For et lille år siden skrev jeg blogindlægget Kom i gang med et nyhedsbrev. Der kan du læse, hvordan du kommer i gang med at udsende nyhedsbreve. Her kommer jeg med en lille opsummering samt et par nye ting, som er værd at tage stilling til.
Med et nyhedsbrev får du mulighed for at holde kontakten med eksisterende, tidligere og potentielle kunder. Da vi startede Beruf i 2011 gjorde vi det hurtigt muligt at tilmelde sig vores nyhedsbrev. På det tidspunkt vidste vi ikke hvornår vi ville udsende nyhedsbreve, men derfor kan man godt begynde at opbygge en liste med tilmeldte.
Da vi så besluttede os for at udsende vores første nyhedsbrev, havde vi allerede en række tilmeldte at sende til. Jeg vil anbefale dig samme taktik, så første nyhedsbrev ikke bliver udsendt til en tom liste af modtagere 🙂
Hvorfor ikke bare have en Facebook-side i stedet?
Det er da en fin idé hvis din målgruppe er på Facebook. Vi har selv en Facebook-side, men vi har valgt ikke udelukkende at have den. Det er der flere grunde til:
- Facebook kan pludselig ændre regler eller metoder, så vi mister vores medlemmer eller skal betale for at få vist opslag (gælder også andre netværk, som f.eks. LinkedIn)
- Ikke alle er på Facebook eller andre sociale medier.
- Med et nyhedsbreve kan du nemmere føre statistik og derved forbedre dine resultater
Hvor tit skal man udsende?
Det er selvfølgelig det evige spørgsmål og det bedste svar jeg kan give uden at kende dig er, at det afhænger af en del ting:
- Hvor meget tid har du til at udsende nyhedsbreve?
- Hvor meget indhold har du at dele?
- Hvad forventer dine læsere?
Hvis du er en håndværker, som kun laver et tilbud ind i mellem, er det måske ikke relevant at sende et nyhedsbrev hver uge.
Omvendt er det måske meget relevant for en bank at udsende nyhedsbreve hver uge, hvis der er tips, branchenyheder og relevant information nok til det. Så overvej din virksomhed, branche og læsere. Hvordan leverer du den bedst mulige oplevelse til dine læsere?
Her i Beruf har vi besluttet os for at udsende nyhedsbreve “når det giver mening”. Det vil sige, når vi har nye services, nyheder, brugbare blogindlæg eller andet interessant at byde ind med. Indtil videre har det betydet omkring fire nyhedsbreve om året. Det passer fint til os og de små ting der løbende kommer, kan vi så dele på Facebook i stedet. Samtidig er vi også et professionelt Facebook Bureau, som kan stå for din annoncering på Facebook.
Kom i gang med dit nyhedsbrev
Hvis du gerne vil vide mere om nyhedsbreve, har konkrete spørgsmål, eller bare gerne generelt vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte os. Så kan vi tage en snak om dine muligheder.