Gmail Sponsorerede Kampagner i Adwords
Adwords har vokset sig større og kan nu tilbyde endnu et annonceformat i form af Gmail Sponsored Promotions (GSP) eller Gmail Sponsorerede Kampagner.
I det nye format kan du, kort fortalt, målrette specialdesignede Adwords-kampagner direkte mod brugernes Gmail indbakke.
Compell har haft besøg af en repræsentant fra Google, der gav os en grundig gennemgang af det nye GSP-format. Vi har allerede nu rullet det ud for to af vores kunder og vil i et kommende blogindlæg sætte fokus på vores og kundernes erfaring, krydret med seneste updates og data.
GSP giver helt nye muligheder!
For at sende en email til en forbruger i dag, skal de have tilmeldt sig dit nyhedsbrev, inden vi har mulighed for at målrette med vores e-mail marketing. Men med GSP kan vi sende mails til kunder, der ikke har skrevet sig op (dog kun brugere, der bruger Gmail), ved simpelthen at målrette efter:
- Alder og køn
- Geografi og sprog
- Søgeord og domæner
- Emner
- Interesser
– Tilknytningsbaserede målgrupper
– Målgrupper i markedet - Remarketing
- Enheder (mobil, tablet eller computer)
Der kan målrettes efter hver enkelt punkt eller i en kombination af de enkelte.
Hvor generel e-mail marketing ofte er anvendt til at opbygge loyalitet og generere bevidsthed, har det nye annonceformat mulighed for at drive omsætning, da vi kan målrette imod brugere, der allerede har vist/viser løbende interesse for et emne.
Her er det værd at lægge mærke til, at vi har mulighed for at målrette mod domæner nu. Det betyder at man fx kan målrette mod sine konkurrenters domænenavne, hvilket er en ny og spændende udvikling.
Fakta om GSP
- Frekvensstyring maksimerer hvor ofte brugere kan se din annonce (op til 4x / uge)
- Prisen er den samme som almindelige Adwords-annoncer med CPC prissætning, hvor du kun betaler når en bruger klikker på annoncen.
- Et effektivt format med en gennemsnitlig klikfrekvens (CTR) på 3,5%
Er du interesseret i at høre mere om GSP, så er du mere end velkommen til at kontakte os på info@compell.dk eller på tlf. 71 99 75 15.