Den gode metabeskrivelse har en række karakteristika, der minder om Karl Johan svampe. Ligesom en Karl Johan svamp, må metabeskrivelsen gerne have en vis størrelse, hvilket gerne oversættes til omegnen af 155 tegn. I nogle tilfælde giver det ikke mening at skrive mere, alt afhængig af, hvilken type af enhed der optimeres til. Mobilbrugere kan få vist længere tekster, men en tommelfingeregel er 155 tegn.
Kontakt os til en uforpligtende snak omkring SEO.
En indbydende svamp
En Karl Johan svamp er yderst indbydende og giver således anledning til en vis form for handling, da det er en af de mest eftertragtede svampe, der findes. Ligeledes skal din metabeskrivelse også give anledning til handling og på den måde virke smagfuld ligesom en Karl Johan svamp. Det vil øge din click-through rate (CTR) markant, hvilket er det vi ønsker med et søgeresultat, der ligger højt på Google på grund af god SEO. Så metabeskrivelsen og -titlerne er altså redskaber til at øge din CTR. Disse værktøjer er relevante i SEO-indsatsen for at få de gode resultater SEO- og marketingmæssigt.
Med et aktivt toneleje i din måde at skrive metatekster på, kan du vække og fange brugernes interesse ligesom en Karl Johan svamp kan fange den bevandrede svampekenders øje. Så vær ikke genert når du skriver din metabeskrivelse. Brug tilsvarende en call-to-action, der passer til den pågældende side, såsom “køb den her”, “lær mere nu” eller “prøv gratis i dag”. Det er ligeledes vigtigt at din metabeskrivelse indeholder relevante keywords og LSI keywords i forhold til det pågældende indlæg eller produktside.
LSI keywords er nøgleord, som fortæller Google, at din side reelt omhandler det, der står i dit H1-tag.
De giftige rørhatte
Der findes også giftige rørhatte, der ligner Karl Johan. Der er heldigvis ikke så mange af disse, men det er vigtigt at pointere, at Google vil finde ud af, når metatekster- og titler er lavet udelukkende for at få mennesker til at klikke og potentielt straffe de websteder, der gør dette. Men bortset fra det, vil sådanne vildledende beskrivelser sandsynligvis øge afvisningsprocenten. Så i sidste ende handler det om at lave godt indhold på siden og en god metatekst, der stemmer overens med indholdet.
Tak fordi du læste med her hos Become, som er et digitalt markedsføringsbureau i Aarhus, Hillerød og Frederiksberg, København. Vi håber du fik noget ud af det. Husk du altid er velkommen på et af vores kontorer i Aarhus eller Frederiksberg, København til en uforpligtende snak omkring SEO og online markedsføring.