Jeg bruger rigtigt meget af min tid på at arbejde med søgeordsanalyser og opbygning af AdWords-kampagner for vores kunder. I den sammenhæng har jeg tit behov for at kombinere store mængder søgeord på kryds og tværs for at få alle varianterne med. Hvis du arbejder med AdWords, vil du nok give mig ret i, at det hurtigt bliver tidskrævende og trivielt at gøre dette manuelt.
Derfor har vi hos Beruf udviklet et nyt værktøj, som gør arbejdet både lidt sjovere og meget nemmere. Vi har valgt at kalde det for Kombinator.
Kombinator er ganske gratis og nemt at bruge og vi håber, at du også kan få glæde af det. Du finder det her: kombinator.dk
Update 05-06-2013: Find en engelsk version af Kombinator på kombinator.org
Hvordan bruger jeg Kombinator?
Forestil dig at du eksempelvis bygger AdWords-kampagner for en virksomhed, der tilbyder privatøkonomisk rådgivning i hele Danmark. Det kan umiddelbart lyde som en veldefineret ydelse, men det betyder på ingen måde, at alle de potentielle kunder bruger de samme søgeord i Google når de skal finde en leverandør af ydelsen.
Forskellige mennesker bruger forskellige søgeord og -udtryk. Mange vil nok blot skrive privatøkonomi rådgivning. Andre vil skrive økonomisk rådgiver københavn. Og nogen skriver måske finans ekspert fyn. For at slippe for at skulle lave manuelle søgeordslister for alle kombinationerne, kan du nu bruge Kombinator.
1) Indtast blot dine søgeord i de tre bokse og vælg evt. seperator og søgeordstype under Indstillinger. I dette eksempel vælger vi søgeordstypen Søgeordssætning: ” “
2) Klik på knappen Kombiner ord – og det var det! Alle de mulige kombinationer af dine søgeord står nu i resultatboksen og er endda korrekt formateret i forhold til den søgeordstype du har valgt.
Så skal du bare copy+paste ordene og eventuelt drikke en ekstra kop kaffe mens du glæder dig over al den tid du netop har sparet 🙂
Jeg håber at du bliver glad for Kombinator og vi hører meget gerne fra dig, hvis du har idéer eller ønsker til en eventuel fremtidig version.
God fornøjelse!
PS. Har du brug for hjælp til at komme i gang med AdWords eller søger du en AdWords specialist til optimering af dine kampagner, er du meget velkommen til at kontakte mig direkte på as@become.dk eller 22 48 20 02.