Tak fordi du læser med hos det måske bedste Google Ads bureau i Danmark. I den forløbne uge, er jeg flere gange blevet bekræftet i et citat, jeg læste for et stykke tid siden. Jeg kan ikke huske, hvor det stammer fra, men jeg har taget det til mig, og jeg vil gerne dele et par tanker om hvorfor.
Færdigt er bedre end perfekt
Sådan lyder citatet frit oversat, og hvad tolker jeg så ud af dette.
I min optik handler citatet om at få tingene gjort, af få opgaverne eksekveret og komme videre i processen. Intet i denne verden er perfekt, og uanset hvor meget der korrekturlæses, er der tastefejl, der vil blive overset, ligesom der vil opstå uforudsete situationer, uanset hvor meget diverse processer gennemtænkes. Derfor mener jeg, at det er sundt at arbejde med et vist forbehold overfor en stræben efter perfektion. Den kan nemlig nemt komme til at stå i vejen for, at du når de resultater, der virkelig betyder noget for din forretning.
Det handler om eksekvering
Det uperfekte rykker
I en online verden, giver det endnu mindre mening at lade sig paralysere af angsten for det uperfekte, fordi alting altid kan rettes til på forholdsvis kort tid – det er ikke som ved tryksager, hvor en fejl kan koste dyrt at rette.
Inden for online forretningsudvikling, vil det nærmere koste dig dyrt at hænge i bremsen frem for at få skabt det indhold, som dine potentielle kunder søger efter og få det publiceret på din hjemmeside, få bygget de links, der skal til for at din webshop rykker eller få taget det nye kampagne-initiativ, der skal omvende glade førstegangskøbere til loyale kunder.
Derfor er min opfordring til denne weekend, at du tager en pause til at tænke over, hvor ofte det faktisk er meget bedre at producere et resultat end at producere det perfekte resultat.
God weekend!