Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Compells produkter – ganske enkelt

Online marketing er et komplekst område, og vores kunder oplever derfor nogen gange, at det kan være svært at gennemskue de produkter, vi udbyder. Her får du en helt konkret forklaring på alle vores produkter, et for et, og selvfølgelig et par linjer om det allervigtigste – hvordan produkterne kan skabe værdi for din virksomhed.

Produktoverblik

  • 1. produkt: SEO/søgemaskineoptimering
  • 2. produkt: Google AdWords
  • 3. produkt: AdWords-remarketing
  • 4. produtk: Facebook og sociale medier
  • 5. produkt: E-mailmarketing
  • 6. produkt: Udvikling og drift af hjemmesider/webshop

 

1. produkt: SEO/søgemaskineoptimering

SEO eller søgemaskineoptimering er et online marketing-værktøj, der har et enkelt mål – nemlig at tiltrække flest mulige mennesker, der har en umiddelbar interesse i dit budskab eller produkt ind på din hjemmeside via søgemaskiner.
Det foregår på følgende måde: Langt de fleste brugere vil finde din hjemmeside via Google, fordi de har et konkret behov, som de søger en løsning på. De kunne for eksempel have brug for et par nye vinterstøvler, og hvad gør de så? De googler selvfølgelig ”vinterstøvler”, ”skobutik” eller et andet relevant søgeord. Hvis din virksomhed sælger vinterstøvler, vil det netop nu skabe værdi for dig at dukke op på listen over relevante søgeresultater – og allerhelst som en af de første hits. Det vil trække folk med en umiddelbar interesse i dit produkt ind på din hjemmeside eller webshop – med andre ord, det vil give dig kunder i butikken.

Hvordan fungerer SEO?     

SEO er en løbende proces, der kræver en løbende indsats. For at rangere højt på relevante søgeord i de store søgemaskiner, skal du:

  • lægge en strategi for hvilke søgeord, du gerne vil rangere højt på.
  • arbejde med at skabe/optimere dit hjemmesideindhold til disse søgeord.
  • arbejde med at skabe troværdighed omkring dit indhold via en række forskellige links.

De resultater, du skaber, via SEO er afhængige af, hvor skarpe dine konkurrenter er indenfor feltet. Du er derfor ikke sikret en førsteplads på et relevant søgeord uden fortsat at arbejde for denne.

Få ekspertrådgivning eller lad os udføre din SEO

Hvis SEO ikke er en del af din organisations kompetencer, kan det være svært at få tid og overblik til at gennemføre en målrettet indsats og skabe de værdifulde resultater, SEO kan skabe. Compell tilbyder både at rådgive dig om den optimale SEO-strategi for din virksomhed og at udføre jeres SEO med faste målsætninger for øje. Ring til os, og lad os få en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig til at trække mere af den rigtige trafik til din hjemmeside eller webshop.

2. produkt: Google AdWords

Google AdWords er et online marketing-værktøj, der har til formål at trække relevant trafik til din hjemmeside via betalte, målrettede online-annoncer.
Med AdWords kan du ’skyde genvej’ til gode placeringer på relevante søgeord. Din virksomhed betaler nemlig Google for visninger af jeres søgeresultat på de søgeord, I gerne vil dukke op på.
Med udgangspunkt i eksemplet fra før, betyder det, at en forretning, der sælger støvler, kan købe sig til, at deres AdWords-annonce dukker op som et af de allerøverste søgeresultater, når brugere søger på relevante ord som ”vinterstøvler”, ”skobutik” osv. AdWords giver dig med andre ord endnu et redskab til at få flere interesserede kunder i butikken.

Hvordan fungerer Google AdWords?

En AdWords-annonce kan bygges op på flere måder. Den kan bestå af en super kort tekst samt et link til din hjemmeside eller webshop. Denne type AdWords-annonce bliver enten vist øverst i listen over søgeresultater på udvalgte søgeord eller i kolonnen til højre for listen over søgeresultater (se billede herunder).
Den anden annoncetype, AdWords tilbyder, er bannerannoncer, der enten kan bestå af et statisk billede eller en flash-grafik, som vises på websites og andre displaynetværk. Fælles for begge annoncetyper er, at de indeholder et link til din hjemmeside.
AdWords-annoncer er bygget op sådan, at din virksomhed kun betaler, når nogen klikker på jeres annonce. Du kan sætte et dagligt, ugentligt eller månedligt budget for din konto, og så snart dette er nået, holder Google automatisk op med at vise annoncen. Du behøver derfor ikke at frygte, at dit AdWords-budget løber løbsk, fordi et stort antal brugere klikker på annoncen.
En af de store fordele ved Google AdWords er netop din kontrol over de udgifter, der er forbundet med kampagnerne. Du kan løbende sikre dig, at du får mere værdi ud af et klik, end du betaler og stoppe kampagner, der ikke genererer profit.

Få ekspertrådgivning eller lad os styre din AdWords-konto

Hvis du aldrig har arbejdet med AdWords før, kan det være en god ide at få professionel rådgivning i forhold til, hvordan du får mest muligt ud af dine kampagnekroner. Hvilken type AdWords-annonce skal du sætte op? Hvilke søgeord vil du gerne have visninger på? Og hvordan skal du fordele dit budget på dine relevante søgeord?
Compell kan både rådgive dig i forhold til at komme i gang med AdWords og optimere dine kampagner. Vi kan desuden overtage driften af din AdWords-konto eller vigtige kampagner, så du og din virksomhed er frie til at fokusere på jeres kernekompetencer.

3. produkt: AdWords-remarketing

AdWords-remarketing er et online marketing-værktøj, der gør det muligt for din virksomhed at lade skræddersyede annoncer følge brugere, der har besøgt din hjemmeside.
En skobutik vil for eksempel kunne bruge AdWords-remarketing til at målrette deres bannerreklamer alt efter, hvilken type sko besøgende på deres hjemmeside har været inde at kigge på. Det giver mulighed for at lade bannere med fokus på damekollektioner følge brugere, der har klikket ind på hjemmesidens sektion for damesko. Og det øger naturligvis sandsynligheder for, at de viste bannerreklamer er relevante for brugeren drastisk.

Hvordan fungerer AdWords-remarketing?

AdWords-remarketing virker ved, at et lille stykke software, en såkaldt cookie, installeres i brugerens browser, når denne besøger din hjemmeside eller udvalgte undersider på din hjemmeside. Dette er fuldt ud lovligt, da internetbrugere frit kan fravælge cookies til enhver tid. En remarketing-cookie gør det muligt for din virksomhed at vise brugeren bannerreklamer for relevante produkter, når han eller hun surfer videre på nettet.
Ligesom ved AdWords-kampagner gælder det, at du kun betaler for AdWords-remarketing, når en bruger klikker på din bannerreklame. Du har mulighed for at sætte et loft for dit budget, der regulerer hvor meget du bruger på AdWords-remarketing på daglig, ugentlig eller månedlig basis, og du kan løbende følge op på dine kampagners resultater via Google Analytics opsætningen.

Få ekspertrådgivning eller lad os styre din Adwords-remarketing

AdWords-remarketing er et effektivt værktøj indenfor online markerting, fordi det giver dig en bedre træfsikkerhed, hvad angår online bannerreklamer. Hvis du gerne vil have mest muligt ud af din AdWords-remarketing yder Compell professionel rådgivning til optimering af kampagner, kampagneopsætning og budgetoptimering. Vi kan desuden overtage hele eller dele af din AdWords-remarketing.

4. produkt: Online marketing via sociale medier

Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, YouTube, Instagram og Pinterest – listen over nye sociale medier er vokset over de seneste 10 år, men de har alle det tilfælles, at du og din virksomhed kan udnytte dem til at opbygge relationer til jeres kernekunder, øge brandkendskab og styrke kundeloyalitet.
De sociale medier giver dig mulighed for at oprette en virksomhedsprofil og dele forskellige typer indhold direkte med de, der vælger at følge dig. Du kan udnytte sociale medier på flere måder som virksomhed. Dels giver de sociale medier dig mulighed for at yde bedre kundeservice og komme i dialog med en stor mængde eksisterende eller potentielle kunder, dels kan du promovere dine produkter på en mere helhedsorienteret måde, hvor du lægger vægt på de sociale sammenhænge, dine produkter indgår i.
Hvis du fodrer dine eksisterende og potentielle kunder med interessante og sjove fakta om din virksomhed eller jeres produkter, vil de nemt kunne dele deres begejstring eller overraskelse med hele deres vennekreds, der lige så nemt kan dele det videre. Det her er den store fordel ved sociale medier ligger.

Hvordan fungerer online marketing via sociale medier?

Du kan gå til online marketing via sociale medier på flere måder. Du kan naturligvis oprette en virksomhedsside på en eller flere sociale medier for at bruge denne til at nå ud til din målgruppe og styrke relationen til denne. Dette kræver en plan for rekruttering af fans til din side samt planlægning af løbende aktivitet på denne. Du kan samtidigt købe dig til bannerannoncer, der udelukkende vises udvalgte målgrupper f.eks. på Facebook. Sidst men ikke mindst tilbyder nogle sociale medier sponsorerede indlæg. Det vil sige, at du mod betaling kan sikre, at særligt vigtige indlæg får en prioriteret visning.

Få ekspertrådgivning eller lad os stå for din sociale tilstedeværelse

Er du på bar bund når det kommer til at udnytte de sociale mediers potentiale forretningsmæssigt? Eller bliver det for tidskrævende for dig at stå for den daglige drift af dine virksomhedsprofiler? Vi har stor erfaring med alle aspekter af sociale medier fra stategisk planlægning til daglig drift, og rådgiver gerne om optimeringen af din virksomheds indsats på sociale medier. Vi kan desuden overtage driften af en eller flere profiler, så jeres tid frigives til andre opgaver.

5. produkt: E-mailmarketing

E-mailmarketing er udsendelsen af marketingmateriale direkte til den potentielle kunde via mails.
E-mailmarketing kan, som sociale medier, bruges til en række forskellige forretningsunderstøttende mål. I den ene ende af indholdsskalaen kan du fylde din e-mailmarketing med direkte, salgsfokuseret reklame, mens du i den anden ende af skalaen kan fokusere fuldt ud på informativt indhold, der sætter dit produkt i en kontekst og hjælper modtagerne til at se anvendelsesmuligheder og løse problemer, som er relateret til produktet på den ene eller den anden vis.
Nb. Alle modtagere af e-mailmarketing skal have udtrykt deres ønske om at modtage mails fra din virksomhed, ligesom de skal have muligheden for at afmelde sig modtagerlisten.

Hvordan fungerer e-mailmarketing?

E-mailmarketing fungerer via et system, der holder styr på dine modtagerlister, tillader dig at sætte dine mails op i på forhånd definerede skabeloner og indsamler data om dine udsendelser, for eksempel hvor mange modtagere der har åbnet dit seneste nyhedsbrev. Der findes flere forskellige systemer på markedet for eksempel Campaign Monitor og Mail Chimp.
E-mailmarketing kræver en god rekrutteringsstrategi, der skaffer dig modtagere til dit nyhedsbrev, en intelligent opbygning af indhold, der skaber mest mulig værdi for dine modtagere og en løbende analyse og optimering af nyhedsbrevets udsendelsesfrekvens, udsendelsestidspunkt, indhold og segmentering. Alt efter din strategi kan din e-mailmarketing være meget grafisk baseret eller mere tekstbaseret.

Få ekspertrådgivning eller lad os stå for din e-mailmarketing

Hvis du vil i gang med at sende nyhedsbreve ud, kan vi rådgive dig omkring alle faser af e-mailmarketing fra rekrutteringen af en stærk modtagerliste til udsendelsen af effektive nyhedsbreve. Vi kan desuden overtage dele af eller hele din e-mailmarketing og stå for at planlægge, udforme og udsende nyhedsbreve, samt at følge op på deres succesrate og sikre løbende optimering i forhold til din virksomheds målsætninger.

6. produkt: Udvikling af hjemmeside eller webshop

Skal du have udviklet en hjemmeside eller webshop fra bunden? Eller vil du gerne optimere din eksisterende hjemmeside/webshop? Vi har mange års erfaring med udvikling af såvel hjemmesider som webshops. Vi har for eksempel stået bag sider som boshop.dk. Kontakt os for et tilbud på dit projekt.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: