Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Kom godt i gang med SEO

Become er dit go-to SEO Bureau i Aarhus, København og Hillerød. Alt afhængigt at dit udgangspunkt er søgemaskineoptimering (SEO) den langsigtede online marketing-strategi. Hvor mange af de andre online marketing-discipliner kan give dig hurtige resultater, kan der gå alt fra 2-6 måneder, før du ser større ændringer i dine resultater.

Derfor: Hvis du ikke allerede er i gang, er det vigtigt at begynde nu. Vi har samlet en guide, som får dig sendt godt afsted.

Start med søgeordsanalysen


Udgangspunktet for din SEO-strategi er de søgeord/søgefraser, du ønsker at rangere på.
Udgangspunktet for en sådan liste over mulige ord og fraser kan og bør tage udgangspunkt i dine produkter/services, hvordan dine kunder søger efter dine produkter samt ord, der relaterer sig til disse.

Søgeord


List alle dine søgeord og kombiner disse med gratis værktøjer som fx ubersuggest eller keywordtool og tjek søgevolumen på dine ord i Google KeywordPlanner.

Flet derefter dine vigtigste søgeord/søgefraser ind i de vigtigste steder på hjemmesiden i forhold til SEO:

  • Titler (overskriften på et søgeresultat i Google)
  • Meta descriptions (beskrivelsen af dit søgeresultat i Google)
  • H1-eren (den første overskrift på undersiden)


Her er det dog også vigtigt, at du er opmærksom på at gøre søgeresultatet så spændende at klikke på som muligt.

Tekstproduktion


Skriv gode tekster til dine undersider, der hjælper kunden til at vælge netop dig, og som naturligvis handler om det produkt/den service, du tilbyder. Sæt tid og energi af til at skrive gode tekster, så dine kunder ikke går tilbage i søgeresultaterne og vælger konkurrenten i stedet.

Endnu en vigtigt grund til at producere god tekst er, at Google elsker tekst. Så afhængig af søgeordets/søgefrasens konkurrence skal der produceres tekst til dine undersider, så Google ser dig som relevant for søgningerne.

Linkbuilding


Når hjemmesiden er optimeret, er det vigtigt kontinuerligt at udbygge linkprofilen med nye links, der viser Google, at din hjemmeside er relevant at vise i søgeresultaterne.

Gå efter disse links:

  • Links der bekræfter din hjemmesides berettigelse over for Google i din branche.
  • Rigtige links fra rigtige hjemmesider.
  • Links fra små og store hjemmesider.
  • Links du har gjort dig fortjent til.


Arbejd med:

  • Dine samarbejdspartnere: Anmeld deres services.
  • Dine konkurrenter: Hvilke links får de, som du ikke får – og kan du også skabe dem?
  • Sponsorater: Sponsorer tiltag du kan stå inde for.
  • Branche-hjemmesider: Er du medlem af en forening? Hvis ja, så skaf linket.
  • At skabe links ved at lave indhold, som din målgruppe interesserer sig for, og præsenter dem for det.


Hvis du har spørgsmål, eller har brug for hjælp til at komme i gang med SEO, er du altid velkommen til at kontakte os – så skal vi nok hjælpe dig på vej.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: