Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Træffer du bedre købsbeslutninger, når du er sukkerhøj?

Træffer du forskellige beslutninger alt efter dit blodsukker?

Tag en kop kaffe eller te, og læs denne artikel og kontakt os derefter for en snak om online markedsføring, Google Ads og meget mere. Become kan helt sikkert hjælpe dig godt videre. Vi kender vel alle lysten og trangen til noget sødt enten efter hårdt arbejde eller, ja, bare fordi man har lyst. I disse tider er slankekurer og motion på sit højeste, hvor sukker og søde sager nærmest kan virke bandlyst. En undersøgelse foretaget af X. T. Wang og Robert D. Dvorak, Association for Psychological Science, fortæller hertil også, at et ‘skud’ sukker kan have afgørende betydning for dine beslutninger og dit valg af en kortsigtet løsning fremfor en langsigtet løsning med større gevinst.

Sukkerhøj i beslutninger

Et forretningsmøde der trækker ud, en lang arbejdsdag eller bare en af de situationer, hvor energidepoterne er ved at være tomme, er der mange, der tyer til noget sødt. Men tænker du nogensinde over, hvor du ellers bliver tilbudt søde sager og hvilken indvirkning, det kan have på dine beslutninger?
Et bolche, chokolade og et stykke kage kan let snige sig ind på forretnings- og salgsmøder, lønforhandlinger eller som smagsprøve i forretninger. Her kan et ‘skud’ til sukkerdepoterne give dig ny energi og måske gøre dig mere købsvillig. I undersøgelsen af blodsukkerets påvirkning arbejdede man med to typer gevinster, deltagerne kunne vælge – en mindre gevinst med hurtigere modtagelse og en større gevinst med senere modtagelse. Undersøgelsen viser, at en gruppe personer, der drikker en sukkerholdig drik, efterfølgende viser reduceret hensyn til den fremtidig forhøjede gevinstværdi og vælger derfor den kortsigtede løsning. Hvorimod en anden gruppe, der drikker en drik indeholdende kunstig sødemiddel, kan modstå trangen og viser øget interesse i den fremtidige gevinst. Det kan derfor antydes, at dit sukkerindtag kan gøre dig mere tilbøjelig til at tænke i ‘nu og her’ beslutninger.
Om et sukkerindtag kan bruges som en bevidst forhandlingsteknik og om det virker efter hensigten må være op til den enkelte at vurdere, men tænk en ekstra gang over det, næste gang du siger ‘ja tak’ til et ‘uskyldigt’ bolche.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: