Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

4 marketing-tendenser du skal holde øje med i 2016

Bjarke_2022
Bjarke Bekhøj
Direktør & Partner

Der sker konstant ændringer og opstår nye tendenser inden for online marketing, og det er afgørende at være opmærksom på disse nye tiltag, hvis din virksomhed skal følge med blandt de bedste.

Det kan dog være svært at vide, hvornår en trend er kommet for at blive, eftersom alt udvikler sig i lyntempo online. For at gøre det mere overskueligt for dig, har vi samlet 4 tendenser, som især kommer til at præge online marketing i 2016, og som du bør fokusere på, når du lægger din online markedsføringsstrategi for året.

Content på de sociale medier



Content marketing har været en af de helt store tendenser inden for online marketing de sidste 4 år, og det vil fortsat præge år 2016, hvor kommer især de sociale medier til at spille en væsentlig rolle. På sociale platforme som Facebook og Instagram er annoncering blevet en central parameter til at nå ud til dine kunder. Annoncering giver mulighed for at skabe kontakt og interaktion mellem kunder og virksomhed. Det skaber en tættere kontakt, hvilket er fordelagtigt for begge parter.

Det er samtidig vigtigt ikke kun at holde sig til et bestemt medie, men derimod at være synlig på flere platforme og skabe relevant indhold for dine brugerne og potentielle kunder. Det relevante indhold er netop afgørende for effekten af din eksistens og synlighed online. Med den rette content strategi kan du skille dig ud fra mængden og stå skarpt i forhold til dine konkurrenter.

Vi er klar til at hjælpe via vores Facebook bureau afdeling, med Instagram og FB-annoncering.

Fokus på mobil-formatet



Hvis du ikke allerede har fokus på mobil-formatet, så er det ved at være på tide, da flere og flere besøger hjemmesider og foretager søgninger via mobilen. Websites skal således designes til det mobile publikum, og din hjemmeside skal derfor være nem at tilgå via smartphone og tablet. I 2016 er det smart at lægge vægt på mobil-fokuseret online marketing.

En metode, som kan gøre dette nemmere, er responsive, mobilvenlige websites, som tilpasser sig efter den skærm, de bliver set på. Websitet tilpasser sig efter browserens bredde, hvilket gør visningen optimal, uanset hvilken enhed den ses på. Når det er behageligt og nemt at tilgå websitet fra mobilen, vil det betyde, at du får flere glade besøgende og derfor også potentielt flere glade kunder – også i det hele taget.

Apps giver websites konkurrence



I forbindelse med de mobil-optimerede websites er det også vigtigt at holde skrapt øje med apps.

Google har tilbudt indeksering af apps i et stykke tid, men da de rangerende muligheder for apps bliver mere komplekse, vil 2016 være året, hvor flere virksomheder opdager og realiserer de fordele inden for online synlighed, som apps har.

De mobil-optimerede hjemmesider appellerer til det mobile publikum, men apps kan med tiden begynde at erstatte dem. Med undtagelse af intuitive og praktisk tilgængelige områder kan apps gøre alt det, hjemmesider kan. Vi er stadig flere år væk fra, at apps helt erstatter hjemmesider som medie, men 2016 bliver alligevel et afgørende år på dette område.

Video-content og videoannoncering



Video er et godt værktøj til at skabe relevant og engagerende content. Man behøver ikke dyrt udstyr for at producere disse videoer – det kan nemt gøres med en smartphone og endda med et tilfredsstillende resultat.

Blogging har stadig en solid plads inden for content, men video er nemmere at forholde sig til, og det kan være en mere effektiv måde til at engagere og fange brugerne. Video giver større mulighed for personlig interaktion, og mediet vil derfor komme til at spille en afgørende rolle som platform for content marketing.

Samtidig vil 2016 også være året, hvor der kommer skub i video-annoncering. Med sociale kanaler som YouTube og annonceplatforme som Facebook er video-annoncer dog ikke noget nyt. Det lader dog til, at Google vil introducere in-SERP video-annoncering, der betyder, at videobaserede annoncer inkluderes i søgningen, snarere end de tekst-baserede og lejlighedsvise billed-baserede annoncer, som vi kender.

Det vil betyde, at videoer kommer til at fremstå som miniaturer, der udvides, når man klikker på dem, eller videoer, som afspilles automatisk. Det lader til, at brugere er blevet mere og mere accepterende over for online video-annoncer, og hvis denne trend fortsætter, vil vi sandsynligvis opleve flere og flere videobaserede annoncer på uventede steder.

Vil du vide mere om disse marketingstrends, er du altid velkommen til at kontakte os.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: