Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Gør din e-mailmarketing klar til den søde juletid

Julen er allerede over os set med marketingfolkets øjne, og det skal selvfølgelig udnyttes på bedste vis. Her får du en håndfuld gode tips til, hvordan du kan kæde din e-mailmarketing på til juletid og få mest mulig ud af de mails, du sender til nær og fjern op til jul.

1. Gør som julemanden – ryd op i dine lister 
I månederne op til jul er du ikke den eneste, der skruer op for marketing-blusset for at kommunikere dine bedste tilbud ud til dine kunder. Derfor er det vigtigt, at du rammer dem, der stadig har interesse for dit brand og dine produkter eller ydelser. Brug tiden op til det endelige juleræs på at sortere ud i dine modtagerlister ved at identificere alle de modtagere, der ikke har åbnet de sidste mange mails, du har sendt.
Opret et seperat segment med disse kunder, og gå lidt mere aggressivt til værks, når du sender mails til dem for at se, om de kan aktiveres eller ej. Send dem for eksempel en rabatkode på 20% en uge, 25% næste uge og 35% næste uge for at se, om de helt har mistet interessen for dit brand eller de reagerer på de gode tilbud. Hvis du ikke kan aktivere dem, er det måske tid til at fjerne dem fra listen for at sikre at din juleindsats bliver afspejlet i åbnings- og klikrater fra en liste, der reelt set er interesseret i dit produkt.

2. Lad være at overraske dine e-mailmarketing modtagere negativt 
Hvis du planlægger at sende dobbelt så mange mails ud, som dine modtagere er vant til, er det en god ide at give dem muligheden for midlertidigt at framelde sig nyhedsbrevet (kun i juleperioden f.eks.), så du undgår, at nogle af dine engagerede modtagere helt framelder sig, fordi de bliver overvældede over alle de mails, der lander i deres inbox (fra dig og andre).
Du kan desuden klæde dine modtagere på til at forvente en bestemt frekvens af mails over julen ved at give dine udsendelser en særlig ramme – for eksempel en julekalender, der åbnes dagligt eller et adventstilbud, der kommer en gang om ugen.

3. Gør noget ved æstetikken – det er tid at pynte op!
Det vil ikke være relevant for alle, men for mange vil det give mening at lave nogle tilpasninger til den standardtemplate, du ellers bruger til dine mails. Om det giver mening at lave små eller mere gennemgribende ændringer til dit template vil komme an på din strategi, men husk på, at du via dine mails visuelle udtryk har en mulighed for virkeligt at differentiere dig overfor kunderne.

4. Vær klar med velfungerende mobilt indhold i en travl juletid 
Flere og flere åbner og læser deres mails via en smartphone, og det betyder derfor meget, om dine fantastiske tilbud og deals er nemme at læse, forstå og klikke sig videre til. Sørg derfor for, at alt det indhold, du sender ud i den travle juletid, er optimeret til smartphones, og gør det nemt for folk at takke ja til dine tilbud via mobilen. Husk også, at teste, om dit indhold som minimum fungerer uden problemer i iOS og Android.

5. Tilbyd inspiration til alle julens gaver 
Der gives gaver hele julen igennem til kærester, mødre, fædre, børn, kollegaer, venner og en selv. E-mail marketing egner sig rigtigt godt til at tilbyde inspiration til gaveideer over hele juleperioden, så du kan både bruge dem til at løse modtagernes behov for hurtigt at finde en lille ting som værtindegave til julefrokosten og på at foreslå geniale julegaveideer til manden, der har alt. Udform dit indhold, så det indeholder tidsbegrænsede tilbud af den super aktuelle slags for at ramme plet og få dine modtagere til at handle på den inspiration, du tilbyder.

6. Tænk i synergier mellem alle online platforme 
Når du har et godt juletilbud, skal det selvfølgelig ikke kun kommunikeres ud via e-mailmarketing. Brug de sociale medier, din hjemmesides blog og andre relevante platforme til at komme ud over rampen med dit budskab på en mere effektiv måde. Det vil styrke din e-mailmarketing, gøre dig skarpere på de andre platforme og i sidste ende skabe bedre resultater på bundlinjen.

Har du brug for juleassistance, når det kommer til online marketing?
Vi har stor erfaring med at håndtere julekampganer via en række forskellige online marketing-platforme. Ring til os hos Compell på 71 99 75 75 og lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at udnytte forskellige online marketing-værktøjer på snedig vis op til jul og hele året rundt.
Skrevet af Stinne Petersen

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: