Optimér dine Google Shopping kampagner til juleræsets slutspurt
Become er dit Google Ads bureau. Der er kun ganske få uger til jul, og julegaveræset nærmer sig sin slutspurt – der bliver kamp om kunderne, der får mindre og mindre tid til at researche inden de køber, jo nærmere vi kommer juleaften. Julegaverne skal i hus – og gaverne købes hos dem, der først byder sig til med netop de produkter, kunderne efterspørger.
Er dine kampagner klar til juleræsets slutspurt?
Med lidt simpel research og optimering kan dine Google Shopping kampagners synlighed og performance forbedres betydeligt og dermed booste dit salg i dagene op til jul – og igen efter juledagene, hvor det store byttekaos sætter ind.
Der er sket en markant ændring i vores måde at skrive ønskesedler på, og det ses også på vores købsadfærd.
Næsten alt kan købes online, og det er nemt og smart at dele et link, så man kan vise venner og familie præcis, hvad man ønsker sig.
Netop derfor er din online synlighed altafgørende for din omsætning i julen. Du skal være synlig, så forbrugerne linker til dit website eller let kan finde og købe gaverne på dit site.
Optimér dine Google Shopping kampagner
I 2015 har Google haft meget fokus på “Own the page” – og det er ikke uden grund.
Som nedenstående billede illustrerer, så er effekten af en synlig Shopping kampagne kombineret med din search annonce ikke til at tage fejl af.
Analysér kundernes adfærd
Synlighed er vigtigere end tillid og troværdighed!
Du vinder ikke kunderne uden at være på det rette sted på det rette tidspunkt.
Og lige netop det, kan du også nemt forbedre. Det faktum, at vi ikke længere går online, men nu lever online, kan dine kampagner og budjusteringer vinde stort på.
Dine kunders rejse fra første interaktion med dit website til deres endelige køb kan være lang og snørklet, men foretager du denne analyse, kan du vinde stort og ikke mindst spare værdifulde markedsføringskroner.
Tiden du bruger på at analysere dine data i Analytics kan nemt vise sig at være guld værd. Informationerne du skal bruge for at skabe rentable kampagner er tilgængelige, det er bare et spørgsmål om at grave dem frem.
Dine kampagners budget skulle gerne være justeret til efter forskellige enheder og tidspunkter på døgnet, hvortil søgetermer også kan være vidt forskellige. Benyt derfor den data der er ligger for fødderne af dig i Analytics og din MCC og skab resultaterne.
82% af kunderne benytter deres smartphones som hjælpemiddel inden de foretager et køb. Og mange af de køb forekommer senere på deres laptop eller computer. Faktisk anslår Google at vi i julehandlen 2015 i Danmark vil se en stigning af mobilsøgninger på hele 34% sammenlignet med 2014.
Skulle du have spørgsmål hertil er du meget velkommen til at tage kontakt til mig.
Rigtig god jul – og salg
/Martin Kirk