Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

15 fordele ved responsive søgeannoncer

Bjarke_2022
Bjarke Bekhøj
Direktør & Partner

Med responsive søgeannoncer har du mulighed for at lave hele 15 forskellige overskrifter i én og samme annonce – deraf titlen på dette blogindlæg. Selvom det måske kun bør noteres som én fordel, så er overskriften alligevel ikke helt misvisende, da der rent faktisk er en masse fordele ved brugen af responsive søgeannoncer. Dem vil jeg komme ind på nedenfor.

Fordele ved responsive søgeannoncer

Har du ikke udforsket dette annonceformat endnu, så er mit bedste råd til dig som annoncør at komme i gang – i hvert fald hvis du har ambitioner på kvaliteten af dine annoncers vegne. Den umiddelbare forskel mellem udvidede søgeannoncer og responsive søgeannoncer er som nævnt muligheden for at kreere 15 forskellige overskrifter, hvilket afføder en langt større frihedsgrad ift. at forme et væld af overskrifter for at teste, hvilke der performer bedst. Du kan fortsat lave to beskrivende tekster, og derefter begynder Google pr. automatik at teste de bedst performende kombinationer og som med al sandsynlighed vil have bedst succes på søgenetværket. Smart ikke? Såfremt du ikke ønsker at overlade fuldstændig kontrol til Google ift. kombinationsdannelsen af overskrifter, så kan du vælge at låse en overskrift til hhv. position 1, 2 og 3. Det er ikke noget vi vil anbefale at gøre, medmindre det er et krav at et specifikt ord skal indgå i H1’eren eksempelvis.
 
Ved ikke at låse overskrifterne fast til positioner gør du dine annoncer meget mere effektive, da Google vil fremvise den kombination af overskrifter og beskrivende tekster, der matcher de søgetermer, der bliver brugt i selve Google-søgningen. Kort sagt kan dine annoncer i langt større grad matche søgetermerne og forøger dermed chancen for at komme ud til et bredere publikum.
Læs om vores Google Ads løsninger og tøv ikke med at kontakte markedsføringsbureauet Become her. Vi vil besvare dine spørgsmål efter bedste evne og snakken er 100 % uforpligtende.

Vigtig viden om responsive søgeannoncer

Det er som sådan ikke et krav af udforme 15 forskellige overskrifter, men når muligheden byder sig, så kan du lige så godt give den fuld gas. Jo flere varianter, desto større chance for at ramme plet med en velvalgt overskrift. Hvis du er doven og har ondt i fingrene kan du dog nøjes med 5 overskrifter. Det er dog ikke anbefalelsesværdigt, så lad være med det. Derudover skal du for så vidt muligt undgå, at teksterne minder for meget om hinanden, da det vil negativ indflydelse på effekten. Så slå din kreative tanker til og kom op med så mange forskellige som muligt.

En ting du dog bør være opmærksom på er, at du sørger for at overskrifterne passer sammen med de beskrivende tekster, uanset hvilke kombinationer der vil opstå, når Google matcher overskrifterne med de beskrivende tekster. Så tænk lige over det, når du er i gang, så det ikke bliver det rene volapyk, der står i annoncen.

De bedste annoncetekster

Du kan angive mellem 5 og 15 overskrifter, men vi anbefaler, at du som minimum skriver 10, således Google har de mest optimale muligheder for at forme den perfekte kombination. Derudover bør du udforme 5 unikke overskrifter, som ikke indeholder de samme søgeord eller sætninger. Negligér ikke vigtigheden af en god annoncetekst, så udfold din kreativitet og forsøg at komme op med unikke overskrifter. Søgeordet bør dog indgå i flere af overskrifterne. Beskrivelsesteksterne bør adskille sig fra overskrifterne og i stedet have fokus på yderligere informationer om dit produkt eller ydelse. Her har du fortsat 90 tegn at gøre godt med, så brug dem med omhu og fyld dem ud med al relevant viden.
 

Opsummering

  • Mulighed for at skrive 15 overskrifter
  • Minimum 5 overskrifter påkrævet
  • Google former de bedst performende kombinationer af overskrifter
  • Fortsat mulighed for 2 beskrivende tekster
  • Mulighed for at låse overskrifter fast til en specifik position
  • Sørg for at overskrifterne matcher de beskrivende tekster, så annoncen er meningsfuld
  • Angiv søgeordene i overskrifterne, men udform også overskrifter, hvor de ikke indgår
  • Beskrivelsesteksterne bør indeholde anden information end overskrifterne


Vi kan hjælpe dig

Er tekstforfatning og kreativitet ikke din stærke side, så tøv ikke med at kontakte os. Vi forstår, og vi formår at skrive de mest effektive budskaber, der vil fange kundens opmærksomhed og klikke videre ind på din hjemmeside.




Vi er specialister i Google Ads-annoncering!

Som du kan høre er vi meget dedikerede indenfor vores fag og elsker at dele ud af vores viden. Ønsker du at lave display-annoncering men har din tvivl omkring, hvordan du skal komme i gang? Læs om vores Google Ads løsninger og kontakte os gerne hvis du har nogen spørgsmål. Vi vil besvare dine spørgsmål efter bedste evne og snakken er 100 % uforpligtende.

Du kan kontakte os her. Tak fordi du læste med!

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: