Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

To nye funktioner på Facebook: Nu kan dine kampagner få mere værdi

Du ved, at der på Facebook findes utallige værktøjer, som din virksomhed kan anvende for at nå ud til jeres kunder. Men med alle disse muligheder ved du måske også, at det kan være svært at gennemskue, hvilke værktøjer der vil være mest effektive for et bestemt mål. For hvordan optimerer du værdien af dine kampagner og får det maksimale ud af dit budget?

Facebook har nu lanceret to nye funktioner, som kan hjælpe dig med lige netop det.
Læs mere om hvordan vi kan hjælpe dig videre med Facebook Ads


Value Optimization



Den første, ”value optimization”, gør det muligt for dig at optimere dine kampagner baseret på data vedrørende købsværdi gennem Facebook-pixelen. I stedet for at bero på eksempelvis konverteringer og kliks, når du vil finde ud af, om en kampagne har en effektiv forretningsmæssig indvirkning, kan du med ”value optimization” målrette dine kampagner efter forventet købsværdi.

Ved hjælp af Facebooks pixel og købsværdierne kan Facebook estimere, hvor meget en person vil bruge på din virksomhed inden for en periode på syv dage. Baseret på denne estimering vil den nye målretning herefter justere dit bud automatisk, så det imødekommer de folk, som vil have mest værdi for din kampagne. På den måde har du større sandsynlighed for at få den maksimale værdi ud af et minimalt budget.

Værdioptimeringen er tilgængelig inden for websitekonverteringssæt, der optimerer til køb i Facebook Ads Manager.


Value-based Lookalike Audiences



Det er over fire år siden, Facebook introducerede os for ”Lookalike Audiences”, som er en effektiv funktion til at nå relevante brugere, basered på folk, der eksempelvis havde besøgt dit website. Den anden nye funktion, som kaldes ”value-based Lookalike Audiences”, giver dig mulighed for at målrette til brugere, der ligner dine bedste forbrugskunder.

Med den nye funktion bliver det således muligt for dig at inkludere en værdikolonne til hele din kundeliste. Denne kan Facebook bruge til at målrette til ekstra relevante brugere, som sandsynligvis vil købe efter at have set din annonce. ”Value-based Lookalike Audiences” kan findes på tværs af alle mål i Ads Manager eller Business Manager.

Begge disse funktioner vil blive tilgængelige over de næste par måneder. Du kan læse mere om de to nye funktioner her.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: