Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Er luften gået af jeres brainstorms?

Dette indlæg er af ældre dato, men vi har gemt det af historiske årsager. Tak fordi du læser med hos Become, som er et digitalt bureau, der laver Google Ads, SEO mm.. – vi er dit Google Ads bureau.
Er den mest anvendte metoder til at skabe nye ideer i din virksomhed en brainstorm?
Får I altid noget brugbart ud af det?

Mange vil svare “Ja!” til det første spørgsmål og “joh…” til det andet. Brainstorm blev skabt tilbage i 1930’erne af Alex Osborn og allerede få år efter teknikken blev udgivet på bog i 1953, viste de første undersøgelser, at metoden ikke altid er god. I langt de fleste tilfælde giver det faktisk mere mening at lade folk sidde hver for sig og finde på ideer og så lade dem mødes til sidst. Det giver flere, bedre og en større variation af ideer. Og alt efter typen af ideer, der skal skabes, findes der metoder og teknikker, som slår brainstorm med flere længder.

Eller sagt på en anden måde:
Brainstorm kan meget vel forringe antallet og kvaliteten af en gruppes ideer.
I Idébanden har vi gennem flere år arbejdet med, hvordan grupper af mennesker kan blive bedre til at skabe nye ideer. Antallet af ideer bliver større. Kvaliteten af ideerne bliver bedre. Og selve processen bliver sjovere, giver deltagerne ejerskab af løsningerne og understøtter troen på, at problemer er til for at blive løst. Udover vores egen erfaring baser vi vores tilgang på forskning inden for kreativitet, kommunikation og måden vores hjerne fungerer på.

Hvis du er interesseret i at høre mere, kommer vi gerne forbi til en uforpligtende snak. Vi laver også gerne en to-timers workshop, hvor I kan få afprøvet en række forskellige teknikker på jeres egne problemstillinger fra hverdagen. Det er gratis.
Ring eller skriv til
Theodor
theodor@idebanden.dk
tlf: +45 2530 3605
Læs mere om Idebanden på http://www.idebanden.dk

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: