Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Hvad kan du opnå med sociale medier?

‘Sociale medier’ er et buzzword, som efterhånden har fundet vej til alverdens sprog. Men hvad er det, der gør, at dette fænomen har vundet indpas, men at det også samtidig kæmper for sin rettighed hos virksomheder? For at give et billede af hvorfor det er så enormt vigtigt for virksomheder at tage sociale netværk i betragtning i deres markedsføring, vil du nedenfor finde en række eksempler på, hvor stor en indflydelse den rette brug af disse medier kan give.

Lego på FacebookLego

Lego er et populært dansk corporate brand på Facebook med sine mere end 3,9 millioner likes. Virksomheden er i dialog med sine fans, hvor seneste forsøg på at opnå trafik på fansiden går på, at fans deler ud af deres Lego-valentinsbilleder. Uformel kommunikation, som man kan forholde sig til, synes at tiltrække opmærksomhed – endda i en sådan grad, at interessede frivilligt indgår i dialog med Lego. Derfor bliver en fan udsat for markedsføring i det øjeblik, de er interesserede, hvilket kan skærpe effektiviteten af markedsføringen.
 

ObamaBarack Obama

USA’s præsident formår også at markedsføre sit personlige brand på diverse sociale medier. Obama slog Twitter-rekord i 2012, da han blev genvalgt som præsident. Kort efter offentliggørelsen af resultatet tweetede han en kort besked ‘Four more years’ sammen med et billede af præsidentparret, hvilket blev retweetet (videresendt) mere end 650.000 gange på 12 timer. Dette vidner om, at arbejdet med sociale medier bliver både set og delt. Med tre simple ord spredte Obama sit budskab og nåede ud til mere end en halv million menneskers profiler, hvorfra adskillige millioner mennesker har set dette tweet.
Læs mere om Obama, Twitter-præsidenten
 

Felix BaumgartnerRed Bull feat. Felix Baumgartner

Hele verden fulgte med da Felix Baumgartner sprang ud fra 39.068 meters højde i frit fald mod jorden. Youtube er spækket med klip af Baumgartners spring, hvor en af de mest sete har 32.407.140 visninger. Red Bull var hovedsponsor for projektet og har derfor opnået stor opmærksomhed i forbindelse med Baumgartners rekordforsøg. Youtube var ikke den eneste kommunikationskanal for Red Bull, men adskillige medier skabte opmærksomhed omkring eventet, alt fra Youtube og Facebook til Instagram. Et brand har vel sjældent tiltrukket sig så stor opmærksomhed verden over gennem et sponsorat.
 
Bieber

Justin Bieber – kongen over sociale netværk

Ifølge Mashable, der har fokus på digitale trends, er Justin Bieber en af de sociale mediers ukronede konger. Med hele 51,178,336 Facebook fans og hertil en stigning på omkring en million likes fra januar til februar må det også siges, at det unge popidol for alvor har formået at udnytte Facebooks muligheder. Gennem mediets mulighed for tovejskommunikation kan Bieber formidle nyheder omkring albums, koncerter osv. samtidig med at idolets fans kan tilkendegive deres meninger og kommunikere med deres idol.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: