Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Nye kunder haves – virksomheder søges….

Vi kan skaffe kontakt til DINE kunder, læs med i blog artiklen her og se hvordan du kan få adgang til nye kunder.

Hver måned året rundt søger:
• 210 efter at få “lappet cykel”
• 1300 søger efter “nyt kæledyr”
• 590 efter en “automekaniker i Århus”
• 2400 efter en “klapvogn”
• 1900 efter en ”ny bil”
• 1600 efter en ”videregående uddannelse”
• 260 på ”skifte bank”
• 2400 skal have ”nyt tag”
Vil du vide hvordan de kan blive en del af din marketing indsats, så læs videre og bliv klogere på
Google Adwords.

Hvad er Google Adwords

Google AdWords er et annoncemedie der viser annoncer på google.dk her i Danmark, google.se i Sverige osv. Der ligger typisk 1-3 betalte topannoncer i søgeresultat når du søger på Google.
Annoncerne er markeret med det gule ikon ”Annonce”.
Eksempel på en Adwords annonce:

Til annonceteksten knyttes de søgeord som skal fremkalde annoncen i Google. I eksemplet er der tilknyttet et søgeord ”byggerådgivning århus” som her matcher det brugeren har skrevet i google.dk og som derfor fremkalder annoncen.

Placeringen af annoncerne afhænger bl.a af hvor meget konkurrence der er på de pågældende søgeord, der fremkalder annoncen, samt hvor meget en annoncør er villig til at betale for et klik.
Hvis der er høj konkurrence på søgeordet er det også muligt at annoncerne bliver vist i højre side af Google hvor der er plads til yderligere 8 annoncer dog i lidt mindre format.

Placeringen afhænger yderligere af en del parametre, nedenfor har jeg listet nogle af de vigtige.
• Hvor ofte har det aktuelle søgeord ledt til et klik på din annonce
• Kvaliteten af landingssiden: Relevans, overskuelighed og brugervenlighed
• Hvor relevant dit søgeord er i forhold til annoncen
• Hvor relevant dit søgeord er i forhold til kundens indtastede søgesætning på Google

Styr på det daglige budget

For at have styr på sit online budget og hvor mange annoncekroner der må bruges om dagen, opsættes et daglig budget i Adwords. Bliver der klikket på din annonce så mange gange, at det daglige budget bliver brugt, så lukker Google ned for annoncen resten af dagen. Næste dag starter budgettet forfra og bannerne vil igen blive vist.

Hvis du har en virksomhed der fx kun skal vise annoncer i virksomhedens telefontid, så er der mange muligheder for at tilpasse Adwords, så det passer til dit behov. I dette tilfælde kan
annoncerne sættes til at blive vist mandag til fredag fra 8–16 så der ikke bliver brugt unødige midler uden for åbningstiden.

Mere end en tekstannonce

Med Adwords kan du også få vist bannerannoncer på alle Googles samarbejdspartneres websider (Displaynetværket). En virksomhed kan tilmelde sig displaynetværket hos Google og Google kan derefter vise banner på virksomhedens webside. På den måde tjener virksomheden penge på at vise bannerannoncer på sin egen webside.
Displaynetværket er enormt stort og når i dag ud til ca. 90% af verdens internetbrugere og omfatter over to millioner websites.
Eksempler på Googles displaynetværk er tv2.dk, dmi.dk, bt.dk og lauritz.com.

Kunderne er derude

Vil du vide mere om hvor mange potentielle kunder der står og efterspørger dine ydelser hver dag – så skriv eller ring til os og få en gratis Potentiale Analyse for netop din branche….
Vi kommer gerne ud og snakker med dig, eller har altid varm kaffe på kanden, så vi kan drøfte det her på kontoret i hjertet af Aarhus.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: