Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Gæsteindspark – Interview af Ulrik Nørgaard, New Lead Media

Tak fordi du læser med hos Become. Læs mere om en god Google Analytics opsætning her.
Denne uges indspark til weekenden kommer af et interview med New Lead Medias partner Ulrik Nørgaard. Her giver Ulrik sit billede af, hvordan han som iværksætter og hans virksomhed giver et nyt pust og en ny vinkel til markedet for e-handel. Samtidig giver han sig eget bud på et kig ind i branchens fremtiden.

En ny vinkel på e-handel

For at starte fra toppen så er et lead en potentiel kunde for en virksomhed, hvor leadgenereringsprocessen indeholder vejen til at skaffe denne potentielle kunde. Gælder det fx. et forlag, der udgiver magasiner, vil et lead defineres som en potentiel kunde til magasinet. Her indsamler New Lead Media leads gennem sociale medier som Facebook og Twitter, men også gennem eget netværk af websites, som stiller reklameplads til rådighed for virksomhedens kunder.
Her bliver kunden udelukkende takseret pr. lead og betaler kun for leads, der fungerer.

Det kører simpelthen gennem New Lead Medias valideringsmotor og kunden undgår på den måde at sende materiale ud til personer, som ikke eksisterer.

Det særlige ved denne taktik er, at man benytter sig af real time-validering af leads, hvorpå kunden øjeblikkeligt finder ud af, om det har været lønsomt. Hvorimod en anden fremgangsmåde først gør det muligt at få svar efter en længere tidsperiode.
Endnu et særligt element New Lead Media tilføjer er tilgangen til volumen vs kvalitet. Vi ønsker høj ROI for vores kunder og skærer derfor ind til benet og arbejder efter høj kvalitet frem for høj volumen. Hertil forklarer Ulrik, at mange måske kan være bange for at benytte denne tilgang, da de gerne vil have volumen med.

At strukturere processen og at spå om fremtiden

Det tunge arbejde består af at skabe en struktur over processen, så man hele tiden er et skridt foran kunden og forbrugeren. Det er en yderst dynamisk branche, der oplever konstant udvikling og giver nye muligheder, men giver også virksomheder, der skal angribes på nye måder. Virksomhederne har brug for leads for at udvide sin kundekreds, men danske webshops begynder at få det svært i kampen om prisniveaet. Her fortæller Ulrik, at især Tyskland udgør en trussel på den front. Her ser man større webshops, som tilbyder bedre service og har et større udbud end danske virksomheder.

Hvis danske webshops skal have succes, skal de både have bredden og dybden i sortimentet. Mange danske webshops kan ikke tilbyde samme niveau som de udenlandske.

 Leads på mobilen og kundehåndtering er det nye sort

Det næste vi skal se på er nok lead generering på mobiltlf, men lige nu kan det ikke betale sig. Teknologien er ikke nået lang nok endnu, fortæller Ulrik. Han forklarer, at når mobiltelefonerne bliver større, så kan muligheden komme. Herigennem vil bannerreklamer på mobilen blive mere populære og opnå en højere klikrate på bannerne, så vil arbejdet også komme med mobiler.
Derudover spår Ulrik kundehåndtering som en vigtig del, mange virksomheder bør vægte højt i fremtiden. Online-trafikken bliver dyrere og dyrere, hvilket gør det nødvendigt for virksomheder at optimere processen for nuværende kunder. Der skal arbejdes på at opnå større konverteringsrate, og på at få nuværende kunder til at købe mere, mener Ulrik.

New Lead Media

New Lead Media har hovedsæde i Hellerup, men teamet består af engagerede personer fra hele Norden. Virksomheden arbejder ihærdigt på at blive en førende online udbyder af software indenfor leadgenerering & validering.
Læs mere her

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: