Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Kom i gang med et nyhedsbrev

Tak fordi du læser med hos Become – dit digitale marketing bureau, som er eksperter i marketing automation.
Har du overvejet at bruge nyhedsbreve i dit firma, men droppet tanken, fordi det var uoverskueligt?
Hvis ja, så er det måske tid til at se på muligheden igen. Her vil jeg nemlig komme med nogle gode grunde til at komme i gang samt hvordan du rent praktisk gør det.

Hvorfor overhovedet benytte nyhedsbreve?

Her er et par gode grunde til at komme i gang:

  • Du kan nå dine potentielle kunder og få modnet dem, ved løbende at sende dem relevante nyhedsbreve
  • Du er ikke afhængig af andres platforme, som f.eks. Facebook og Twitter, der pludselig kan blive upopulære eller ændre vilkår
  • Du kan udsende nyhedsbreve, når du har noget på hjerte, tid og lyst – det er op til dig
  • Din modtagerliste vil hele tiden vokse og stige i værdi. Jo før du kommer i gang, jo bedre

Måske synes du ikke lige, du har tiden til at udsende nyhedsbreve nu, men det er ingen undskyldning for ikke at komme i gang.
Du kan begynde at skrive folk op til dit nyhedsbrev, så der er en base at udsende til, når du er klar. Det kan også være mere motiverende at skrive et nyhedsbrev, når du ved, du f.eks. har 20 eller 100 modtagere til at starte med.

Hvordan kommer jeg i gang?

Der er utallige udbydere, som du kan vælge imellem, når du vil i gang. Campaign Monitor og Mailchimp er to af de største og dem, man oftest sammenligner.
Her hos Beruf bruger vi Mailchimp, da deres brugerflade er super simpel og dejlig nem at gå til for vores kunder. Det skal helst være så nemt som muligt, så man kan fokusere på sin forretning i stedet for noget teknik.
Du kan nemt og gratis oprette en bruger hos Mailchimp, så du kan komme i gang med at få skrevet folk op til dit nyhedsbrev.
Mailchimp er meget udbredt, og det er nemt at integrere en tilmeldingsform med de fleste systemer, som f.eks. WordPress, Drupal, Joomla og Facebook. Du kan se en række af muligederne på Mailchimps egen side. Det gør det nemt at forbinde Mailchimp med din løsning, stort set uanset hvilken platform du benytter.
Oftest er dette dog noget, som vi hjælper vores kunder med. Det kan være en smule teknisk, at få et pænt resultat, så tilmeldingsform matcher din hjemmeside eller Facebook-side.

Men hvad koster det så at bruge?

Som tidligere nævnt, er det gratis at oprette en Mailchimpkonto. Du kan også bruge systemet gratis, hvis du har under 2000 tilmeldte og sender under 12.000 nyhedsbreve om måneden. Det er mere end rigeligt for de fleste, men udover denne begrænsning, skal du også have en lille reklame i bunden af dit nyhedsbrev. Der er en række at vælge imellem, som billedet til højre.
For at fjerne reklamen og begrænsningerne, kan du enten vælge at betale et abonnement, eller pr. nyhedsbrev, du sender. Det er selvfølgelig en afvejning, som afhænger af dine behov. Hvis du benytter dig af abonnementet, får du adgang til at kunne teste dine nyhedsbreve, så du ved, hvordan modtageren ser dem. Der kan være stor forskel på, hvordan et nyhedsbrev ser ud i f.eks. Outlook 2010, Gmail, på iPhone 5, osv.
Så hvis du ikke bruger en prædesignet skabelon, som Mailchimp allerede har testet, er det værd at bruge denne funktion.
Du kan læse mere om priserne her.

Hvad så nu?

Du kan starte med at læse om Mailchimps egenskaber her. Hvis det ser interessant ud, er det bare om at få oprettet en konto og komme i gang. Mailchimp har meget materiale og mange guides liggende, som kan svare på de fleste af dine spørgsmål.
Hvis du ikke selv er interesseret i at bruge en masse tid og energi, kan vi hjælpe dig. Vi kan både klare opstarten for dig, men også løbende håndtere dine udsendelser. Send os en besked og så kan vi tage en snak.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: