Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

SEO 2020

MC ny
Michael Cortzen
Marketingspecialist

Velkommen til denne tidsmaskine, hvor vi går tilbage i tiden for at lære mere om fremtiden. Der er stadig en række punkter som er særdeles relevante i forhold til SEO i resten af 2019 og SEO 2020, som vi kan lære om fra fortiden. I 2015 skrev en ansat hos markedsføringsbureauet Become indlægget som følger.

Det er i høj grad blevet sværere at komme til tops på søgeresultatlisten på Google og andre søgemaskiner gennem tiden. Det er især Google, hvor det er blevet sværere. Dette skyldes, at Google konstant udvikler deres søgemaskine til fordel for deres brugere. Det giver anledning til følgende spørgsmål:

Hvad skal vi huske på fra SEO-året 2015 når vi går ind i 2016, som kan være med til at få os til at ligge højt på Google? Det er blandt andet et af de spørgsmål, som dette blogindlæg vil byde ind med svar på.

Væsentlige nøgleelementer fra SEO-året 2015

Ved at se nærmere på nogle nøgleelementer fra SEO-året 2015, er det muligt at give et fingerpeg i den rigtige retning for god fremtidig søgemaskineoptimering.

Sociale medier, får højst sandsynligt mere indflydelse

Det er på nuværende tidspunkt ikke beviseligt, at de sociale medier som Twitter og Facebook får mere indflydelse i fremtidens SEO. Der er mange SEO-eksperter, som mener at de sociale medier får betydelig relevans.

Dette bygges på mange forskellige ting. Det er blandt andet bemærkelsesværdigt, at Matt Cutts fra Google i en Youtube video selv snakker om, at de ikke kan inkorporere likes, delinger etc. fra sociale medier i Googles søgning på nuværende tidspunkt.

Det må altså betyde, at Google arbejder på at kunne give værdi til søgeresultater fra andre grundlag end bare indhold, domæne autoritet, side autoritet og så videre, selvom de afviser tiltaget.

Derfor tyder det altså i betydelig grad på, at sociale signaler vil få en relevant betydning i forhold til at få en højere rangering i Googles søgeresultater.

Mobilplatformen, er nødvendig at have med, og en god investering i fremtiden

Eftersom mobilplatformen, er blevet langt mere udbredt, og PC-platformen derved bliver brugt i mindre grad end tidligere, giver det mening at have sin hjemmeside optimeret til mobilt brug.

Google lancerede i 2015 en opdatering, hvis formål er at straffe de sider, som ikke er optimeret til mobile platforme. Denne opdatering får altså de sider, som ikke er optimerede til at rangere lavere på Google.

Derfor er det særdeles vigtigt for hjemmesiden, at denne er mobiloptimeret, da Google i høj grad tror på, at mobilen i fremtiden, bliver den største webtrafikkilde.

Unikt indhold bliver belønnet

Google rangerer indhold helt anderledes end tidligere, og er blevet særdeles dygtige til dette. Google, er blevet god til at spotte kopieret og ’semi-kopieret’ indhold. Google ønsker at tilbyde brugerne unikt indhold, hvilket gør traditionelle SEO-tekster langt mere værdiløse.

Derfor er det vigtigt at hjemmesiden tilbyder unik og niche-orienteret information, som ikke er at finde andre steder. Dette indhold vil Google belønne betydeligt, hvilket de professionelle bliver nødt til at se i øjnene, da det ellers kommer til at koste placeringsmæssigt på søgeresultatlisten.

Tak fordi du læste dette gamle indlæg fra 2015. Husk du kan læse meget mere om online markedsføring her på become.dk’s hjemmeside. Her kan du læse og lære mere om interessante emner inden for online markedsføring, hjemmesider, SEO, webshops, og sociale medier.

2020 står for døren og vi glæder os meget som SEO bureau til at skabe værdi for vores kunder gennem SEO og andre online marketing tiltag.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: