Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Tanker til weekenden – Giver Trustpilot markedsføringsværdi?

Dette indlæg er af ældre dato, men vi har gemt det af historiske årsager. Tak fordi du læser med hos Become, som er et digitalt marketing bureau, der laver Google Ads, SEO mm.. – ring og hør mere om vores services.
Som forbruger kan det være svært at vælge til og fra i junglen af produkter, som vi hver dag bevæger os i. Hvilket vaskemiddel vasker hvidest, hvilke champignoner er de sundeste, og hvilket mobilselskab er i virkeligheden det bedste? I et forsøg på at overbevise forbrugeren om at netop deres selskab er det bedste, kører CBB Mobil i øjeblikket et tv-spot med en anderledes strategi ved at benytte sig af gode brugeranmeldelser som det primære salgsargument.

Hvad er Trustpilot?

Trustpilot er en online anmeldelsesplatform, der forsøger at bygge bro mellem forbrugere og virksomheder ved at give enhver mulighed for at skrive anmeldelser af virksomheder og dele sine købsoplevelser. Det kan hjælpe forbrugeren til at træffe bedre beslutninger, når de handler. Samtidig kan mindre gode anmeldelser oplyse virksomhederne om, hvilke områder de kan forbedre.

“Vi er Danmarks mest populære mobilselskab”

Mobilselskabet CBB Mobil kører netop nu med en tv-reklame, der fortæller, at de er Danmarks mest populære mobilselskab i følge Trustpilot.dk, og af den årsag udlover de et abonnementstilbud. Men hvad er det, der får mobilselskabet til at vælge denne strategi, og hvorfor tror de på, at det virker?

Hvorfor vælge denne fremgangsmåde?

En forklaring på CBBs valg af denne reklamekampagne kan gå på, at mobilselskabet har bemærket en stigende interesse hos os forbrugere omkring brugeranmeldelser af produkter og virksomheder. Gennem dem, danner vi os i mange tilfælde et forhåndsindtryk og måske endda en præference, inden markedet for fx mobilabonnementer overhovedet undersøges. Vi lader os simpelthen overtale af vores ‘ligemænd’. Denne tendens har vi tidligere beskrevet her på bloggen i artiklen om emnet Zero Moment of Truth (ZMOT), og CBB giver et soleklart eksempel på, at tendensen for alvor er ved at tage fat, og hvordan marketingfolkene begynder at tage den til sig.

Har CBB fat i den lange ende?

Om mobilselskabet opnår succes med deres kampagne vil tiden vise, men det tyder på, at CBB har fat i noget af det rigtige. Med 5.705.491 delte anmeldelser er Trustpilot hurtigt blevet en stærk ressource af information, som vi alle kan ty til i forsøget på at finde en bedre vej gennem forbrugerjunglen. Især en omdiskuteret  branche som mobilbranchen kan måske nyde gavn af denne form for markedsføring, der giver en dobbelteffekt med henholdsvis opmærksomhed omkring CBB-brandet gennem tv-spots og samtidig (og måske endnu vigtigere) brugeranbefalinger gennem den anviste trustpilotrating.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: