Der er efterhånden utallige platforme, hvor du kan være synlig på mediemarkedet, og især inden for de sociale medier er der mange muligheder for at være til stede og skabe opmærksom om din virksomhed via content marketing.
Det er okay at vælge fra
Det er selvfølgelig vigtigt at være til synlig og skabe relevant indhold for dine kunder, der hvor de er, men det er lige så vigtigt at kunne prioritere og skære fra. Vi ser alt for tit, at virksomheder vil være med på det hele for at være synlig overalt, men det nytter ikke noget, hvis det kun er halvhjertet. Så hellere fokusere på få elementer, som du går i dybden med.
Godt begyndt er ikke altid halvt fuldendt. Vi ser tit, at virksomheder linker til deres side på et hav af forskellige sociale medier, hvor det viser sig, at der alligevel ikke rigtig sker nogen form for online aktivitet. Og hvad er pointen så egentlig?
Fokusér på det, der virker for dig
Her hos Compell har vi valgt at fravælge Twitter i vores marketingsstrategi. Det har vi, fordi vi bedømmer at vi (og dermed også vores følgere) får mere ud af vores tilstedeværelse på fx Facebook. Ved at fokusere vores social media marketing på de platforme, som giver mening for os, kan vi producere indhold, der giver mening.
Derfor opfordrer vi til, at du også vælger fra. Du skal ikke være online på et socialt medie, fordi folk forventer det af dig – du skal derimod have en strategi og et udbytte, som retfærdiggør, at du skal bruge kræfter på dette medie.
Du skal derfor prioritere de sociale medier, som har bedst potentiale i forhold til din virksomhed, og som både virksomhed, budgetter og kunder kan kapere.
Spørg dig selv…
Inden du opretter en virksomhedsprofil på alle de sociale medier, du kan komme i nærheden af, så spørg dig selv om følgende:
Hvad skal jeg på netop denne sociale platform?
Hvor meget tid vil/kan jeg bruge på at producere og udgive indhold til dette medie?
Hvad kan mine følgere få ud af at følge min virksomhed på netop denne platform, som de ikke kan få ud af at følge mig andre steder?
Hvis du ikke kan fremlægge et klart mål og en strategi for din tilstedeværelse på det enkelte medie, så er det okay – det er faktisk anbefalelsesværdigt – at du vælger det fra.
Har du brug for hjælp til annoncering, kan du række ud til et online markedsføringsbureau