Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

100 forskellige målgrupper – 100 forskellige behov – ét nyhedsbrev!

Aaarhj – det kan man da ikke!?

Selvfølgelig kan man det!
Hvis man husker at indsamle data på sin modtagere og kender til Campaign Monitors nye funktion: Dynamic Content.

Når du indsamler dine kundedata rigtigt, så kan du let og elegant inddele dine kunder i forskellige segmenter baseret på deres alder, bopæl, interesser, køn, status etc.  Det smarte ved segmentering er, at du kan målrette dine tilbud eller nyheder, så de passer til dem, der skal modtage dem – (og du kan spare andre for nyheder, der – for dem – er komplet ligegyldige).

Kunne det fx ikke være fedt, hvis du kunne undgå at sende en begejstret mail om de nye sports-BH’er på din webshop til dine mandlige subscribers? Bevares – hvad dine mandlige kunder iklæder sig i fitnesscentret skal jeg ikke blande mig i, men jeg tør vædde med, at størstedelen af dem hurtigt kan finde frem til ”unsubscribe”-knappen, hvis de modtager en mail, hvor de fleste af dine ellers gode tilbud ikke har nogen relevans for dem.

Netop fordi det ikke er alt content, der er relevant for samtlige af dine subscribers, må du af og til se dig nødsaget til at planlægge og udarbejde flere forskellige nyhedsbreve til disse vidt forskellige målgrupper i løbet af ugen, hvor en del af indholdet måske endda går igen i flere af dem. Det er næsten ren copy+paste-arbejde, men for ****** hvor kan der gå lang tid med det! Ikke sandt?
Men ikke længere!

Hvad er så det der ”Dynamic Content”?

Dynamic Content er, kort og godt, en funktion, der gør det muligt at fylde ét nyhedsbrev med masser af godt content til ALLE dine vidt forskellige målgrupper og dernæst – med blot få klik – vælge HVEM, der skal se HVAD!
Med Dynamic Content kan du altså, på baggrund af dine modtagerlister og de segmenter du måske yderligere har inddelt dine kunder i, markere hvilke dele af dit nyhedsbrev, der skal være synligt/usynligt for disse. Med andre ord: det er slut med at spilde tid og penge på at lave og udsende flere nyhedsbreve. Saml og tilpas alt dit content i ét eneste nyhedsbrev.

Kom godt i gang med dine segmenteringer

Selvom dine subscribers måske er fælles om, at de har vist interesse for dit nyhedsbrev, er det som nævnt ikke ensbetydende med, at de er interesserede i alt, hvad du har byde på. Læg derfor, inden du kommer for godt i gang med indsamling af modtagere til nyhedsbrevet – en plan for, hvad du vil opnå med din e-mail markedsføring og hvem du vil nå ud til.

Kan dine modtagere inddeles i mindre grupper og segmenter, så sørg for at få indsamlet den nødvendige data når de tilmelder sig dine nyhedsbreve. Det er nemlig al den data, som du skal bruge, når du fremover skal sende dine nyhedsbreve til de rette modtagere.
De helt åbenlyse segmenteringer, som du kan starte ud med er fx køn, bopæl og alder. Passer dine modtagere i endnu mere specifikke grupper, fx gravide, sportsinteresserede, boligejere, modeinteresserede etc., så sørg for at få disse informationer ud af dem allerede når de tilmelder sig dit nyhedsbrev. De rette segmenteringer kan blive en guldgrube for dig, når du først skal i gang med at lave nyhedsbreve og content, der er skræddersyet til dine målgrupper.

Skal vi hjælpe dig i gang med at få inddelt dine modtagere i de rette segmenter, så du kan få endnu mere ud af din markedsføring? Ring til Compell på tlf. 71 99 75 15 eller send mig mail direkte til mig på mlh@compell.dk.
Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: