en deadline til 6. marts 2024.

Vil du fortsat annoncere med Google Ads og spore i Google Analytics? Så er det godt, du læser med her.

Nye regler betyder, at du fra 6. marts 2024 skal have opsat Consent Mode V2, hvis du ønsker at fortsætte med at annoncere på Google Ads og tracke i Google Analytics.

Dette gælder alle, der driver forretning i EU eller EØS.

Lyder det forvirrende? I dette webinar hjælper vi dig med at forstå, hvad der er op og ned.

Hvorfor har vi brug for Google Consent Mode V2?
Det skyldes nye regler. Digital Markets Act (DMA) har annonceret for EØS-regionen, at Google ikke må “spore slutbrugere uden for gatekeepers kerneplatformstjeneste med det formål at målrette annoncering, uden at der er givet samtykke”.

For at efterleve disse krav, er Google kommet med en ny opdatering til Consent Mode, som de opfindsomt kalder: Consent Mode V2. Med denne opdatering vil vi fortsat kunne annoncere i Google Ads og spore med Google Analytics.

Hvad kommer webinaret til at indeholde?
På webinaret giver vi en introduktion til Google Consent Mode V2, hvordan du skal forholde dig til det, samt hvilken betydning den får for GA4 og Google Ads. Vi kommer ikke til at gennemgå den tekniske opsætning, da den kan være meget forskellig alt efter cookieløsning. 

Vi gik live d. 30. januar 2024.

Se webinaret nedenfor:

Webinaret giver dig svar på:

  • Hvad er Google Consent Mode V2?
  • Hvorfor er det vigtigt nu og her? 
  • Hvordan skal du forholde dig til det?
  • Hvilken betydning får den for GA4 og Google Ads?

Fordragsholdere

Maja Bonde

Marketingspecialist

Bjørn Due

Marketingspecialist

Se webinaret her

Play Video

Fordragsholdere

Del opslaget:

Maja Bonde

Marketingspecialist

Bjørn Due

Marketingspecialist