Vi befinder os i den digitale tidsalder og danskerne elsker at handle online, og benytter sig både af danske og udenlandske webshops. Der bliver brugt mange penge via internettet. Tal fra Foreningen for Dansk Internethandel indikerer, at væksten kun vil fortsætte, hvilket kan resultere i, at der ved udgangen af 2012 er brugt ca. 53 milliarder kroner.
Konsekvenser for danke butikker og webshops
En spændende artikel på markedsføring.dk fortæller om konsekvenserne, hvis de danske butikker og webshops ikke kommer med på bølgen og får gang i markedsføringen. Danskerne nøjes nemlig ikke med at handle på danske webshops, men handlen med udenlandske webshops stiger støt.
Denne artikel opfordre danske virksomheder til at få en webshop og hvis de har en, så skal markedsføringen have et indspark. Ellers risikere danske virksomheder at miste en stor indtjening til udenlandske webshops.
Villa, Volvo og Vovhund
En kommende kæmpe indtjeningsgruppe for webshops i Danmark er de unge. Denne generation er vokset op med internettets indtog, og når de får villa, volvo og vovhund vil de blive storforbrugere. Det er børnefamilier og ældre, som handler mest online, og når denne store gruppe af unge mennesker når til det stadie, skal de danske webshops være klar til at gøre opmærksom på sig selv, hvis de ikke vil miste kunder til de udenlandske webshops.
Læs mere i den spændende artikel her