Google Business Photos kan være et virkelig stærkt værktøj, hvis du gør lidt ekstra ud af det. Du kan godt bare få taget billeder af din virksomhed, så du kan vise den frem, men der er mere værdi at hente. Læs med og find ud af hvordan og hvorfor, du skal yde den ekstra indsats.
Kig indenfor hos Eventhall
Full disclosure: Vi hyggede os voldsomt med at lave billederne her, og det hæver nok begejstringen en anelse, men der er en god pointe i det – jeg lover.
Eventhall er en legeplads for voksne. Deres produkt er en oplevelse baseret på aktiviteter, hvor hele kroppen bliver taget i brug. Det er bevægelse og glæden ved leg og spil.
Eventhall kunne have valgt at få taget billeder af en tom hal, så man blot kunne få et indtryk af stedet og se, hvad der egentlig gemte sig derinde. I stedet valgte Eventhall – med hjælp fra Compell – at gribe legen og fylde hallen med aktivitet og små overraskelser.
Resultatet er Business Photos, der både repræsenterer Eventhalls produkt og kultur bedre og er langt mere interessant for brugeren at kigge rundt i.
Det handler om oplevelser
Ved at tænke i hvordan din virksomhed kan bruge Business Photos kreativt, kan I give brugerne en god oplevelse med at kigge indenfor. Gode oplevelser tjener ikke kun virksomheder, der sælger oplevelser. Dine kunders oplevelse i kontakt med din virksomhed – om det er ift. produkt, markedsføring eller kundeservice – er afgørende for dine kunders fremtidige opmærksomhed omkring og interesse i din virksomhed og dit produkt, lige meget hvad du sælger.
Business Photos giver dig mulighed for at give dine kunder en lille men god oplevelse, hvor de aktivt interagerer med markedsføring af din virksomhed i flere minutter i træk, fordi de har lyst. Det kræver bare, at du overvejer, hvordan du kan bruge mediet til at give dine kunder en oplevelse.
Hvad med virksomheder, der ikke sælger oplevelser?
Selvom du ikke udbyder et oplevelsesbaseret produkt, er der værdi at hente i kreative Business Photos. I sidste ende handler det om, at du og din virksomhed lægger en ekstra indsats for at jeres Business Photos bliver noget, man kan gå på opdagelse i. Det kan I gøre ved at krydre dem med uventede, informative eller underholdende elementer.
Arbejder din virksomhed for eksempel med regnskab eller forsikring? Selvom jeres område ikke traditionelt set er oplevelsesbaseret, kan I sagtens give en potentiel kunde grund til at huske jer med jeres Business Photos.
Lad dine medarbejdere stå klar med et stort velkommen-skilt i virksomhedens entre, så folk, der klikker ind på jeres Business Photos, mødes af andet end skriveborde, stole og ansigtsløse mennesker. Det vil inspirere dem til at fortsætte deres interaktion med billederne og dermed din virksomhed. Placer andre medarbejdere med relevante budskaber rundt omkring på kontoret for at holde interaktionen i gang.
Brainstorm på ideer til dine Business Photos, der skaber engagement uden at bryde med virksomhedens brand. Som forsikringsfirma er det vigtigt, at du ikke kommer til at fremstå useriøs med dine billeder. De skal derimod give anledning til en positiv differentiering, der øger værdien af dine Business Photos mærkbart.
Men virker det virkelig i virkeligheden?
Ja, det gør det. I Eventhalls tilfælde brugte besøgende, der er kom ind via undersiden, hvor Business Photos er integreret, i gennemsnit 2-3 gange så lang tid på sitet som resten af de besøgende. Og de brugte det ikke bare på at klikke rundt i Business Photos. Halvdelen af tiden er brugt på andre undersider, hvilket er et ret godt tegn på, at kigget indenfor har styrket deres interesse i Eventhall og Eventhalls produkter generelt.
Hvis du vil vide mere om, hvordan du kan bruge oplevelser i din markedsføring, og hvorfor du bør gøre det, kan du læse et fremragende speciale om oplevelsesbaseret markedskommunikation her, skrevet af to gæve gutter fra Aalborg Universitet i 2011. God læselyst.