Google strammer reglerne – hvad betyder det for dig?
Nye krav til Google Ads. Kom til spørgetime d. 7. maj 💬
Google er lige nu på vej med en vigtig opdatering, der vil få stor betydning for brugere af Google Ads.
Hvilke krav er det, vi skal overholde?
- Det handler om privatlivsbeskyttelse, og reglerne gælder i EØS og Storbritannien.
- Vi skal overholde EU’s brugersamtykkepolitik, der afspejler GDPR, ePrivacy-direktivet og tilsvarende britisk lovgivning
Hvad er konsekvenserne ved manglende overholdelse af reglerne?
- Mulig deaktivering af konverteringssporing
- Mulig deaktivering af remarketinglister
- Mulig suspension af din samlede Google Ads-konto
Hvad vil det betyde for dig og din markedsføring?
1) Med de nye krav skal du have implementeret et cookiebanner, som overholder samtykkereglerne.
2) Opdateringen giver dig også en god anledning til at sikre, at du har korrekt implementeret Consent Mode v2.
I tvivl? Kom til spørgtime om nye krav til Google Ads
D. 7. maj kl. 13.00 går vi live med en 30 minutters spørgetime, hvor du kan stille os alle de spørgsmål, du skulle sidde med.
På spørgetimen deltager Bjørn Due er specialist i tech og tracking sammen med Maja Bonde, der er Head of Google Ads.
Webinaret er afholdt.